KM's toertochten

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
G Money
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 22 okt 2007 17:51
Rijdt met: Rockrider

Bericht door G Money »

in deerlijk afgelopen weekend waren de '50km' in realiteit 49,9km. =D> =D> =D>
TITTYMAN
Mountainbiker
Berichten: 743
Lid geworden op: zo 24 okt 2004 19:27

Bericht door TITTYMAN »

Dat is wel echt heel dicht erbij. Nice work van die organisatie zou ik zeggen :-D
Gebruikersavatar
phille
Mountainbiker
Berichten: 2003
Lid geworden op: do 01 jan 1970 02:00
Rijdt met: Bravo met het nieuwe forum !
Contacteer:

Bericht door phille »

ik vind da MEER dan normaal dat je de juiste afstand aankondigd aan de inschrijving, want op de flyers moogde de organisaties niet pakken er kan altijd wel iets tussen komen (kruisende wandeltocht, bos gesloten wegens storm, ion extremis afgekeurde stukken, ...)

Zelf klaag ik niet al is het 20km teveel, ah ja da voort zelfe geld allemaal :-) maar als je stikop zit dan is het wel hard !

Kom kijken op 10/2/08 op onze TT hoe wij het doen he ;-)
Willy D
Mountainbiker
Berichten: 1586
Lid geworden op: di 07 okt 2003 15:41

Bericht door Willy D »

phille schreef: Kom kijken op 10/2/08 op onze TT hoe wij het doen he ;-)
ge moogt gerust ... na 2 jaar afwezigheid wordt het tijd dat we nog eens afkomen. 'De Zoenk' is het eerste hoogtepunt (kwa fietsen :wink: ) van het jaar 8) en die geeft dikwijls aanleiding tot wilde plannen :drunk:

Wat betreft die km's: ik rij me nooit te pletter ... dus ik heb nooit last van een verkeerde inschatting van het aantal km's en ik lig ook nie wakker van een km'ke meer of minder (voor mijn kids is dit wel anders!)
Gebruikersavatar
spooky
Mountainbiker
Berichten: 905
Lid geworden op: wo 17 aug 2005 16:49
Rijdt met: Specialized epic expert & Specialized Koersmachien

Bericht door spooky »

Wij hebben voor onze tt 3/2 enkele dingen mogen wijzigen, jawel, dit jaar hebben we een paar dingen mogen aanpassen, en niet moeten aanpassen.
Met gevolg dat het hier of daar wat anders gaat zijn, dus ook een paar km meer of minder.
Onze flyer zal zeer binnenkort klaar zijn en de afstanden daar zullen ook niet helemaal juist zijn. We zullen wél op het forum én aan de start de juiste afstanden laten weten.
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3460
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Bericht door kenny »

spooky schreef:Wij hebben voor onze tt 3/2 enkele dingen mogen wijzigen, jawel, dit jaar hebben we een paar dingen mogen aanpassen, en niet moeten aanpassen.
Met gevolg dat het hier of daar wat anders gaat zijn, dus ook een paar km meer of minder.
Onze flyer zal zeer binnenkort klaar zijn en de afstanden daar zullen ook niet helemaal juist zijn. We zullen wél op het forum én aan de start de juiste afstanden laten weten.
Dat is volgens mij het belangrijkste
Gebruikersavatar
Schoupabiker
Mountainbiker
Berichten: 316
Lid geworden op: zo 07 jan 2007 00:24
Rijdt met: Klein Pulse Pro en Cannondale Scalpel 68, Cannondale Rize en Cannondale Scalpel SE - MSC Zion Tandem

km

Bericht door Schoupabiker »

Het belangrijkste lijkt me ook dat je aan de start weet voor hoeveel je gaat en dat je af en toe eens weet hoever het nog is (kwestie van check of je eigen teller wel correct werkt). Bij meerdere organisaties melden ze je bij het buiten rijden van de bevoorradingen, bij splitsingen, ... hoever het nog is en dat is wel meegenomen.

2 jaar geleden reed ik met mijn blinde schoonbroer de 100 km van de gordel (ja op een tandem en hij zit vanachter!). Toen hij er ver doorzat vroegen we aan iemand van de organistaie in Overijse hoever het nog was, want we hadden al veel km's en die vertelde dat het er eigenlijk 112 km waren (en onze van-naar gordel 28 km moesten er ook nog bij!). Ik heb toen wat harder moeten stampen, want zijn licht ging toen helemaal uit!
Dus een beetje info die correct is, is toch wel leuk.
Gebruikersavatar
ridleygirl81
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 13:26
Rijdt met: ridley orca xt

Bericht door ridleygirl81 »

ik merk da ni heb toch geen teller op menne fiets hihi
Gebruikersavatar
Biker Zjé
Mountainbiker
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 26 jan 2004 21:09
Rijdt met: Speci Epic

Bericht door Biker Zjé »

Ach, die extra kilometers...is dat nu zo erg ?
Volgens mij zijn dit "recreatieve" toertochten en als men dit in het achterhoofd houdt kan men toch niet in de problemen komen omwille van 5 of 10 km extra ?
Maar ja, als ik soms de fantastische gemiddeldes achteraf op het forum lees verbaast het me niet dat sommigen hier in problemen komen. Gewoon doseren en wat genieten van de omgeving jongens. Je vind gegarandeerd dat de tocht best wat langer mocht zijn ! :wink:

Ik stoor me veel meer aan organisatoren die een perfect berijdbaar parcours beloven, jaja zelfs na de laatste verkenningsronde, waarna daags nadien blijkt dat er voor de volle afstand dient geploeterd te worden.
Lees het topic toertochten er de laatste weken maar eens op na.
Hier zou een beetje eerlijkheid en objectiviteit meer op zijn plaats zijn...
Gebruikersavatar
spooky
Mountainbiker
Berichten: 905
Lid geworden op: wo 17 aug 2005 16:49
Rijdt met: Specialized epic expert & Specialized Koersmachien

Bericht door spooky »

Wij zetten onderweg ook bordjes van "nog xx km" of "bevoorrading binnen xx km"
Plaats reactie