22/06/08 - Compiegne (Fr)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Herder Alex²
Mountainbiker
Berichten: 952
Lid geworden op: za 02 jun 2007 18:56
Rijdt met: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017

22/06/08 - Compiegne (Fr)

Bericht door Herder Alex² »

Iemand deze al ooit meegereden ? Ervaringen ?
(226 km vanuit Gent)
Moet blijkbaar iets groots zijn, want ze verwachten tot 2000 bikers !
't Is maar dat komend weekend het mooiste weer in Frankrijk zal te vinden zijn ... :wink:


Le 22/06/2008
Randonnées VTT dans le 60 : RAID IMPERIAL COMPIEGNOIS
VENEZ DECOUVRIR LE NOUVEAU RAID IMPERIAL COMPIEGNOIS...

Le 22 juin 2008 au Stade Paul Cosyns de Compiègne (60).

105 KM, 75 KM, 55 KM (nouveauté 2008) et 25 km: au choix.

Sur le 25 km = 208 mètres de Dénivelés positifs DEPARTS DE 9h00 à 9h30.
Sur le 55 km = 603 m de D+ DEPARTS DE 8h30 à 9h30.
Sur le 75 km = 1234 m de D+ DEPARTS DE 7h30 à 8h30.
Sur le 105 km = 1645 m de D+ DEPARTS DE 7h30 à 8h30.
DEPARTS PAR VAGUES, EN FONCTION DES DIFFERENTS TYPES DE PLAQUES DE CADRE (SUIVANT LE PARCOURS OU VOUS ETES INSCRITS).
Avec les 25 km du RIC (Découvrez le VTT et les balades en forêt, autre que sur les pistes cyclables)

Profitez de parcours fléchés, vérifiés pendant le RIC,

Sur un Site Unique: LA FORET DOMANIALE DE COMPIEGNE

Passez par La Vallée de l’Automne et rejoignez, singles tracks et GR, collines et prairies, bois et forêts...

Profitez des nombreux paysages variés et historiques: Pierrefonds, Compiègne, la Vallée des 35 Clochers !!!

GRACE A VOTRE BRACELET DE COULEUR, ACCEDEZ FACILEMENT AUX NOMBREUX RAVITAILLEMENTS,

Sur le Ravitaillement principal – Point Central du RIC:
- Engagez-vous sur votre parcours, en fonction de votre type de plaque de cadre-VTT,
- Vous y serez accueilli par les Cors-de Chasse de 12h00 à 13h00,
- Possibilité de revenir plus rapidement, si problème mécanique ou défaillance physique.

Une organisation sportive avec la présence des sauveteurs de l’Oise,

Souriez, vous êtes photographiés, gratuitement (nouveauté 2008) et retrouvez-vous sur le site internet du RIC,
Participez au concours, du plus beau déguisement sur votre « monture » (nouveauté 2008), pendant le RIC,

Demandez conseil, aux mécanos présents sur le parcours (assistance mécanique), Points « Huilage de chaîne » sur les zones ravitaillements.

Profitez d’une bonne douche et pensez à nettoyer votre VTT au Stade Paul Cosyns, puis …

Savourez votre repas à l’arrivée: Une PAELLA GEANTE (nouveauté 2008) servit par des professionnels (présents sur la grande Armada de Rouen), www.lavraiepaella.fr

Venez vous faire masser gratuitement (nouveauté 2008), auprès d’ostéopathes (présents dernièrement sur les 24h00 du mans motos),

Baladez vous sur le village du RIC (nouveauté 2008): Présence de professionnels, de vendeurs
de cycles, de loisirs sports nature, de représentants de marques (CUBE, GO2 ...),
Participez gratuitement à la Tombola du RIC (nouveauté 2008): cadeaux offerts par les partenaires,

Et repartez avec votre nouvelle plaque de cadre légendaire et votre tee-shirt souvenir du RIC 2008 ...
Possibilité de mettre en place votre publicité (organisations sportives) sur le site départ/arrivée.

Nous vous attendons encore plus nombreux cette année (1500 à 2000 personnes), alors n’hésitez pas à vous inscrire dès aujourd’hui.

TOUTE L’EQUIPE SERA TRES HEUREUSE DE VOUS ACCUEILLIR, SUR CE NOUVEAU RAID IMPERIAL.

06 29 23 31 75.

> Lieu : COMPIEGNE
> Contact : AS DE PIC - raid.imperial@free.fr
BP 30231 60612 LACROIX ST OUEN CEDEX
Tél : 06 29 23 31 75


Gebruikersavatar
Schijfrem
Mountainbiker
Berichten: 2677
Lid geworden op: zo 30 mei 2004 21:23
Rijdt met: Moots 29" / Lynskey M290 29" / OnOne Gravel

Re: 22/06/08 - Compiegne (Fr)

Bericht door Schijfrem »

Herder Alex² schreef: 't Is maar dat komend weekend het mooiste weer in Frankrijk zal te vinden zijn ... :wink:
Daar zou ik nog niet zo zeker van zijn, ze geven zondag tot 27° en ONWEER, meestal komen die onweders vanuit Frankrijk naar ons kanten toe, kans is misschien groter dat ge rapper een ferme drash met ellentriek en lawaai over u krijgt 8) :-?
Gebruikersavatar
veeteeteetje
Kerstman
Berichten: 2352
Lid geworden op: do 14 jul 2005 07:12

Bericht door veeteeteetje »

Herder Alex 2 : Bespaar U die kilometers met de wagen.
Want zondag is er een tt om duimen en vingers van af te likken veel dichter bij de deure.Een must als je het mij vraagt,ne klassieker voor degene die hem al gereden heeft.
En ze geven tot 26 graden uit bij ons.Later spreken ze van onweer maar tegen dat dat hier is zal het al weer avond zijn. :wink:

Nee [-X [-X ,deze keer geen Frankrijk voor mij,zulle!!!
Gebruikersavatar
sliekske
Mountainbiker
Berichten: 1981
Lid geworden op: wo 19 apr 2006 16:42
Rijdt met: Scott Scale 900 RC

Bericht door sliekske »

veeteeteetje schreef:Nee [-X [-X ,deze keer geen Frankrijk voor mij,zulle!!!
Den achterkant van den kluis is toch ook een beetje het buitenland en ze spreken der nog frans ook.
Het gevoel zal er toch zijn. :lol:
Gebruikersavatar
Herder Alex²
Mountainbiker
Berichten: 952
Lid geworden op: za 02 jun 2007 18:56
Rijdt met: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017

Bericht door Herder Alex² »

Wel mannen, ik heb me toch niet kunnen inhouden zulle, en ben zaterdagmorgen vertrokken naar Compiegne. Daar wat geshopt en 's avonds een Italiaans terraske gedaan om alzo het vrouwke content te houden.
Maar 's zondags was de dag van mij en ben ik aangezet voor de toertocht van 75 km in en rond de bossen van Compiegne.

Vandaar dit verslag voor het nageslacht :

Eén woord : subliem ! 98% onverhard waarvan 75% in de bossen, waarvan 50% singletracks, slingerend door het bos, en dan nog met de immens veel beklimmingen, korte en lange. 10 tot 15% en soms zelfs meer. Op de steilste stukken moest iedereen van de fiets. En dan kwamen die fantastische lange afdalingen.
Pas na 37 km ben ik uit het bos gekomen, en dan hebben ze ons de weidse velden getoond, o zo mooi, zo ver men kijken kon, geen huizeken te zien.
15 km verder doken we weer het bos, en dat tot op het einde van de rit. Ook alle soorten ondergrond gehad : van zeezand, over bosgrond, zuigende zandgrond, silexstenen, grind, streepjes modder, enz
Ik heb al heel veel toertochten gereden, maar deze steekt met kop en schouders boven alle andere uit. Gewoon al omdat ik gedurende 5 uren haast geen asfalt gezien heb, noch auto's, en slechts een paar huizen. Waar kom je zoiets nog tegen in België ?
Wel knap lastig, mede door de hoge temperaturen. Je moet goed getraind zitten om de 75 of 105 te rijden. Doseren is nodig, want het venijn zit hem in het midden van de rit door de veel beklimmingen. De laatste 10 km zijn dalend en als je nog over hebt kan je vlammen.
5 rijkelijke buffet-bevoorradingen (met klontjes suiker, 1ste keer dat ik dat zag :-D ).
Goede bepijling (pijlen, linten, verf).
Héél veel volk, 1500 à 2000 man. Een héél ander publiek dan dat van het noorden van Frankrijk. Goede, afgetrainde bikers, volledig uitgerust met de Camelbak en veelal met fullies (Lapierre = de volkswagen van de Franse MTB'er).
Kortom, zeker 1 om nogmaals voor terug te komen. Spijtig dat het ver is (2 x 225 km) + tol op de autoweg ... en 15€ inschrijving (zelfs 18 voor de 105 km).
Maar als je ooit de kans krijgt of een goede sponsor vindt :-D : MEEDOEN !
Mazie
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 09 feb 2009 20:15
Rijdt met: Orbea Alma M25

Re: 22/06/08 - Compiegne (Fr)

Bericht door Mazie »

Herder,

Toevallig geen gpx van die rit zeker?
Wij gaan dit weekend richting Compiegne en zou graag ferm ritje doen daar.
gr
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Re: 22/06/08 - Compiegne (Fr)

Bericht door Fritsie »

Ik ben ook liefhebber van een gpxtrack indien voorradig. We gaan in de paasvakantie voor drie/vier dagen biken in de streek.
Alvast bedankt.
berdunnor
Mountainbiker
Berichten: 96
Lid geworden op: do 25 nov 2010 20:00
Rijdt met: Cube Ltd Comp

Re: 22/06/08 - Compiegne (Fr)

Bericht door berdunnor »

Ik heb hier in 2016 de 80km gereden. Heb daar normaal wel nog track van liggen. Bezorg anders mail via pm indien interesse...
Plaats reactie