15-06-2008 Diest

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
bonie+kevin
Mountainbiker
Berichten: 174
Lid geworden op: do 13 apr 2006 20:24
Rijdt met: is my biggest love

Bericht door bonie+kevin »

wij zijn na een aantal weken ook terug geweest.
Bij het vertrek thuis inderdaad wel regen maar dat houd mij ni tege!!
droog kunnen vertrekken voor ne prachtige toer.
proficiat aan de organisatie =D>

ik had 60,86 km met gemiddeld 22,4
pa had 54,59 km met gemiddeld 19.9

vond het afspuiten wel wat minder met die gewone sprietjes.
heb hem thuis opnieuw moeten kuisen. ale omdat het exames zijn moest ik het zelf niet doen dus da viel dan nog mee.
en misschien een tip voor volgende keer: je kan misschien beter iemand extra aan de 2de bevoorrading zetten.
die mensen konden het niet zo goed volgen met het drinken bij te vullen.#-o maar die mensen deden goed hun best om bij te blijven =D>

het was weeral een zeer geslaagde tocht!!!
Tot volgend jaar

Kevin
Gebruikersavatar
bert bibber
Mountainbiker
Berichten: 714
Lid geworden op: ma 04 dec 2006 20:29
Rijdt met: Giant Cadex, TREK 8500 ( mod 2007 )

Bericht door bert bibber »

bert bibber schreef:x-treme bikers begijnendijk zullen aanwezig zijn
verslagje diest
=D> Met 7 man zonder voorzitter ???
We hadden gekozen voor de 44 km en die gingen we eens tegen een snel tempo afhaspelen. Op het eerste bergje dat we tegen kwamen eens doorgetrokken en dat ging vlot juist ergens moeten afstappen door mijn eigen schuld.=D> Pat bijna steeds op kop. Na de bevoorrading ging het tempo weer snel omhoog, het draaide goed rond maar in de laatste km's ging touring weer eens sleuren op kop en bergop heb ik moeten lossen,
dus ik moet beter dosseren en dat zal wel komen met de jaren.....

Algemene indruk veel baan, en niet veel hoogte meeters.
+ punten Goede afpijling + bevoorrading
- punten die palletten das goed voor over kop te gaan.
is hier mischien een reden voor ??

44 km gem 24,7

PS : Volgende week zal ik alleen moeten biken zeker wegens EK MTB in italie val di sole 8 x-treme bikers gaan supporteren voor boem boem brems

Groeten bert
Laatst gewijzigd door bert bibber op zo 15 jun 2008 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Beire
Mountainbiker
Berichten: 123
Lid geworden op: do 08 nov 2007 22:04
Rijdt met: Cube Ltd Team

Bericht door Beire »

Ik was al om 10 na 8 daar voor de 44 km en dacht eens snel thuis te zijn.

Maar G.dverde, g.dver :evil: :evil: :evil: kom ik daar terug aan mijne auto, staan we daar met een 5 tal auto's langs voor en achter ingesloten.
Dus een 3 kwartiertjes kunnen wachten tot die achter mij terugwaren eer ik weg kon. De biker 2 wagens naast mij had nog meer pech die was nog voor mij binnen en kon nog steeds niet weg toen ik vertrok. #-o

Een tip aan de organisatie, zet daar iemand om de plaatsen aan te duiden.
En een boodschap aan degenen met de blokkerende wagens: Als ge graag kort bij de inschrijving staat sta dan maar een beetje vroeger op en zorg anders dat ge de anderen niet hindert, [-X iedereen heeft geen uren de tijd om daar te staan wachten!
Gebruikersavatar
spooky
Mountainbiker
Berichten: 905
Lid geworden op: wo 17 aug 2005 16:49
Rijdt met: Specialized epic expert & Specialized Koersmachien

Bericht door spooky »

Wij zijn met een kleine delegatie naar Diest gekomen.
Leuke tocht.
We zijn voor de 60 gegaan, zoals steeds rustig vertrokken.
Redelijk wat technish klimmen in't begin.
Voor de rest goe kunnen doorrijden.
Mijn polar gaf 460 hm voor 60.1km (tot aan de parking)
avs 20.8
Op het einde nog een klein beetje reserve gehouden (kwestie van nog te kunnen doorvlammen op de wallen) maar het werd vlammen in Diest centrum. Trouwens, daar was het gevaarlijker rijden dan in het bos...
Gisteren meer dan 3 uur op het tennisveld gestaan en vandaag 3 uur biken... Ik ga goe slapen straks denk ik!
dschreurs
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: di 30 mei 2006 12:08
Rijdt met: Giant

Bericht door dschreurs »

Biestie1 schreef:60 gedaan. Gekend parkoers, vaste route met hier en daar een stukske extra.

Aan de veelbesproken paletten kon je makkelijk gewoon er naast blijven rijden, zonder probleem. Ik denk niet dat de organisatie die daar gelegd heeft, zou nie weten waarom, zal wel iets van een wandelclub zijn zeker ?
De veelbesproken paletten zijn niet gelegd door MTB Kelberg. Deze paletten werden daar vorige week gelegd naar aanleiding van een wandeltocht. En blijkbaar heeft deze organisatie nog steeds geen tijd gevonden om deze paletten weg te halen.
dschreurs
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: di 30 mei 2006 12:08
Rijdt met: Giant

Bedankt

Bericht door dschreurs »

MTB Kelberg dankt de weergoden, maar ook de 1250 deelnemers die van onze toertocht hebben genoten. Tot zaterdag 3 januari 2009 bij onze volgende organisatie.
Laatst gewijzigd door dschreurs op zo 15 jun 2008 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
dschreurs
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: di 30 mei 2006 12:08
Rijdt met: Giant

Bericht door dschreurs »

Trekkie 800 schreef:Kheb al dikke spijt dat ik niet geweest ben. Om half 7 was het hier aan't regenen, om half 8 nog harder. Ben maar terug in mijn bed gekropen. Khad geen goesting in nog eens baggeren zoals vorige week de Hagelandse chrono. Nu ist hier kurkdroog. :evil:
Volgende keer, regen of nie, ga ik toch door !!!
Het was in Diest inderdaad ideaal mtb-weer. Het is de ganse voormiddag droog geweest. En vanaf het moment dat de eerste MTB-ers aankwamen na hun tocht konden ze zelfs buiten in het zonnetje genieten van een welverdiende Tongerlo.
dschreurs
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: di 30 mei 2006 12:08
Rijdt met: Giant

Bericht door dschreurs »

Xaus schreef:
Blijkbaar werden er op 't einde foto's getrokken, waar en wanneer zijn deze te bezichtigen?
De foto's zullen binnenkort te bekijken zijn op de website van MTB Kelberg: http://www.mtbkelberg.be. Het verzamelen, bewerken en uploaden van de foto's kan wel een weekje duren. Ik zal jullie via dit forum op de hoogte houden.
Laatst gewijzigd door dschreurs op zo 15 jun 2008 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Biestie1
Mountainbiker
Berichten: 852
Lid geworden op: vr 05 mar 2004 13:25
Rijdt met: Kona

Bericht door Biestie1 »

jaro schreef:@ dschreurs of aan
@ Bosbeer

Als je bekomen bent van deze dag, even een vraag tussendoor.

Het gaat over een afdaling .

Heb de 60 km gedaan, maar ik denk dat het ergens na de samenkomst met de 40 km was.

Eerst krijg je een helling die op het laast steil rond naar rechts draait, daarna even links en je bent boven.
Dan volgt een steile afdaling die eerst naar rechts draait en waar het weeral boven stilstaand verkeer was.

Ik heb gezien dat even daarvoor aan een boom een papier hing met een pijl naar rechts voor de KIDS. ( alternatieve route )

Als je me begrijpt en omdat ik dat is alleen wil overdoen, dus mij vraag ;

waar is dat ???
Dat is het stenen kot. In Schaffen (Vleugt). Je deed eerst de Schellekesberg, dan klein straatje (Vlassaartstraat) over en dan kom je dus op de ...berg (ik weet de naam nie meer, maar voor de plaatselijke bevolking, is dat het stenen kot)
Gebruikersavatar
jerre1
Mountainbiker
Berichten: 609
Lid geworden op: zo 13 mei 2007 12:40
Rijdt met: scott scale 20

Bericht door jerre1 »

PS : Volgende week zal ik alleen moeten biken zeker wegens EK MTB in italie val di sole 8 x-treme bikers gaan supporteren voor boem boem brems

Groeten bert[/quote]

wk he bert :wink:
Wij gaan ook met het tentje naar daar :lol:
Plaats reactie