13/01/08 Wortel

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
devil biker
Mountainbiker
Berichten: 2500
Lid geworden op: do 18 mei 2006 19:44
Rijdt met: cube ltd team , trek top fuel 8 2010
Contacteer:

13/01/08 Wortel

Bericht door devil biker »

Parochiezaal
Poeleinde
Ant WORTEL 15-25-40 8.30-10.30
WTC De Zwaantjes 03/3145337
Vlaamse Wielrijdersbond 2,5-3,5

iemand meer info over deze tt
parkoer ?
Gebruikersavatar
devil biker
Mountainbiker
Berichten: 2500
Lid geworden op: do 18 mei 2006 19:44
Rijdt met: cube ltd team , trek top fuel 8 2010
Contacteer:

Bericht door devil biker »

heb een mail aangehad van een van die gasten en de toer gaat als volgt :

tis een mooi parcour dat over grondgebied wortel,minderhout,castelré,merksplas loopt als het vriest is het super snel bij gewoon weer iets zwaarder daar je dan wat slijk hebt.er is een zeer goede bevoorrading die reeds goed bekent is .je kan je droogbevoorraden daar dit in een loods te doen is .
Gebruikersavatar
NERMAL
Mountainbiker
Berichten: 231
Lid geworden op: wo 02 aug 2006 09:29
Rijdt met: GEEN RIJD MET DE FIETS

Bericht door NERMAL »

:-? :-? Sorry devil morgen geen Wortel voor mij krijg mijn fietsen niet op tijde gekuist :-? :( Al voor een andere keer zijn.
Weet iemnad het Bloso gehalte vandeze TT
Gebruikersavatar
devil biker
Mountainbiker
Berichten: 2500
Lid geworden op: do 18 mei 2006 19:44
Rijdt met: cube ltd team , trek top fuel 8 2010
Contacteer:

Bericht door devil biker »

NERMAL schreef::-? :-? Sorry devil morgen geen Wortel voor mij krijg mijn fietsen niet op tijde gekuist :-? :( Al voor een andere keer zijn.
Weet iemnad het Bloso gehalte vandeze TT
weet niet zeker of ik hem ga rijden, tis kerstboomverbranding vanavond :drunk: #-o
Gebruikersavatar
gilbo
Mountainbiker
Berichten: 666
Lid geworden op: ma 07 feb 2005 18:40

Bericht door gilbo »

Ter info (van menne maat die is daar in de club)
Als er mensen zijn die er aan zouden twijfelen of ze al dan niet het veld zouden induiken morgen wegens ‘misschien te vettig’, dan wil ik ze bij deze gerust stellen. Stuur maar daar naar diegenen voor wie dit nuttige info kan zijn.

Het eerste deel gaat over het stuk bloso tussen Wortel en Merksplas en dat lig er al bij al nog redelijk bij. Hier en daar een plekje modder en wat vettig stukken, maar zeker geen verzopen dreven. (De kolonie is er volledig uit). Eens de rode (Baalse) weg over is het voor 90% gewoon droog. Geen spectaculaire toer, redelijk wat rechtdoor, toch redelijk wat verhard. Maar gezien het weer van de laatste dagen zal het zeker niet tegenvallen. Wel een zware toer! Zeker met de wind en op sommige stukken word je bijna de grond in gezogen.
Gebruikersavatar
StrammerMax
Mountainbiker
Berichten: 2408
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 00:28
Rijdt met: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514
Contacteer:

Bericht door StrammerMax »

Ik heb de toer deze (zaterdag)namiddag al gereden omdat ik morgen naar Putte zou willen gaan. Ik ga hier in de omgeving vaak mountainbiken en ik bleek de meeste paadjes waarlangs de toer passeert al te kennen. Omdat ik pas in de late namiddag vertrokken ben, heb ik de helft ervan in het donker moeten afleggen. Het traject ligt er, gezien de regen van de afgelopen dagen, vrij behoorlijk bij. Het is een mooie tocht, alles wat er in de omgeving te rapen valt is er uitgehaald! De pijltjes zijn overal met zorg opgehangen. Ik rijd hier vaak rond en nog altijd met even veel plezier! Zeker niet thuis blijven indien je hier wou komen biken!
Gebruikersavatar
Mr_Proper
Mountainbiker
Berichten: 66
Lid geworden op: za 12 nov 2005 21:55
Rijdt met: Stevens S8
Contacteer:

wortel

Bericht door Mr_Proper »

De IDAWAGUI trein is hier ook komen bollen. Ik heb me geen moment verveeld.
Prachtig parcours; deze was goed berijdbaar; bepijling dik in orde.
Op de gevaarlijke oversteekpunten overal seingevers (ge moet ze maar vinden op deze vroege morgen): Proficiat mannen;
De bevoorrading met fruit, AA drinks, koek en soep was in orde.
De afspuitstand met 4 lansen was te doen. Fietske was wel niet helemaal proper maar al doende leert men.
We komen zeker volgende keer terug bollen.
En Wa, ge waart super vandaag :-D . Goed gereden boy!
Tot zondag ergens te velde ! (o)
Gebruikersavatar
JanJ
Mountainbiker
Berichten: 167
Lid geworden op: do 12 feb 2004 12:17
Rijdt met: Kona Kula 2007;Kona Hei Hei Supreme 2010
Contacteer:

Bericht door JanJ »

Inderdaad, vandaag goed geamuseerd : goed weer (droog en niet te koud), super uitgepijlt en volgens mij bij bijna elke overgang seingevers =D>

Prima bevoorrading (wel aan de late kant op het parcours maar dat zal meer aan mijn conditie liggen denk ik dan aan de organisatie :oops: )

Snelle bediening aan de afspuitstand en niet te lang moeten wachten op een leffe ???? Tongerlo!

Doe zo voort !
Gebruikersavatar
Point7
Mountainbiker
Berichten: 468
Lid geworden op: di 22 jun 2004 19:38
Rijdt met: Cannondale 2013 F29 Carbon 3

Bericht door Point7 »

Ik heb hier ook de 48km komen doen. De ondergrond lag er goed berijdbaar bij ondanks de vele regen van de afgelopen dagen. Het was nergens baggeren tot aan de naven. Ik denk dat ze ook de vettigste stukken links hebben laten liggen bij het uitpijlen. =D>

Er zat redelijk veel asfalt/verhard in, maar daar valt weinig aan te doen ginder. Uiteraard zo vlak als een biljart (ook typisch aan de streek).
Er zaten enkele mooie en redelijk lange singletracks in maar dit kwam soms ongelukkig uit met de kidstocht. Dit zorgde voor files van enkele tientallen bikers op die stukken. Persoonlijk heb ik daar geen probleem mee dat die klein mannen trager rijden. Ik beschouw het dan maar als een recup stukje om dan uit het bos goed door te trekken.

De felle wind maakte het iets zwaarder op de verharde stukken uit het bos.

De bepijling was goed (ook gebruik gemaakt van zagemeel) en op het einde een bordje met laatste 3 km en 1km.

De bevoorrading was ook ruim en overdekt in een schuur (goed uit de wind). =D>
Plaats reactie