16/03/08 - TT Geel - XC Bikers

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Aiki
Mountainbiker
Berichten: 147
Lid geworden op: do 21 feb 2008 16:11
Rijdt met: Cube Acid 2008 Merida Matts HFS 3000-D Team Kleur

Bericht door Aiki »

Heeft er iemand fotokes of filmke van deze route gemaakt ?
Gebruikersavatar
Ghost-biker
Mountainbiker
Berichten: 528
Lid geworden op: wo 30 nov 2005 21:46
Rijdt met: Ghost RT5700 - Merida HFS 3000V - Ridley ignite team
Contacteer:

Bericht door Ghost-biker »

Den jjag schreef:Enkele cijfertjes: iets meer dan 43km. en 19O hm waarvan 19% de steilste klim. Avs. 18.5.
Grtz.
190 Hm [-X , denk dat ge uw toestelleke eens moet uitkuisen, heb er maar een goede 100 en lijkt me een juistere weergave, alhoewel de bultjes veel te kort zijn om een goede meting te doen.
Gebruikersavatar
ka.dee
Management
Berichten: 1495
Lid geworden op: di 19 feb 2002 02:00
Rijdt met: Rider Expert

Bericht door ka.dee »

Aiki schreef:Heeft er iemand fotokes of filmke van deze route gemaakt ?
Voilà Foto's van ene Paul Helsen....
Den jjag
Mountainbiker
Berichten: 671
Lid geworden op: vr 12 jan 2007 10:25
Rijdt met: Canyon Exeed CF SLX, Sensa fiori TNT pro 29er

Bericht door Den jjag »

Ghost-biker schreef:
Den jjag schreef:Enkele cijfertjes: iets meer dan 43km. en 19O hm waarvan 19% de steilste klim. Avs. 18.5.
Grtz.
190 Hm [-X , denk dat ge uw toestelleke eens moet uitkuisen, heb er maar een goede 100 en lijkt me een juistere weergave, alhoewel de bultjes veel te kort zijn om een goede meting te doen.
Denk dat het probleem is, wanneer ik mijn ( draadloos) fietscomputerke naast mijne laptop leg, hem soms "vanzelf" begint te lopen #-o .
En alzo heeft hij mij enkele hoogtemeters kado gedaan.
De andere info zou moeten kloppen want deze heb ik direkt na de tocht nagezien.
Vorig jaar op de Mont Ventoux schilde de meting maar 7 meter van het dal naar de top.
Ook de luchtdruk heeft een invloed op de meting. Goed of slecht weer.
Zo meet hij bijvoorbeeld op een vlak parkoer zoals de Haarlebeekroute een tachtig hoogtemeters. Je moet ook wel rekening houden met de lichte glooiing in het parkoer die er altijd wel zijn.
En inderdaad kleine bultjes meten ze nauwelijks.

Grtz.
Gebruikersavatar
XCKristof
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: do 13 okt 2005 08:29
Rijdt met: Niner Air9, Kona Unit SS
Contacteer:

Bericht door XCKristof »

Enkele sfeerbeelden aan de bevoorrading (Daar zat de sfeer er goe in :lol: )
foto.xcbikers.be

Alvast iedereen bedankt om af te komen en voor de vele positieve reacties!!!
Wij zijn ook tevreden over het weekend!

Er was veel gespeculeerd over het weer. Samengevat: Het was beter dan vorig jaar en de meeste vonden het enorm leuk om erdoor te baggeren. Het was niet koud en zo hard regende het ook weer niet. Maarja, het weer, dat hebben we als organisatie niet in de hand. 2 keer op 4 jaar regen. Dat is 50 %, voor Belgie is dat normaal zekers.

Tot volgend jaar, of tot op een van de volgende toertochten!
Laatst gewijzigd door XCKristof op di 18 mar 2008 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ToM5
Mountainbiker
Berichten: 217
Lid geworden op: zo 07 sep 2003 18:48
Rijdt met: Specialized Sworks M5(04) SID XTR04 XmaxSL

Bericht door ToM5 »

ondertussen zijn er al een hele reeks foto's van de tweede bevoorrading aan het uploaden.
Laatst gewijzigd door ToM5 op di 18 mar 2008 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
maltje
Mountainbiker
Berichten: 1637
Lid geworden op: do 08 mei 2003 14:21

Bericht door maltje »

Er zijn toch nog andere foto's getrokken?
Gebruikersavatar
Strikybart
Mountainbiker
Berichten: 697
Lid geworden op: wo 19 jul 2006 13:20
Rijdt met: Thompson Razor Blauw/zilver
Contacteer:

Bericht door Strikybart »

Ik ben hier zondagmorgen ook komen baggeren.
Als het droog was, had het hier een schitterende tocht kunnen zijn maar het was me net iets té veel modder om het nog plezant te vinden #-o

Na de wegrit van vrijdag was ik vergeten de modderbanden er trug op te leggen dus met versleten racing ralphs heb ik het vettige parkoer moeten trotsere :-(
Schuiven dat et nie schoon was om te zien en 2 keer trappe ipv 1 keer #-o Gelukkig ben ik recht gebleven.

Hier heb ik wel gemerkt hoe slecht mijn conditie is na de winterstop :oops:
Er is nog veeeeel werk ad winkel tege de Hagelandse chrono :-?

Heen en trug was ook met de fiets dus totaal van 65km. De tocht zelf zal iets van 43km geweest zijn.
Op de trugweg een biker te voet tegengekomen met een gescheurde achterband. Hopelijk is ie goed thuis geraakt.

Kort: prachtige TT, alleen spijtig vd vele modder, met toporganisatie. Om zeker terug te komen!
Mooie foto's trouwes manne!! =D>

Grtz
Gebruikersavatar
chuck
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: ma 18 mar 2002 02:00
Rijdt met: Specialized

Bericht door chuck »

Ook van thuis vertrokken en ingepikt in Hulsen en de 36km gevolgd zodat ik tegen 10h aan de inschrijving was voor de officiele start met de club.
Ik zat toen al onder de smurrie zodat mijn medebikers al een gedacht hadden wat er hun te wachten stond.

Zoals steeds -mijn 4e keer- een vlekkeloze organisatie. Ook blij nog eens een club te zien die net als de UnitedBikers zijn parcours in nood-zones indeelt. Je beseft het nut pas in crisis situaties en je de hulpdiensten moet verwittigen en niet verder komt dan "ik sta hier in een bos".

Proficiat aan de Xc bikers en tot volgend jaar.
Greetz.
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Bericht door Beny »

chuck schreef: Ik zat toen al onder de smurrie zodat mijn medebikers al een gedacht hadden wat er hun te wachten stond.
Uw kleren nog proper gekregen?
Vooral uwe rechterkant? :-D
Plaats reactie