20/01/08 Genk

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
nero
Mountainbiker
Berichten: 416
Lid geworden op: do 13 jul 2006 22:03
Rijdt met: Een Niner Air 9 Rdo carbon

Bericht door nero »

het terrein van langerlo, kolderbos, de melberg en het gedeelte voor en na de terril kunnen veel water verdragen en toch nog in goede staat zijn. De terril is natuurlijk bij dit weer vettig, maar met de juiste banden te doen. Kattevenia is wel een nat gebied, maar vorig jaar waren er juist dezelfde weersomstandigheden als nu en was het allemaal goed berijdbaar. Ik zou zeggen laat u zeker niet afschrikken door het weer. 8)
Gebruikersavatar
bert bibber
Mountainbiker
Berichten: 714
Lid geworden op: ma 04 dec 2006 20:29
Rijdt met: Giant Cadex, TREK 8500 ( mod 2007 )

Bericht door bert bibber »

X-treme bikers begijnendijk zullen hier ook aanwezig zijn !! :wink: :wink:

Bert
Gebruikersavatar
Ghost-biker
Mountainbiker
Berichten: 528
Lid geworden op: wo 30 nov 2005 21:46
Rijdt met: Ghost RT5700 - Merida HFS 3000V - Ridley ignite team
Contacteer:

Bericht door Ghost-biker »

welke afslag op de E314 is de makkelijkste?
beireke
Mountainbiker
Berichten: 72
Lid geworden op: wo 31 jan 2007 14:31
Rijdt met: Thompson pro team

Bericht door beireke »

Ghost-biker schreef:welke afslag op de E314 is de makkelijkste?
Ik heb vernomen afrit 32 maar ik weet niet of er van daar al pijlen zullen staan.
Gebruikersavatar
Jolyrodger
Mountainbiker
Berichten: 1528
Lid geworden op: vr 12 aug 2005 23:51
Rijdt met: Mijn Bikes: Wilier 401XB

Bericht door Jolyrodger »

rakkermans schreef:Toertocht te Genk, op 20/01/2008
vertrekplaats Kattevenia Blosocentrum
E314 afrit 32
vertrek tussen 08.30-10.30
Afstanden: 12-20-34-43 km (inclusief mijnterril van Winterslag)
bevoorrading
bijstand op het parcours bij pech of ongeval
Afspuitstanden
douches
voldoende parkeerplaats
leuk caféetje om naderhand iets te consumeren

Het parcours is op enkele kleine aanpassingen hetzelfde als vorig jaar. We vertrekken uit Kattevenia naar richting, sledderlo, kolderbos,langerlo,melberg, winterslag, terril, sportcentrum, molenvijvers en terug naar kattevenia;
Die jumps zijn volgens mij vlak voor we de Oosterring oversteken en dit is een leuk crossparcourtje. Dit doen we al in het begin van de route aan. Op het einde van de tocht maken we nog lussen in Kattevenia waar we jouw crossparcourtje ook is gelegen.
De terril wordt opgereden langs de vijverkant zoals de meeste toertochten doen die de terril aandoen.

De afstanden van de trajecten zijn dezelfde als vorig jaar:
-de 12 km is de kids-familie toer en doet de tracks in de omgeving van kattevenia aan
-de 20 km rijdt in de omgeving van kattevenia en bret-gelieren en doet de terril NIET aan.
-de 34 km rijdt het hele traject met de terril inclusief zonder een lus van 9 km op het einde van de tocht.
-de 43 km rijdt het hele traject met de terril maar doet op het einde in kattevenia nog een lus van 9km waar de 34 km binnenrijdt.
Even bladeren doet wonderen!! :wink:

beireke schreef:
Ghost-biker schreef:welke afslag op de E314 is de makkelijkste?
Ik heb vernomen afrit 32 maar ik weet niet of er van daar al pijlen zullen staan.

Natuurlijk zullen er vanaf daar pijlen staan. :-?
plonsita
Mountainbiker
Berichten: 745
Lid geworden op: wo 25 okt 2006 21:21
Rijdt met: Uw Ma !

Bericht door plonsita »

vandaag nog een heel stuk in de buurt gereden

veel "schade" door het hard waaien van gisteren

veel takken op de baan (overal)

ondergrond rond kattevenia is goed maar op kattevenia zelf was het redelijk modderig

de terril was hennig vettig
Gebruikersavatar
jad
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 05 feb 2007 23:00
Rijdt met: cube reaction 2008

Bericht door jad »

Zal er ook zijn en breng nog een paar collegas mee .... Wil deze zeker niet missen ... hoop dat ik deze met mijn nieuwe cube kan rijden .... Hoop doet leven :drunk: :bounce:
Gebruikersavatar
fa-tastic
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: za 05 aug 2006 18:26

Bericht door fa-tastic »

rakkermans, gaan de andere mannen ook mee? en vertrek je van bij paul? of ... hoe laat enz. den joeri is op verlof dus ga eens met mijn schoonbroer komen! kunne nwe eens afspreken! kan ik ook eens uwe nieuwe velo zien!

ciao ciao

Fa
Gebruikersavatar
nero
Mountainbiker
Berichten: 416
Lid geworden op: do 13 jul 2006 22:03
Rijdt met: Een Niner Air 9 Rdo carbon

Bericht door nero »

hello fa-tastic, Normaal gezien gaan de mannen van bij paul, maar wat en hoelaat weet ik niet. Geef je wel een pb-tje als ik het hoor. Ikzelf moet zondagvoormiddag kontrole doen van het parkours. Ik zit tussen de bevoorrading (winterslag) en kattevenia te pedellen. Mijn nieuwe fiets (nero) blijft nog op stal tot de zon schijnt. Daar mag geen spatje modder aan komen. Mij pas nog een achterblok sram red spider gehaald. Hij is echt mooi getuned nu. Ik zal binnenkort eens wat fotookes doormailen. Groetjes en tot zondag. Hopelijk met goed bikeweer. Ik ben wel tegen de middag aan de aankomst om ene te drinken. groetjes
beireke
Mountainbiker
Berichten: 72
Lid geworden op: wo 31 jan 2007 14:31
Rijdt met: Thompson pro team

Bericht door beireke »

De oost-vlamingen starten tussen half 9 en 9... Hopelijk komen we de nacht goed door want alledrie zonder ons vrouwke... tzal vonken geven. Zen er daar goei cafeekes in Genk of moeten we daarvoor naar Hasselt? :bounce:
Plaats reactie