22/06/08 WAANRODE - KORTENAKEN (FOTO's beschikbaar!)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
bert bibber
Mountainbiker
Berichten: 714
Lid geworden op: ma 04 dec 2006 20:29
Rijdt met: Giant Cadex, TREK 8500 ( mod 2007 )

Bericht door bert bibber »

verslagje x-treme bikers

=D> voor de voorzitter
We zijn met de bike vanuit begijnendijk naar waanrode gereden en dit waren reeds 30 km wat ik een beetje onderschat had.
en daar de klein toerke gedaan en dan terug naar huis.
met dit prachtig weer en de =D> goede bevoorrading.
dat was genieten.

totaal 85 km
blades
Mountainbiker
Berichten: 262
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 12:15
Rijdt met: Trek Elite 9.9

Bericht door blades »

x-tremers; serieus verslag. Lang over nagedacht zekers ?
Gebruikersavatar
bert bibber
Mountainbiker
Berichten: 714
Lid geworden op: ma 04 dec 2006 20:29
Rijdt met: Giant Cadex, TREK 8500 ( mod 2007 )

Bericht door bert bibber »

blades schreef:x-tremers; serieus verslag. Lang over nagedacht zekers ?
nee het moest vooruit gaan. :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Hagelander
Mountainbiker
Berichten: 114
Lid geworden op: di 26 okt 2004 21:38

Bericht door Hagelander »

Gelezen op 4Bikers Forum

It's Time For a Ride... => TT's & Marathons => Topic gestart door: Black Phantom op 22 Juni 2008 - 17:18


--------------------------------------------------------------------------------
Titel: 22/06/2008 TT Waanrode
Bericht door: Black Phantom op 22 Juni 2008 - 17:18
--------------------------------------------------------------------------------

Ondertussen rij ik toch alweer een jaar of 6 onafgebroken toertochten en daarbij besluipt me toch de vrees of het niet afgezaagd begint te worden. Maar organisaties zoals de 110km van de WOEW'ers eind vorige maand en ook de toer van vandaag in Waanrode drukken die bezorgdheid de kop in.
Niet elke organisatie getroost zich de moeite, maar de Hagelandse MTB Club van Kortenaken heeft op een bijzonder positieve manier aan het parcours gesleuteld. Vorig jaar besloot ik nog dat het nieuwe er wat af was, maar dat zijn woorden die ik terug kan opbergen.
Het vele asfalt in het eerste gedeelte werd geruild voor vele veld- en boomgaardwegen. We hebben wat kilometerkes gras gereden amai nog ni.
Een stukje vettige bostrack ter afwisseling en prompt rij ik me vast. Met mijn (quasi) profielloze semislicks heb ik te weinig houvast en slipt m'n achterwiel door.
Er komt al wat klimwerk bij kijken, maar nog niks overdreven. De afdalingen daarentegen zijn al van de amusant snelle soort.
De tweede bevoorrading van vorig jaar is nu de eerste. Meloen, banaan, cake, sportdrank, Aquarius, ... elkeen vindt voldoende z'n goesting.
Direct nadien is het hup met de beentjes fiks de hoogte in om het hoogste punt van de rit te bereiken. We dalen af via majestueuze holle wegen. Ik voel me nietig en geniet bewonderend van deze schoonheid.
De bepijling is prima. Gevaarlijke oversteken, splitsingen, tricky afdalingen ... ze worden allemaal netjes aangegeven. Zelfs schakeladvies wordt gegeven net voor een haakse linksaf tegen 25% omhoog.
De hellingen worden langer en vreten stilaan de jus uit de benen. Wegens niet beter kunnen, sta ik al heel de rit in "toeristen mode" maar dan nog is het harken om er de tred in te kunnen houden.
Het aandeel boomgaarden is fel geslonken nu en ingeruild voor meer open natuur met prachtige vergezichten over de graanvelden. Zonde van de nadrukkelijk aanwezig zijnde verlichtingspalen van de snelweg.
Bevoorrading 2. Alweer voldoende vaste en vloeibare materie. Ni lang stilgestaan om niet op te stijven.
Het blijft op en af gaan. Op kilometer 55 een moordende asfaltklim die overgaat in offroad. Stoempe stoempe stoempe. Effe recupereren om wat verderop nog zo'n klepper voorgeschoteld te krijgen. Ik sta precies stil.
Ik ben content wanneer ik de parkeerweide bereik. Een doucheke en 2 paterkes later ben ik alweer onderweg naar huis, peinzend aan deze mooie en lastige rit.
Hoogteprofiel (http://users.skynet.be/black.phantom/pr ... 220608.jpg)


--------------------------------------------------------------------------------
Titel: Re: 22/06/2008 TT Waanrode
Bericht door: Supernaut op 22 Juni 2008 - 18:30
--------------------------------------------------------------------------------

Waanrode moet zowat de eerste tt in mijn carriere geweest zijn waar ik een wow-gevoel bij heb gekregen .
Een aantal keer met BP deze rit mogen afhaspelen en steeds datzelfde gevoel gehad .
Jammer genoeg dit jaar geen Waanrode , maar naar hetgeen hierboven weer werd neergeschreven . Weer een wow-editie .
Dit kan geen toeval zijn .



--------------------------------------------------------------------------------
Titel: Re: 22/06/2008 TT Waanrode
Bericht door: Black Phantom op 22 Juni 2008 - 21:42
--------------------------------------------------------------------------------

En ze hebben daar een patent op schoon weer :008:
Deze rit wordt steevast afgerond op het gazon van het sjotveld.
Vandaag hadden ze zelfs een groot terras voorzien (dat stampvol zat).
Met voor de lekkerbekken een hot dog.
Hier kunnen we gerust nog enkele keren terugkomen zonder schrik te hebben om een blauwtje op te lopen.
soule
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 30 mar 2008 10:50
Rijdt met: Cube AMS 100 SLT 29
Contacteer:

Bericht door soule »

beste bikers er zijn al een paar foto's te bekijken op pagina 5 bij mario c de rest komt nog.
blades
Mountainbiker
Berichten: 262
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 12:15
Rijdt met: Trek Elite 9.9

Bericht door blades »

soule schreef:beste bikers er zijn al een paar foto's te bekijken op pagina 5 bij mario c de rest komt nog.
op pagina 5 bij mario c
naast de pistolets bij bakker Van Steenwinckel zegt evenveel
Gebruikersavatar
Point7
Mountainbiker
Berichten: 468
Lid geworden op: di 22 jun 2004 19:38
Rijdt met: Cannondale 2013 F29 Carbon 3

Bericht door Point7 »

blades schreef:
soule schreef:beste bikers er zijn al een paar foto's te bekijken op pagina 5 bij mario c de rest komt nog.
op pagina 5 bij mario c
naast de pistolets bij bakker Van Steenwinckel zegt evenveel
Zo moeilijk is dat toch niet. Hij bedoelt dit: http://www.mountainbike.be/forum/viewto ... 514#698514
Gebruikersavatar
Hagelander
Mountainbiker
Berichten: 114
Lid geworden op: di 26 okt 2004 21:38

Bericht door Hagelander »

Bestond er maar een knop om dit topic (in schoonheid) af te sluiten want het niveau van de reacties gaat hier zienderogen omlaag ... :-?
Gebruikersavatar
bonie+kevin
Mountainbiker
Berichten: 174
Lid geworden op: do 13 apr 2006 20:24
Rijdt met: is my biggest love

Bericht door bonie+kevin »

@ docteur dérailleur: PB!!
hanske22
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 15 jun 2008 21:57
Rijdt met: ridley

Bericht door hanske22 »

van dat sluikstorten is toch niet de schuld van die inrichters denk ik verwittig dan liever de gemeentebesturen die kunnen dat misschien oplossen [-X #-o
Plaats reactie