06/01/08 OVERPELT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
firemen
Mountainbiker
Berichten: 374
Lid geworden op: di 10 apr 2007 14:33
Rijdt met: cube reaction pro sl 2014 29 inch

06/01/08 OVERPELT

Bericht door firemen »

Hey , wie weet iets te vertellen over deze tt. Is het de moeite. Ben wel van de streek , maar in overpelt ben ik nog nie geweest daarmee.
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

firemen
Mountainbiker
Berichten: 374
Lid geworden op: di 10 apr 2007 14:33
Rijdt met: cube reaction pro sl 2014 29 inch

Bericht door firemen »

hey , ja die commentaar belooft niet veel , dus we zien wel dan

thanks kawa
Kerkie
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: za 01 dec 2007 14:35
Rijdt met: Decathlon Rockrider 8.1

Bericht door Kerkie »

Is er niemand van Overpelt die het parcours een beetje kan promoten?
Gebruikersavatar
Joriz
Mountainbiker
Berichten: 600
Lid geworden op: wo 01 sep 2004 21:31
Rijdt met: Trek Fuel Ex9 / Orbea Lanza

Bericht door Joriz »

Meestal is dat: lange stukken rechtdoor, draaien, lange stukken rechtdoor, enz... met af en toe een singletrack.
Gebruikersavatar
Gf biker
Mountainbiker
Berichten: 2939
Lid geworden op: ma 07 jul 2003 21:46

Bericht door Gf biker »

Joriz schreef:Meestal is dat: lange stukken rechtdoor, draaien, lange stukken rechtdoor, enz... met af en toe een singletrack.

Inderdaad, supersnel en saai . :-?
bikemountain
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: di 07 aug 2007 09:42
Rijdt met: custom made bike seventy3

Bericht door bikemountain »

Vraagje aan de uitpijlers (zal intussen wel gebeurd zijn). Modderig en vettig, of goed te doen?
Gebruikersavatar
Gf biker
Mountainbiker
Berichten: 2939
Lid geworden op: ma 07 jul 2003 21:46

Bericht door Gf biker »

bikemountain schreef:Vraagje aan de uitpijlers (zal intussen wel gebeurd zijn). Modderig en vettig, of goed te doen?
Ik vrees ervoor dat ge iemand van de organitatie gaat vinden op het forum :( Vettig zal het allicht wel zijn, maar normaal zal het hier best nog wel doenbaar zijn. Heb contact gehad met de organitatie en het parkoer is zowat het klassieke gedeelte van Overpelt. Richting Lommel en terug naar Overpelt. De ondergrond kan redelijk water hebben, t'zal vettig zijn maar echt ploeteren verwacht ik niet, zeker niet als het vannacht droog blijft. :wink:
bikemountain
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: di 07 aug 2007 09:42
Rijdt met: custom made bike seventy3

Bericht door bikemountain »

Ik heb me goed geamuseerd vandaag. Niet te vettig, goed te berijden ondergrond door de dreven van de Overpeltse dennenbossen. (behalve het stuk in de bos bij het St-Oda richting kerkhof. Dat was er net over.
Goede organisatie trouwens! Proficiat!

Het parcour was iets minder, maar het is in deze kunstmatig aangeplante dennenbossen bijna niet te doen om een perfect parcour uit te stippelen. Toch misschien eens te rade gaan bij de collega's van de TT van 't Holven van een paar maanden geleden. Dat was in dezelfde omgeving wel een zeer mooi parcour!
Gebruikersavatar
Gf biker
Mountainbiker
Berichten: 2939
Lid geworden op: ma 07 jul 2003 21:46

Bericht door Gf biker »

Vandaag ook naar hier getrokken in de hoop dat het na de regenval van Gisteren en vannacht het parkoer hier goed berijdbaar zou zijn. [-o< [-o< Mijn gebeden werden verhoord =D> nagenoeg 75%van de tocht lag er droog bij. Ok het bolde op de meeste plaatsen wel zwaar maar echt ploeteren was er op enkele stroken na niet bij. De tocht trok zoals verwacht van het Lindel, via t'plat richting Holven waar de meeste singletracks te berijden waren. Van hieruit dan de baan Hasselt-Eindhoven overstekend richting Kattenbos, de gekende tracks in de buurt van de Ford testbaan, en dan opnieuw richting Overpelt waar we na een 23 tal kilometer de bevoorrading bereikten aan het vroeger Napoleonstrand. Hier was genoeg voorzien om de innerlijke mens te versterken. Meer dan dat we gewoon zijn op VFT tochten in ieder geval. Van hieruit ging het dan opnieuw de baan Hassel-Eindhoven over. Nu werd de ondergrond wel een stuk zompiger maar van echt ploeteren was er nog steeds geen sprake. Via de Winner in Eksel ging het dan opnieuw richting Overpelt, waar we na de passage aan het St Oda instituut de zwaarste strook voor geschoteld kregen. Hier was het echt ploeteren, en met dik 40km toch tevreden en voldaan gefinisht. Nadien op den apres de heerlijke Leffe genuttigd :drunk: :drunk: . De organitatie was dik in orde zowel Bevoorrading,uitpijling, als fietstalling. =D>


enkele fotokes
Plaats reactie