KM's toertochten

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Max Power
Mountainbiker
Berichten: 799
Lid geworden op: ma 19 dec 2005 00:36
Rijdt met: Orbea Compas /Schwinn Mesa Aluminum

KM's toertochten

Bericht door Max Power »

Bij deze wil ik nog even een warme oproep doen aan alle organisatoren van een toertocht:

Dat er op voorhand op flyers en op het forum per 5km afgerond wordt kan me niet schelen, maar hang aub het juiste aantal km uit bij de inschrijving. Ik kan me niet inbeelden dat jullie niet weten hoeveel km er exact te rijden zijn.
Het gaat mij niet om het feit dat ik km's teveel zou rijden, maar om het 'plannings' aspect. Als je de laatste bevoorrading links laat liggen omdat er maar 15 km meer zijn en het blijkt dat het er nog 20 zijn, dan zijn die laatste 5 flink lastig.
Als je wat leeg zit, en je zit na de opgegeven afstand temidden een bos/de velden op kilometers van het dichtste dorp, dan zakt de moed en ook de snelheid wel snel... En ik merk dat de afwijkingen steeds meer voorkomen. Ook als je op tijd thuis moet zijn betekent een misrekening van 5 km al snel een kwartier of langer vertraging.
Merci voor de mannen die hier op letten.
Gebruikersavatar
Gf biker
Mountainbiker
Berichten: 2939
Lid geworden op: ma 07 jul 2003 21:46

Bericht door Gf biker »

=D> =D> =D> Volledig mee akkoord :wink:
Gebruikersavatar
elmago
Mountainbiker
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 23 feb 2006 01:21
Rijdt met: Liteville 301
Contacteer:

Bericht door elmago »

Groot gelijk, ik heb er al gereden die er meer dan 5km naast zaten. #-o
Gebruikersavatar
Speleers
Mountainbiker
Berichten: 126
Lid geworden op: zo 08 okt 2006 11:42
Rijdt met: Specialized epic expert '07
Contacteer:

Bericht door Speleers »

Zeker waar! Als je een toer doet van 60km verwacht je dat het er ook 60 zijn. En daarop ga je je ook gaan focussen. Als er dan nog eens meer dan 5 km bijkomen weegt dat hééééél zwaar door.

Ik kan me wel voorstellen dat er op de laatste knip veranderingen komen in het parcour waardoor de kilometers wat gewijzigd worden. Daar kan de organisatie niet veel aan doen...
Willy D
Mountainbiker
Berichten: 1586
Lid geworden op: di 07 okt 2003 15:41

Bericht door Willy D »

van extra km's lig ik niet wakker, maar ik neem regelmatig mijn 2 oudste zoontjes mee en voor hen is dit wel belangrijk!

Dus groot gelijk =D>
Gebruikersavatar
JurgenG
Mountainbiker
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 18:18
Rijdt met: Trek Fuel EX9

lichtje...

Bericht door JurgenG »

Ik dacht da'k de enige was waarvan het lichtje af en toe eens uitgaat tijdens de 'extra' kilometers. #-o #-o
Gebruikersavatar
Gwen
Mountainbiker
Berichten: 1348
Lid geworden op: wo 23 aug 2006 09:58
Rijdt met: Cannondale CAAD9 - Kona Jake the Snake
Contacteer:

Bericht door Gwen »

laatst bleek de tocht van 40 er uiteindelijk enen van 52... bij ons waren er ook een paar die aan kilometer 37 dachten, oef nog 3...waren er werkelijk nog 15 :roll: als je dan stikkapot zit is dat niet echt goed nieuws hè. Tot op de kilometer juist hoeft nu ook niet, maar verschillen vanaf 5 kilometer zouden ze misschien beter vermelden bij de inschrijving?
dimal
Mountainbiker
Berichten: 39
Lid geworden op: do 07 sep 2006 12:46
Rijdt met: nen blauwen

Bericht door dimal »

Komt ook regelmatig voor:

50 km aankondigen
Bij de inschrijving vermelden dat het 55km is
Bij de aankomst blijkt dat het meer dan 60 km is

[-X [-X [-X
Gebruikersavatar
Knurrebikers lady
Mountainbiker
Berichten: 594
Lid geworden op: do 05 okt 2006 12:56
Rijdt met: Specialized Epic Expert Fsr - Thompson Trail - Zannata koersfiets
Contacteer:

Bericht door Knurrebikers lady »

Onlangs mooie rit in Oudenaarde meegereden van Safety Joggers. Parcours van 60 km bleek er ook 69,5 te zijn.

Afstand geen probleem, doch wel stukje later binnen dan de mannen... Gelukkig stonden we niet op uur !
Gebruikersavatar
de vallende mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 438
Lid geworden op: za 28 jan 2006 10:36
Rijdt met: canyon 29er
Contacteer:

Bericht door de vallende mountainbiker »

ik probeer de laatste 3 km altijd te demarreren vanuit ons groepke en als dat dan meer dan 3 km tot de meet is ben ik serieus de kl*s... :evil: :roll:
Plaats reactie