20/06/2008 Zottegem - Grotenberge

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
JurgenMuys
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: di 29 mei 2007 21:12
Rijdt met: FLANDERS + CUBE
Contacteer:

20/06/2008 Zottegem - Grotenberge

Bericht door JurgenMuys »

(o)
Start en aankomst is voorzien aan de voetbalterreinen van Grotenberge, centraal gelegen in Zuid-Oost-Vlaanderen.
VTT-tochten 25 – 50 – 75 - 100km
Mountainbiketocht langs schitterende landelijke wegen. We zijn, en zeker niet ten onrechte, fier op de 100km-tocht. Een VTT-tocht met een off-road percentage van maar liefst 85%. We zorgen voor een parcours vol afwisseling, met alle typische kenmerken van het mountainbike. Een absolute aanrader. U kan natuurlijk ook opteren voor een ietsje minder maar even leuk zijn de afstanden 50 & 75!
De VTT-recreatietocht neemt u mee langs de mooiste plekjes van onze streek. Deze ca. 25km-lange route verveelt je voor geen seconde. Na een korte introductie met wat baanwerk, begin je aan een heel gevarieerd parcours met veel off-road.
Voor al deze tochten is er onderweg een ruime bevoorrading voorzien. Bij de aankomst is er douchegelegenheid, zowel voor mens als materiaal. Een bewaakte fietsstalling wordt u eveneens aangeboden!
Vergunninghouders betalen 2,5 € tot 60km en 3 € voor > 60km
Jongeren –15 jaar betalen slechts 50% van het inschrijvingsgeld.
Niet-vergunninghouders betalen 1 € extra voor de verzekering!
Verdere info via website www.wtczottegem.be - e-mail: info@wtczottegem.be - GSM Herminator: 0475/781 512
Laatst gewijzigd door JurgenMuys op wo 15 apr 2009 13:34, 4 keer totaal gewijzigd.
JurgenMuys
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: di 29 mei 2007 21:12
Rijdt met: FLANDERS + CUBE
Contacteer:

Reacties vorige editie

Bericht door JurgenMuys »

* Ook de tocht in Grotenberge mee gereden. Inderdaad erg goed mee gevallen. Organisatorisch in orde (bewegwijzering, bevoorrading) en een leuk parcours. Vooral het stuk na de halve afdaling van de Berendries, en het stuk tussen de Paddestraat en de Lippenhovestraat in Velzeke zijn me bijgebleven.

* Poficiat aan de organisatie. 1 van de beste tochten georganiseerd rond Zottegem. Alles was uitstekend : bevoorrading, bepijling, afspuitplaats, bewaakte fietsparking en een zeer gevarieerd parcours!

* Zottegem...en omstreken, een onuitputtelijke bron van veldwegen,baantjes en venijnige klimmetjes. Toen ik Zottegem zag dacht ik en hoorde ik de repliek: "jamaar, weeral Zottegem" , wel ik kan u zeggen het was weeral eens leuk! Thuis vertrokken met de zon en de fiets,doch eens in Herzele zijn we toch eventjes op de kant gemoeten voor een plensbui van jewelste! Na het ergste doorgereden en aan de "molen" het staartje (vol venijn) nog over ons gekregen! Emmers!!!
In Grotenberge aangekomen ons (Speedy & ik) direct ingeschreven om zo vlug mogelijk te vertrekken en geen kou te vatten.
Wie daar ook was, was de man wiens achterwiel ik nog dikwijls gezien heb vele jaren geleden. Luc Collijn, gematigde beroepsrenner geweest, doch een van de betere pisterenners van Belgie. Altijd een beetje in de schaduw van Etienne De Wilde gereden! Alhoewel, met wat meer haar op zijn tanden zou Luc het wel verder gebracht hebben! Maja....
Eens vertrokken kwam de zon er al door ! We reden langs de klassieke start, maar na een paar honderd meter was er van het klassieke niets meer over! Ik mag zeggen dat we de eerste 10 toch over grotendeels minder gekende baantjes reden, tot mijn grote verrassing! Leuk gedaan!
Ter hoogte van Erwetegem terug een stortvlaag over ons gekregen? Speedy heeft nog wa moeite om de goeie possitie op zijne nieuwen bike te vinden en moest af en toe wa sleutelen. Het was dan ook telkens wachten, maar gezien we maar met 2 waren offerde ik mij graag op.
Richting Michelbeke, waar het al deftig muddy begon te worden bekeken we den Berendries ook van enkele kanten. Het is mijne vriend niet, maar hij liet hem deze keer toch gemakkelijk bedwingen! Speedy had het er lastiger mee! Na Michelbeke terug richting Zottegem voor een eerste bevoorrading, waar onze drie mannen van 't fruit en de koeken blij waren ons te zien. Ik vertelde hen echter dat er nog een vrouwtje op komst was, wat hen terug opmonterde en ze beloofden spontaan om op haar te wachten. De singletracks en veldwegen bleven mekaar opvolgen, de wind maakte het ons soms zeer moeilijk, en toch ondanks we tegen het centrum aanreden bleven we op onbekende afslagjes komen. De laatste kuitenbijter was de slechte dreef van het kasteel. Daar waar we normaal de gemakkelijker berijdbare dreef voorgeschoteld krijgen was het nu de blubberdreef. Een hele kunst om er zonder voet aan de grond te zetten door te komen! Blubber,bergop,sporen van tractoren, maar we deden het toch . Bij de oversteek aan het speelpleintje zag ik mijn volle Japanner voorbijrijden. Vrouwtje, dochtertje, Speedy zijn gevolg....en ik maar afzien. Aan de voet van het kasseiklimmetje zag ik het vrouwtje terug die we voorbijgereden waren in Michelbeke, ze had gekozen voor de grote afstand, doch bij de bevoorrading de kleine lus genomen. Ik hield haar nog even gezelschap tot aan het voetbalplein, waar ze me vertelde dat ze uit het verre Wielsbeke kwam en nog aan het opbouwen was! Na de bikewash en een drink zag ik de Speedy ook binnenstrompelen. Zijn pijp was uit! En wie kwam er dan op de proppen....daar kwam onze Jerom eventjes over het materiaal gekletst en over de volgende "to do's" en dan als modderduivels naar de braderij waar onze vrouwen tussen de kraampjes en jazz-orkestjes flaneerden. Even de drinkbus op niveau gebracht bij schoonmoeder en richting huis! Een toffe namiddag voor een uitzonderlijke zaterdagse rit!

Parcours: ****
gezelschap: *** (maar 2 dzm-ers)
bevoorrading: ****
bepijling:****
JurgenMuys
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: di 29 mei 2007 21:12
Rijdt met: FLANDERS + CUBE
Contacteer:

Re: 21/06/08 Grotenberge

Bericht door JurgenMuys »

JurgenMuys schreef:Start en aankomst is voorzien aan de voetbalterreinen van Grotenberge, centraal gelegen in Zuid-Oost-Vlaanderen.
VTT-tochten 25 – 50 – 75 - 100km
Mountainbiketocht langs schitterende landelijke wegen. We zijn, en zeker niet ten onrechte, fier op de 100km-tocht. Een VTT-tocht met een off-road percentage van maar liefst 85%. We zorgen voor een parcours vol afwisseling, met alle typische kenmerken van het mountainbike. Een absolute aanrader. U kan natuurlijk ook opteren voor een ietsje minder maar even leuk zijn de afstanden 50 & 75!
De VTT-recreatietocht neemt u mee langs de mooiste plekjes van onze streek. Deze ca. 25km-lange route verveelt je voor geen seconde. Na een korte introductie met wat baanwerk, begin je aan een heel gevarieerd parcours met veel off-road.
Voor al deze tochten is er onderweg een ruime bevoorrading voorzien. Bij de aankomst is er douchegelegenheid, zowel voor mens als materiaal. Een bewaakte fietsstalling wordt u eveneens aangeboden!
Vergunninghouders betalen 2,5 € tot 60km en 3 € voor > 60km
Jongeren –15 jaar betalen slechts 50% van het inschrijvingsgeld.
Niet-vergunninghouders betalen 1 € extra voor de verzekering!
Verdere info via website www.wtczottegemvzw.be - e-mail: wtczottegemvzw@telenet.be - GSM Herminator: 0475/781 512
http://www.wtczottegemvzw.be/VTT%20parcours%20100km.pdf
Maartend
Mountainbiker
Berichten: 108
Lid geworden op: do 29 dec 2005 23:05
Rijdt met: Cannondale Scalpel carbon

Re: Reacties vorige editie

Bericht door Maartend »

JurgenMuys schreef:* Ook de tocht in Grotenberge mee gereden. Parcours: ****
gezelschap: *** (maar 2 dzm-ers)
bevoorrading: ****
bepijling:****
Grappig, tocht moet nog plaatsvinden
Gebruikersavatar
Herder Alex²
Mountainbiker
Berichten: 952
Lid geworden op: za 02 jun 2007 18:56
Rijdt met: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017

Re: Reacties vorige editie

Bericht door Herder Alex² »

Maartend schreef:
JurgenMuys schreef:* Ook de tocht in Grotenberge mee gereden. Parcours: ****
gezelschap: *** (maar 2 dzm-ers)
bevoorrading: ****
bepijling:****
Grappig, tocht moet nog plaatsvinden
Inderdaad grappig, maar wat wil je ? Haast elke week is daar iets te doen ... je geraakt de tel kwijt ginder :-D
Nu ja, het is en blijft een toffe streek om er te biken. Dus blijf maar organiseren jongens !
Maartend
Mountainbiker
Berichten: 108
Lid geworden op: do 29 dec 2005 23:05
Rijdt met: Cannondale Scalpel carbon

Bericht door Maartend »

Dan ben ik er ook op die dag
Gebruikersavatar
barty
Mountainbiker
Berichten: 549
Lid geworden op: ma 21 aug 2006 20:26
Rijdt met: Niner RDO, custom

Bericht door barty »

Goed mogelijk dat ik ook kom afgezakt naar Zottegem om de 100 km te bollen. Ik zie dat er 85 % off-road is :bounce: :bounce: =D> ...leuk
JurgenMuys
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: di 29 mei 2007 21:12
Rijdt met: FLANDERS + CUBE
Contacteer:

Re: Reacties vorige editie

Bericht door JurgenMuys »

Maartend schreef:
JurgenMuys schreef:* Ook de tocht in Grotenberge mee gereden. Parcours: ****
gezelschap: *** (maar 2 dzm-ers)
bevoorrading: ****
bepijling:****
Grappig, tocht moet nog plaatsvinden
bovenstaande is een reactie van onze vorige en eerste editie in 2007! :)
Maartend
Mountainbiker
Berichten: 108
Lid geworden op: do 29 dec 2005 23:05
Rijdt met: Cannondale Scalpel carbon

Bericht door Maartend »

Oke heb net pas 5 tochten gereden na een blessure van een jaar
30, 40, 40, 62, 53 km.

Laatste 53 km ging best lekker, maar was wel wachtebeke, dus helemaal vlak. Heb er 2 uur over gedaan (en 6 minuten), dus nu beginnen de afstanden te lonken.
Maar ik ken dit parcours niet.
Zitten er veel HM in?
Zo ja, dan zal het de 50 worden, zo nee, dan ga ik de 75 proberen.

(en dan uiteindelijk weer de 100km, die mis ik toch wel, vond ik altijd erg leuk om te doen)
JurgenMuys
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: di 29 mei 2007 21:12
Rijdt met: FLANDERS + CUBE
Contacteer:

Bericht door JurgenMuys »

Maartend schreef:Oke heb net pas 5 tochten gereden na een blessure van een jaar
30, 40, 40, 62, 53 km.

Laatste 53 km ging best lekker, maar was wel wachtebeke, dus helemaal vlak. Heb er 2 uur over gedaan (en 6 minuten), dus nu beginnen de afstanden te lonken.
Maar ik ken dit parcours niet.
Zitten er veel HM in?
Zo ja, dan zal het de 50 worden, zo nee, dan ga ik de 75 proberen.

(en dan uiteindelijk weer de 100km, die mis ik toch wel, vond ik altijd erg leuk om te doen)
Hoogtemeters
25km - 122 meter
50km - 445 meter
75km - 547 meter
100km - 1055 meter
Plaats reactie