20/01/08 Genk

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
beireke
Mountainbiker
Berichten: 72
Lid geworden op: wo 31 jan 2007 14:31
Rijdt met: Thompson pro team

20/01/08 Genk

Bericht door beireke »

Ik zou dit jaar vanuit Dendermonde eens naar Genk willen afzakken aangezien ik op het Bloso-domein nog sportkampen gegeven heb (waaronder mountainbike) maar het is natuurlijk serieus ver voor ons. Is er geen mogelijkheid om op het bloso-domein of ergens in de buurt te overnachten. Zit de single die naast de parking buiten het domein over die verhoogde berm(richel) gaat er bij?
Gebruikersavatar
nero
Mountainbiker
Berichten: 416
Lid geworden op: do 13 jul 2006 22:03
Rijdt met: Een Niner Air 9 Rdo carbon

Bericht door nero »

:bounce: hallo, Als je op het blosoterrein zelf kan overnachten weet ik niet, je kan altijd eens bellen denk ik voor info. Vlakbij liggen wel een hoop hotels, zoals het Molenvijverhotel, die in het weekend volgens mij goedkoper zijn.Ik ben lid van de organiserende club. Nu zondag en de zondagen erna wordt het parkours verkend. Ik zal je kortelings iets weten te zeggen over het parkours-verloop. ik weet zowiezo dat de grote afstand de rijrichting van het blosoparcours volgt maar niet altijd over dezelfde route, er zijn verschillende singletracks in opgenomen en de beklimming van de terril is ook een mogelijkheid op het traject. Meer info volgt. :lol:
Laatst gewijzigd door nero op wo 02 jan 2008 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.
beireke
Mountainbiker
Berichten: 72
Lid geworden op: wo 31 jan 2007 14:31
Rijdt met: Thompson pro team

Bericht door beireke »

rakkermans schreef::bounce: hallo, Als je op het blosoterrein zelf kan overnachten weet ik niet, je kan altijd eens bellen denk ik voor info. Vlakbij liggen wel een hoop hotels, zoals het Molenvijverhotel, die in het weekend volgens mij goedkoper zijn.Ik ben lid van de oraniserend club. Nu zondag en de zondagen erna wordt het parkours verkend. Ik zal je kortelings iets weten te zeggen over het parkours-verloop. ik weet zowiezo dat de grote afstand de rijrichting van het blosoparcours volgt maar niet altijd over dezelfde route, er zijn verschillende singletracks in opgenomen en de beklimming van de terril is ook een mogelijkheid op het traject. Meer info volgt. :lol:
Weet je al iets meer over het parcours? Ik heb al 3 vrienden kunnen overtuigen om vanuit Dendermonde (of Eksaarde) mee af te zakken naar Genk dus hopelijk wordt het ne goeie laatsten tocht van het winterseizoen. Ik word namelijk den 22e januari aan mijne knie geopereerd. Heb het zelfs voor dezen tocht wat uitgesteld. :lol:
Gebruikersavatar
Jolyrodger
Mountainbiker
Berichten: 1528
Lid geworden op: vr 12 aug 2005 23:51
Rijdt met: Mijn Bikes: Wilier 401XB

Bericht door Jolyrodger »

@Beireke
Ik heb Rakkermans gecontacteerd ivm. u vraag. Hij heeft mij gevraagd om de link naar de TT van vorig jaar hier te plaatsen, maar ik vraag mij af of dat je vraag gaat beantwoorden. Ik veronderstel dat hij op dit moment nog niet je vraag kan beantwoorden, maar hij zal dat zeker zo vlug als mogelijk proberen. Zo ken ik hem wel.
Hier de link naar de tocht van 2007:
http://www.mountainbike.be/forum/viewto ... highlight=
Tot u dienst :wink:
Gebruikersavatar
nero
Mountainbiker
Berichten: 416
Lid geworden op: do 13 jul 2006 22:03
Rijdt met: Een Niner Air 9 Rdo carbon

Bericht door nero »

Mijn dank Liberodger voor de link. Ikzelf ben omwille van het werk en andere omstandigheden nog niet mee het parcours gaan verkennen. Morgen zie ik de parcoursbouwers op het werk en dan laat ik je weten of er veranderingen zijn aangebracht ten aanzien van de vorige jaren. Ik kan je wel al zeggen dat het parcours vertrekt vanuit kattevenia en alzo de rijrichting van het blosoparcours volgt, maar hier regelmatig van afwijkt om singletracks in de nabije omgeving van het parcours aan te doen. Tevens passeert het parcours langs de terril en bestaat er ook de mogelijkheid om deze terril te beklimmen. Ik zou zeggen een prima gelegenheid om eens door Genk te rijden en nadien eens ne goede leffe op het blosoterrein te drinken. groetjes
beireke
Mountainbiker
Berichten: 72
Lid geworden op: wo 31 jan 2007 14:31
Rijdt met: Thompson pro team

Bericht door beireke »

@ rakkermans en liberodger: Al bedankt voor de info. Heb er enkele jaren moutainbikekamp gegeven dus ik ken de streek wel wat. In de buurt van de autostrade ligt er op (ik schat) ongeveer 4 km van kattevenia een bosje waar ik met de kids wat ging "spelen". Bosje met jumps enzo... wel niet zo groot. Rijden we daar ook naartoe?
Worden die kraterputten aan de kattevennen ook bezocht want dat was ook wel leuk om met die mannen te doen? Eerst dat singletrackske dat aan het begin van de military, de parking links latende, vetrekt... tss de bomen en wortels op een smal bermke... dat tot het einde dan rechts terugdraaien... dan omhoog tot aan de eerste putten... de max. Ik kijk er echt naar uit.
Gebruikersavatar
nero
Mountainbiker
Berichten: 416
Lid geworden op: do 13 jul 2006 22:03
Rijdt met: Een Niner Air 9 Rdo carbon

Bericht door nero »

Toertocht te Genk, op 20/01/2008
vertrekplaats Kattevenia Blosocentrum
E314 afrit 32
vertrek tussen 08.30-10.30
Afstanden: 12-20-34-43 km (inclusief mijnterril van Winterslag)
bevoorrading
bijstand op het parcours bij pech of ongeval
Afspuitstanden
douches
voldoende parkeerplaats
leuk caféetje om naderhand iets te consumeren

Het parcours is op enkele kleine aanpassingen hetzelfde als vorig jaar. We vertrekken uit Kattevenia naar richting, sledderlo, kolderbos,langerlo,melberg, winterslag, terril, sportcentrum, molenvijvers en terug naar kattevenia;
Die jumps zijn volgens mij vlak voor we de Oosterring oversteken en dit is een leuk crossparcourtje. Dit doen we al in het begin van de route aan. Op het einde van de tocht maken we nog lussen in Kattevenia waar we jouw crossparcourtje ook is gelegen.
De terril wordt opgereden langs de vijverkant zoals de meeste toertochten doen die de terril aandoen.

De afstanden van de trajecten zijn dezelfde als vorig jaar:
-de 12 km is de kids-familie toer en doet de tracks in de omgeving van kattevenia aan
-de 20 km rijdt in de omgeving van kattevenia en bret-gelieren en doet de terril NIET aan.
-de 34 km rijdt het hele traject met de terril inclusief zonder een lus van 9 km op het einde van de tocht.
-de 43 km rijdt het hele traject met de terril maar doet op het einde in kattevenia nog een lus van 9km waar de 34 km binnenrijdt.

Zodra ik het parkours heb meegereden zal ik nog wat info op het net schrijven.
beireke
Mountainbiker
Berichten: 72
Lid geworden op: wo 31 jan 2007 14:31
Rijdt met: Thompson pro team

Bericht door beireke »

We zullen precies de enige zijn in Genk :-) Dat wordt genieten. Rustig kunnen biken op een zalig parcours. Eerst nog hotel boeken zodat we de 19e al kunnen afkomen. Als er nog mee willen gaan van Dendermonde en omstreken of Sint-Niklaas en omstreken, laat maar iets weten. We zijn momenteel met 4. =D>
Gebruikersavatar
Jolyrodger
Mountainbiker
Berichten: 1528
Lid geworden op: vr 12 aug 2005 23:51
Rijdt met: Mijn Bikes: Wilier 401XB

Bericht door Jolyrodger »

Beireke,als ge wilt moogt ge mij tegen dan laten weten wanneer ge aan de rit begint, dan kunnen we voor of na de rit iets afspreken voor een eventuele ontmoeting. Alleen als ge daar zelf voor open staat. :wink:
beireke
Mountainbiker
Berichten: 72
Lid geworden op: wo 31 jan 2007 14:31
Rijdt met: Thompson pro team

Bericht door beireke »

Liberodger schreef:Beireke,als ge wilt moogt ge mij tegen dan laten weten wanneer ge aan de rit begint, dan kunnen we voor of na de rit iets afspreken voor een eventuele ontmoeting. Alleen als ge daar zelf voor open staat. :wink:
Gade gij aan de inschrijving, bevoorrading, tap,... staan? Wij komen zaterdagavond af dus als er daar in Genk iets te beleven (drinken) valt moogde ons daar altijd op uitnodigen :drunk: :lol:
Plaats reactie