23/03/08 Olmen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
PNO
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 05 mar 2008 12:20
Rijdt met: Nen ouwe trek

Bericht door PNO »

Ben me ook aan het klaarmaken....nog ff nieuw wiel steken, biker666 opladen en we zijn weer on the road :-)
Gebruikersavatar
Schijfrem
Mountainbiker
Berichten: 2677
Lid geworden op: zo 30 mei 2004 21:23
Rijdt met: Moots 29" / Lynskey M290 29" / OnOne Gravel

Bericht door Schijfrem »

Schoon ritteke en nog schoner moest het de dagen ervoor niet zo geregend hebben. 8-[
Bij -4° vertrokken, de 1ste 10 km ongeveer waren goed om op te warmen om nadien vollen bak in de moos te bollen. De vettigeste stroken lagen allemaal ongeveer tussen km 15 en de late bevoorrading op km 30. Nadien ging het iets beter.
Een keer te ver gereden vanwege een verdwenen pijl maar voor de rest alles goed aangeduid. Nergens een overrompeling.
Op het einde GF nog tegengekomen, die corractecs zijn toch schoon fietsen zenne! =D>
Soit, tevreden dat ik deze gedaan heb, het was toch een mooie tocht.
Morgen niet naar de VT4 in Genk want ik moet niet hebben van die opgeklopte massa evenementen, het zal eerder een trainingsritteke worden op de weg.
:wink:
Gebruikersavatar
Gf biker
Mountainbiker
Berichten: 2939
Lid geworden op: ma 07 jul 2003 21:46

Bericht door Gf biker »

Ben hier ook wezen bollen, en zij die dachten dat de -5 de ondergrond wa harder zou maken??? [-X [-X Zo'n vettige troep #-o In t'vervolg blijft den deze onder zo'n weersomstandigheden in zijn bedje liggen. De organitatie was wel goed, ook 2 maal mis gereden door verdwenen pijlen, Schijfrem gezien, en de Fons stond onderweg te filmen, ik heb er op den aprés nog een klein klapke mee gedaan :wink:
Gebruikersavatar
Kin-G
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: za 12 jan 2008 18:45
Rijdt met: Ne mountainbike :D

Bericht door Kin-G »

Hier ook komen rijden..
Rond kwart voor 9 vertrokken was rustig in de tent
Eerst 10 km goed opwaren over asfalt wegen en kleine paadjes door bosje en daarna meteen den bagger in.. sommige stukken vielen nog mee maar amai men klak #-o wou voor de 32 gaan maar een 2 km na de LATE bevoorrading brak dus vijs van men zadel in 2.. dus 2 km na die bevoorrading kunnen terug lopen op de trappers..

Al bij al een schoon tochtje.. als het volgend jaar beter weer is geweest (want vandaag was hte super weer) kom ik terug :d

Pijlen -> Top
Drukte --> lekker kalm --> super
Afspuitstand --> goed
en zelfs de douches waren goed

dus voor mij toch een 8/10 voor deze tt
Gebruikersavatar
Biestie1
Mountainbiker
Berichten: 852
Lid geworden op: vr 05 mar 2004 13:25
Rijdt met: Kona

Bericht door Biestie1 »

chuck schreef:Ze voorspellen deze nacht -5 in de Kempen. Vettig zal er morgen dus niet bij zijn, denk ik. En het is te nat opdat het zou droog vriezen dus andere ellende wel voldoende... Hou het veilig!
Greetz
Chuck
:lol:
Chuck, ge hebt ons goed liggen gehad he #-o

Miljaar ik denk dat daar duizende euros aan materiaal versleten geweest is vandaag. Mix van modder en zandgrond, brrr...

Leuk parkoerske maar de afpijling liet te wensen over, ofwel waren er pijlen gepikt (altijd met 2 woorden spreken he). Maar toch ; waren dat Engelsen die deze tocht uitgepijld hadden ?? Waarom in godsnaam hingen die pijlen altijd aan de linkse kant van de weg ? #-o
Toch een paar keer echt moeten zoeken naar pijlen hoor.
Gebruikersavatar
Ducha
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 04 apr 2005 08:21
Rijdt met: Scott

Bericht door Ducha »

Amai het lag er echt zwaar bij vandaag . Dat is zeker het zwaarste dat dit parcour er ooit bij lag. Maar het zonnetje was zeker wel aangenaam. De pijlen vond ik niet echt een probleem maar dat zou kunnen zijn omdat ik het parcour redelijk goed ken. Het was niet erg druk vandaag maar dat vind ik zeker geen minpunt overal kunnen oprijden zonder hierbij gehinderd te worden. Moe maar voldaan over de eindstreep gereden alweer een voormiddagje bike fun achter de rug.

Tot volgend jaar !
Gebruikersavatar
StrammerMax
Mountainbiker
Berichten: 2408
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 00:28
Rijdt met: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514
Contacteer:

Bericht door StrammerMax »

De pijlen waren inderdaad niet overal even duidelijk en soms vielen ze niet op. Toch ben ik nergens echt verkeerd gereden, uitgezonderd een stukje in het laatste bos zo'n 3 kilometer van het einde waar ik aan het spookrijden bleek te zijn! Daarna kwam het parcours het bos uit en ging het naast de vaart richting finish. Mijn fiets heeft afgezien in de modder. Ter hoogte van de bevoorrading sloeg de ketting altijd door. Maar met wat trekken en duwen aan de derailleur ging het daarna weer beter. Het zal toch niet lang meer duren eer hij aan een groot onderhoud toe is! Na een kop soep, een broodje en een ice-tea in de tent deed de warme douche deugd. Ondanks het gesakker in de modder heb ik me op deze paasdag toch goed geamuseerd daar in Olmen. Ik denk dat ik morgen naar Sint-Martens-Voeren trek, want in Genk gaat het een grote toeloop zijn en daar houd ik niet zo van. Ik ben nog nooit in de Voerstreek geweest. In mijn mountainbike-kalender staat die toertocht in het Frans aangekondigd. Ik dacht nochtans dat de Voerstreek bij Limburg hoorde. Maar het is lang geleden dat we nog iets over Happart en de zijnen gehoord hebben! J'espère q'on y comprend mon français avec des cheveux! Die mountainbike-kalender is trouwens bijna aan zijn laatste bladzijde en ik heb er nog geen nieuwe in de boekhandel kunnen vinden! Groeten.
Gebruikersavatar
Fons Moors
Mountainbiker
Berichten: 1331
Lid geworden op: di 02 nov 2004 22:44
Rijdt met: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine

Bericht door Fons Moors »

Ferm moeten zoeken naar bevroren ondergrond...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

een aantal fotokes op het net ook een filmke
Laatst gewijzigd door Fons Moors op wo 26 mar 2008 01:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Point7
Mountainbiker
Berichten: 468
Lid geworden op: di 22 jun 2004 19:38
Rijdt met: Cannondale 2013 F29 Carbon 3

Bericht door Point7 »

Op deze zeer koude Paaszondag ben ik hier ook de grootste afstand komen rijden. Ik had ong. 44km op de teller.

Het lag wel wat vettig en sommige stukken waren met veel blubber maar het was allemaal nog berijdbaar. Ik weet niet of er stukken tussenuit gehaald zijn o.w.v. de modder. Zoja...dan zat ik daar niet veel mee in. Nu was het goed doenbaar.

De bepijling was voor mij in orde. Ik ben toch nergens verkeerd gereden. :wink:

Ik ben Fons een paar keer tegengekomen. Ik was trouwens de persoon die een medebiker aan't helpen was met een gebroken ketting. Toen kreeg ik ook de camera onder mijn neus geduwd. :wink:

De bevoorrading (1 soort drank + 1 soort koek + banaan) was aan de late kant. Ong. 30km. Ik begon toch al wat honger te krijgen. De bananen waren overigens lekker en niet van die harde groen.

Aan de afspuitstand moest ik te lang wachten en ben maar verder gereden. Niet dat er te weinig slangen waren, maar de fietsen zagen allemaal zo vuil dat er veel werk aan was en dan gaat het natuurlijk niet vooruit.

BTW, ik heb geen bewaakte fietsstalling gezien ? [-X
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Bericht door Beny »

inderdaad,
koud aan mijne vis, maar geen bevroren ondergrond
nat en vettig van het begin tot einde
nergens verkeerd gereden,
meestal gewoon de diepe sporen gevolgd
het grootste stuk van het parcour inderdaan hetzelfde zoals vorige week in geel, dus ik wist wat mij te wachten stond
nen lege douche zaal met warm water maakt alles nadien terug goed
Plaats reactie