27/04/08 Langdorp

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
S-dude
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 03 dec 2006 17:55
Rijdt met: specialized stumpjumper disc

Bericht door S-dude »

Vanmorgen te laat vertrokken en om de bbq van vanmiddag niet te missen, maar een korte tocht kunnen doen van 27km. Ben toch blij dat ik de verplaatsing gemaakt heb. Mooie streek en zeer mooie tocht met alles erop en eraan. Ook qua bevoorrading en uitpijling was alles dik in orde.
Hier kom ik volgend jaar zeker terug, maar dan voor de grote tour :-)
Gebruikersavatar
Fille Fox
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 13 apr 2008 21:00
Rijdt met: Bulls Copperhead 2

Bericht door Fille Fox »

Mijn tweede TT en opnieuw 40 km gedaan. Het ging makkelijk waardoor ik mijn grens naar de 60 km ga verleggen.

Mooi parcours gekregen =D> maar me geërgerd aan o.a. een persoon die me in een single-track afdaling, met wortels en jumpjes voorzien, wou voorbij steken ondanks het feit dat ik achter iemand anders hing. Het gevolg was dat hij het pad verliet en bijna 1.5m naar beneden stortte toen hij op mijn hoogte kwam. Sorry maar als je zo gehaast bent, kan je wel eens in het decor eindigen. Ik heb er totaal geen probleem mee dat men mensen passeert maar in zulke afdaling [-X

Wel spijtig dat de 40 niet langs Rillaar kwam, ik had me nochtans voorberijd.

Ps. wanneer komen de foto’s?
Gebruikersavatar
ikkel
Mountainbiker
Berichten: 608
Lid geworden op: ma 26 jun 2006 21:55
Rijdt met: minerva hurricane, merida mission-2000d

Bericht door ikkel »

Fille Fox schreef:Mijn tweede TT en opnieuw 40 km gedaan. Het ging makkelijk waardoor ik mijn grens naar de 60 km ga verleggen.

Mooi parcours gekregen =D> maar me geërgerd aan o.a. een persoon die me in een single-track afdaling, met wortels en jumpjes voorzien, wou voorbij steken ondanks het feit dat ik achter iemand anders hing. Het gevolg was dat hij het pad verliet en bijna 1.5m naar beneden stortte toen hij op mijn hoogte kwam. Sorry maar als je zo gehaast bent, kan je wel eens in het decor eindigen. Ik heb er totaal geen probleem mee dat men mensen passeert maar in zulke afdaling [-X

Wel spijtig dat de 40 niet langs Rillaar kwam, ik had me nochtans voorberijd.

Ps. wanneer komen de foto’s?
dan had je de 60 moeten nemen die kwam er wel.
Gebruikersavatar
Serge R
Mountainbiker
Berichten: 2707
Lid geworden op: wo 21 jan 2004 20:15
Rijdt met: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Bericht door Serge R »

Guy S. schreef:Nen hele schonen toertocht :-D
Alleen jammer dat er geen bewaakte fietsparking was :(
Ja, dit vind ik ook een gemis.
Tijdens de inschrijving mijn bike tegen de toog van de kantine geparkeerd, hopelijk snapt de organisatie deze hint.
Thierry
Mountainbiker
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma 09 dec 2002 23:28
Rijdt met: veel te veel ...

Bericht door Thierry »

Serge R schreef:
Guy S. schreef:Nen hele schonen toertocht :-D
Alleen jammer dat er geen bewaakte fietsparking was :(
Ja, dit vind ik ook een gemis.
Tijdens de inschrijving mijn bike tegen de toog van de kantine geparkeerd, hopelijk snapt de organisatie deze hint.
En hop, hier nog ene die volgende keer graag een bewaakte fietsenparking zou zien :wink: ... Medewerkers hebben ze in elk geval genoeg, aangezien er zelfs volk was om onze polsbandjes rond onze arm te plakken ...

Voor de rest niks aan te merken op de tocht. Nergens verkeerd gereden, geen last van de drukte - welke drukte ? Wij zijn vertrokken om iets na 9u en tot aan de eerste splitsing was er ewa volk op 't parcours, voor de rest was 't heel rustig rijden op de 60 km. Leuke après in 't zonneke, veel bekend volk gezien ... En ja, eindelijk nog eens in korte broek en korte mouwkes kunnen rijden (was voor mij geleden van eind september).
Gebruikersavatar
Brainjumper
Mountainbiker
Berichten: 258
Lid geworden op: vr 07 feb 2003 22:11
Rijdt met: SPEC. FSR XC

Bericht door Brainjumper »

Parcours, afpijling en bevoorrading 10/10 =D>
Bewegwijzering naar startplaats liet wel te wensen over.
Komende vanuit Averbode langs gans de baan tot grens met Aarschot en terug tot Wolfsdonk geen enkele wegwijzer tegengekomen, ofschoon voor velen toch wel de normale toegangsweg naar Langdorp. Meerdere mensen met de auto gezien die ook aan het zoeken waren en zelfs enkele bikers die ook niet wisten waarheen. Alleen konden die bikers wel inpikken op het afgepijlde parcours. Via bevraging bij locale bewoners pas na 3de keer iemand gevonden die wist te vertellen dat het aan de verkeerslichten, iets voorbij een schooltje, rechtsaf naaar omhoog was en inderdaad eens afgedraaid was er na enkele honderden meters plots wel de nodige bewijzering naar de start. [-X
Bij de inschrijving heb ik mijn beklag hierover gedaan. Ik hoop dat men hieruit de nodige lering trekt en bij volgende organisaties wel de nodige
wijzers aan zal brengen ! [-o<
Gebruikersavatar
Jokke_vlo
Mountainbiker
Berichten: 117
Lid geworden op: do 02 jun 2005 09:21
Rijdt met: Scott Scale 710 - Scott Spark 700RC worldcup 2015 - Scott Spark 900SL 2017

Bericht door Jokke_vlo »

Chique, mooie tocht ! Na het zwarte woud en de ardennen met heel wat hoogtemeters dacht ik dat het hier vlotjes ging gaan, ja just ni, nogal hard gestart en de kuitenbijters hebben idd gebeten.

Heel mooie tocht en ja veel file, waardoor er hier en daar weer een aantal de anderen geen baan gunden. Bedankt voor diegene die in de file zijn bar end in mijn zij plaatste om toch maar te kunnen voorbijrijden. (en zo ne kerel rij je een beetje verder dan voorbij).
Gebruikersavatar
Tompie08
Mountainbiker
Berichten: 390
Lid geworden op: ma 13 jun 2005 15:24
Rijdt met: Scott Scale 50

Bericht door Tompie08 »

Brainjumper schreef:Parcours, afpijling en bevoorrading 10/10 =D>
Bewegwijzering naar startplaats liet wel te wensen over.
Komende vanuit Averbode langs gans de baan tot grens met Aarschot en terug tot Wolfsdonk geen enkele wegwijzer tegengekomen, ofschoon voor velen toch wel de normale toegangsweg naar Langdorp. Meerdere mensen met de auto gezien die ook aan het zoeken waren en zelfs enkele bikers die ook niet wisten waarheen. Alleen konden die bikers wel inpikken op het afgepijlde parcours. Via bevraging bij locale bewoners pas na 3de keer iemand gevonden die wist te vertellen dat het aan de verkeerslichten, iets voorbij een schooltje, rechtsaf naaar omhoog was en inderdaad eens afgedraaid was er na enkele honderden meters plots wel de nodige bewijzering naar de start. [-X
Bij de inschrijving heb ik mijn beklag hierover gedaan. Ik hoop dat men hieruit de nodige lering trekt en bij volgende organisaties wel de nodige
wijzers aan zal brengen ! [-o<
Conclusie: volgende keer eerst een keertje op mappy kijken voor de weg, of de straatnaam in je gps ingeven indien je er eentje hebt... :wink:

Heb idd ook wel horen zeggen dat er velen problemen hadden om de juiste startplaats te vinden...
Gebruikersavatar
Trevorken
Mountainbiker
Berichten: 958
Lid geworden op: zo 10 nov 2002 19:13
Rijdt met: Canyon Nerve 9.0 LTD + Specialized Stumpjumper Fsr Expert 2008
Contacteer:

Bericht door Trevorken »

De tocht was inderdaad wel knap. Er zaten wel veel delen van de vaste route van aarschot in, maar die zijn ook wel plezant.
Drukte? Welke drukte :lol: Ik heb op de 60 km die ik gereden heb misschien 10 man gezien. Ik ben wel pas om 10.30 vertrokken, de volgende keer proberen om toch 20 minuten vroeger te vertrekken. Nu was er geen aquarius meer aan de 2de bevoorrading.
De weg naar de startplaats was wel iets anders. Ik ben via Gijmel gekomen en daar zijn compleet geen pijlen te vinden. En de Gijmelsesteenweg is toch wel lang. Ik heb mijn auto dan maar geparkeerd toen ik veel autos met fietsrekken zag, en dan zo op zoek gegaan. Dus als er 1 punt van kritiek mag zijn, dan is het dit wel. Zelfs na de inschrijvingen vond ik het vertrek niet, omdat er een paar fietsen voor dit bordje stonden.

In ieder geval, volgend jaar opnieuw.
Gebruikersavatar
Bumba
Mountainbiker
Berichten: 366
Lid geworden op: vr 20 mei 2005 09:25
Rijdt met: Cannondale FSI, Flash 3
Contacteer:

Bericht door Bumba »

=D> Wat een mountainbike feest =D>
Plaats reactie