18/05/2008 BEUVRY (Fr)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Berichten: 915
Lid geworden op: za 13 okt 2007 10:31
Rijdt met: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom
Contacteer:

Bericht door Emperor of the Mud »

Vanmorgen uiteindelijk met 6 (Deurbieter, Frederik, Fré Bé, Bartje Klapband, Nieuwelink et moi-même) aangezet voor één van de toppers van het jaar (althans volgens deze forum)... Het begon al goed, een terrilhoop of 2 met prettige klimmetjes en dito afdalingen... Maar dan begon het: was het omdat het zondag was of ik weet het niet, maar voor de één of andere reden vertrouwden we het niet dat we weer op een bepaald punt uitkwamen waar we daarvoor al eens gepasseerd waren. Toevallig stonden daar 2 Fransen die het zaakje ook niet vertrouwden. Een pijl met daarbij 'retour' deed ons besluiten om rechtsomkeer te maken om eens te kijken waar we dus gemist zouden kunnen hebben... Zo hebben we de eerste 2 terrils nog eens gedaan, twas plezant, daar nie van... Bleek achteraf dat we weer op dat zelfde punt arriveerden, en dat we toch juist zaten #-o ... Zo hadden we toch een extra luske van een km of 10... De prijs van 'idiots of the day' kon ons niet meer ontsnappen, joehei!!

Soit, wat volgde was enkel en alleen genieten: Mazingarbre, Loos-en-Gohelle, das MTB-heaven! Op Loos enkele keren last gehad van een steigerende fiets... De afdaling langs het padje was ik nog altijd niet op mijn gemak, maar tging toch al beter dan 2 weken geleden... De "kaka-in-broek"-afdaling zonder nadenken genomen, die bleek mee te vallen... Ondertussen aan de eerste ravito gehoord dat de tweede ravito al de biezen genomen had (tzou nie mogen eigenlijk)... Naar het einde toe geflirt met krampen, maar al bij al tamelijk levend den arrivée bereikt... Nog ne pistolet met paté en nen oranginaaaaaaaaaaaa verorberd in de zaal waar men ondertussen aan het opkuisen was en waar ze ons lichtelijk buitengekeken hebben (twas al ruim 14h30)... Helemaal voldaan richting Belgique teruggekeerd... Deze staat er nu al op voor volgend jaar! =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
Ken1984
Mountainbiker
Berichten: 150
Lid geworden op: zo 30 sep 2007 15:40
Rijdt met: Grand Canyon AL 29 7.9

Bericht door Ken1984 »

Emperor of the Mud schreef:Vanmorgen uiteindelijk met 6 (Deurbieter, Frederik, Fré Bé, Bartje Klapband, Nieuwelink et moi-même) aangezet voor één van de toppers van het jaar (althans volgens deze forum)... Het begon al goed, een terrilhoop of 2 met prettige klimmetjes en dito afdalingen... Maar dan begon het: was het omdat het zondag was of ik weet het niet, maar voor de één of andere reden vertrouwden we het niet dat we weer op een bepaald punt uitkwamen waar we daarvoor al eens gepasseerd waren. Toevallig stonden daar 2 Fransen die het zaakje ook niet vertrouwden. Een pijl met daarbij 'retour' deed ons besluiten om rechtsomkeer te maken om eens te kijken waar we dus gemist zouden kunnen hebben... Zo hebben we de eerste 2 terrils nog eens gedaan, twas plezant, daar nie van... Bleek achteraf dat we weer op dat zelfde punt arriveerden, en dat we toch juist zaten #-o ... Zo hadden we toch een extra luske van een km of 10... De prijs van 'idiots of the day' kon ons niet meer ontsnappen, joehei!!

Soit, wat volgde was enkel en alleen genieten: Mazingarbre, Loos-en-Gohelle, das MTB-heaven! Op Loos enkele keren last gehad van een steigerende fiets... De afdaling langs het padje was ik nog altijd niet op mijn gemak, maar tging toch al beter dan 2 weken geleden... De "kaka-in-broek"-afdaling zonder nadenken genomen, die bleek mee te vallen... Ondertussen aan de eerste ravito gehoord dat de tweede ravito al de biezen genomen had (tzou nie mogen eigenlijk)... Naar het einde toe geflirt met krampen, maar al bij al tamelijk levend den arrivée bereikt... Nog ne pistolet met paté en nen oranginaaaaaaaaaaaa verorberd in de zaal waar men ondertussen aan het opkuisen was en waar ze ons lichtelijk buitengekeken hebben (twas al ruim 14h30)... Helemaal voldaan richting Belgique teruggekeerd... Deze staat er nu al op voor volgend jaar! =D> =D> =D>
Toen wij aan de 2de rav. kwamen waren de bekertjes op #-o .

Bon, deze morgen dus ook de 60km afgehaspeld, voor mij pas de 2de tocht in 2,5 maand, maar met de 55 km van Reningelst in de benen had 'k ne goeie "fond". Voor mij was het de 1e kennismaking met de Franse terrils, maar 't zal zeker niet de laatste zijn. Jullie hebben zeker niet gelogen op dit forum, want het parcours was zaaalig. Natuurlijk is zo'n beklimming van een terril afzien, zeker voor mij met mijn "kaliber", maar die afdalingen waren gewoon om van te smullen =P~ . Ik zou zeggen verstand op 0, maar eigenlijk klopt dit niet, eerder verstand op 200, maar de adrenaline ook op 200 en afdalen maar, zaalig! Nog nooit zo dicht met m'n poep bij mijn achterband gehangen! Mij zien ze zeker nog terug in deze streek =D> =D> =D> =D>

Organisatie vond ik goed, bepijling was goed, bevoorradingen ook en de sandwich met drankje ook :).

Enige bummer was de flits in 't doorgaan, reed 114 op GPS ipv 110... #-o
Gebruikersavatar
SuPaH FLY
Mountainbiker
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 18 okt 2006 19:23
Rijdt met: Bulls SQ-900 Pro
Contacteer:

Bericht door SuPaH FLY »

't was een creme'ke met warme chocoladesaus en verse aardbeien vergezeld van een zwarte koffie een een lekkere cognac =D> =D>
Zo'n tochten wil ik wel elk weekend rijden :bounce: :bounce:
wattie
Mountainbiker
Berichten: 481
Lid geworden op: za 23 jun 2007 18:26
Rijdt met: rockrider 8.1 , Kona Process 134

Bericht door wattie »

Als ik de vorige commentaren allemaal lees heb ik al dik spijt dat ik niet naar daar heb kunnen afzakken :cry: . Wegens tijdsgebrek heb ik dan maar de tt van brakel gedaan onder het motto van "hoe vermijd ik alle mooie passages en bossen in de streek".
Hopelijk volgend jaar Beuvry :-D .
JOTI.m
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 31 jul 2005 20:52
Rijdt met: stevens

Bericht door JOTI.m »

Bij deze ook nog ne dikke hoed (chapeau #-o ) aan de jongste deelnemer ginder (10 jaar) die uit Belgie kwam.Hen op de terugweg overstoken en nog eens de duim opgestoken naar da manneke.Om een verplaatsing te maken van meer dan een uur rijden (hun afrit was verder dan de onze) en dan nog eens "la terril...ble te overwinnen verdient zeker heel wat lof via deze weg.


Bedankt voor de lovende woorden aan onze zoon Joris, hij was heel fier met zijn aandenken en heeft het een ereplaats gegeven op zijn kamer, het opstaan was door het vroege uur wat pijnlijk maar de beloning maakte veel goed. Hij was heel tevreden over het mooie parcour en overweegt voor volgende jaar de 45 km. De dikke duim in het voorbijrijden maakte hem supertrots. DANK U
Gebruikersavatar
Falco Peregrinus
Mountainbiker
Berichten: 474
Lid geworden op: zo 24 dec 2006 16:20
Rijdt met: Ene met steunwieltjes achteraan

Bericht door Falco Peregrinus »

Eigenlijk is dat toch wel zalig he gasten zo met een hele bende leute maken op den bike... :bounce: :bounce: :bounce:

Elke zondag voel ik mij als in mijn kindertijd toen we (eens per jaar) naar Walibi mochten...
Gebruikersavatar
deurbieter
Mountainbiker
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 22 jan 2006 14:44
Rijdt met: CUBE Reaction- XT/ XTR Specialized Epic 2010
Contacteer:

Bericht door deurbieter »

Emperor of the Mud schreef:Vanmorgen uiteindelijk met 6 (Deurbieter, Frederik, Fré Bé, Bartje Klapband, Nieuwelink et moi-même) aangezet voor één van de toppers van het jaar (althans volgens deze forum)... Het begon al goed, een terrilhoop of 2 met prettige klimmetjes en dito afdalingen... Maar dan begon het: was het omdat het zondag was of ik weet het niet, maar voor de één of andere reden vertrouwden we het niet dat we weer op een bepaald punt uitkwamen waar we daarvoor al eens gepasseerd waren. Toevallig stonden daar 2 Fransen die het zaakje ook niet vertrouwden. Een pijl met daarbij 'retour' deed ons besluiten om rechtsomkeer te maken om eens te kijken waar we dus gemist zouden kunnen hebben... Zo hebben we de eerste 2 terrils nog eens gedaan, twas plezant, daar nie van... Bleek achteraf dat we weer op dat zelfde punt arriveerden, en dat we toch juist zaten #-o ... Zo hadden we toch een extra luske van een km of 10... De prijs van 'idiots of the day' kon ons niet meer ontsnappen, joehei!!

Soit, wat volgde was enkel en alleen genieten: Mazingarbre, Loos-en-Gohelle, das MTB-heaven! Op Loos enkele keren last gehad van een steigerende fiets... De afdaling langs het padje was ik nog altijd niet op mijn gemak, maar tging toch al beter dan 2 weken geleden... De "kaka-in-broek"-afdaling zonder nadenken genomen, die bleek mee te vallen... Ondertussen aan de eerste ravito gehoord dat de tweede ravito al de biezen genomen had (tzou nie mogen eigenlijk)... Naar het einde toe geflirt met krampen, maar al bij al tamelijk levend den arrivée bereikt... Nog ne pistolet met paté en nen oranginaaaaaaaaaaaa verorberd in de zaal waar men ondertussen aan het opkuisen was en waar ze ons lichtelijk buitengekeken hebben (twas al ruim 14h30)... Helemaal voldaan richting Belgique teruggekeerd... Deze staat er nu al op voor volgend jaar! =D> =D> =D>
wel emperor ik zou het nie beter kunnen beschrijven ,
en van die 10km fout rijden ,ben ik blij om want twas genieten.
Beuvry ,triestige bevoorrading maar tkan me geen moer schelen
,tot volgend jaar!
aangekomen met jawel 75km op het tellerke
Gebruikersavatar
jodelaietie
Mountainbiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: di 02 mei 2006 19:06
Rijdt met: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Bericht door jodelaietie »

Wat een lekker stuk! Samen met Al-Le-Ma zal deze ongetwijfeld uitgroeien tot een vlaamse klassieker.
De eerste 48km genoten van tal van geneugden op mijn fietske.
De laatste 12km heeft GP ons terug naar het vertrek gebracht aan 41km/u tegen wind. 3 in z'n wiel die om beurten hun mama riepen.
Ik had het idee dat vandaag hier meer Vlamingen dan Fransen waren, misschien is dit voor hen geen leuke tocht en verklaart dit de reden waarom ander tochten minder terril in hun parcours steken en meer "randonnée".
Gebruikersavatar
Traxer
Kerstman
Berichten: 1450
Lid geworden op: vr 17 dec 2004 14:14
Rijdt met: wielke vanvoor, wielke vanachter
Contacteer:

Bericht door Traxer »

Heaven, I was in heaven.... :drunk: Dubbele stip in de agenda voor de volgende keer. Bedankt ook aan alle acteurs voor de camera. =D> Binnenkort (neen, niet morgen [-X ) staat de film op de site. Eerst nog meer dan 2 uur filmmateriaal sorteren. #-o Nog een geluk dat moto 3 wel een camera, maar geen filmke meehad. :lol: In de laatste 15 km nog eens heel zorgvuldig de noppekes van GP zijnen achterband geteld. Het zijn er 336, heel zeker! Enfin, bedankt voor het windscherm. :wink: Bedankt organistoren en merci forumbikers, voor weer een heeerlijke dag. =D>
Gebruikersavatar
MX jorgy
Mountainbiker
Berichten: 976
Lid geworden op: di 01 mei 2007 13:57
Rijdt met: Niner EMD en Niner Air9 Cabon

Bericht door MX jorgy »

Ik vond het ook prachtig,alhoewel de beentjes ni te best waren(weeral #-o ) toch redelijk kunnen doorrijden tot na de 2e ravito en dan was het over. Gemiddelde van 16,4 :oops: .
Zeker voor herhaling vatbaar, al zouden we nog enkele mooie passages meer kunnen inlassen :lol:
Twas were gezellig met de bende. =D>
Organisatie top,kdacht wel dat er meer volk ging zijn.
Plaats reactie