21/10/07 Oostrozebeke

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
veeteeteetje
Kerstman
Berichten: 2352
Lid geworden op: do 14 jul 2005 07:12

21/10/07 Oostrozebeke

Bericht door veeteeteetje »

10de Mandelvallei-vtt OOSTROZEBEKE op zondag 21 oktober 2007
BEL-Tocht!!! 4 euro (kinderen tot 12 jaar : 2 euro)

Inschrijvingplaats :

Parochiaal Centrum
Tieltsteenweg,4 Oostrozebeke (volg rode pijlen VTT)

Start : van 8u tot 14u(!!!)


Parcours : 30 of 45 km (min.70% Off-road) :bounce: :bounce:


Wij bieden U :

- mogelijkheid tot gratis koffie (tot 10u)
- verzorgde en uitgebreide bevoorrading halfweg.
- gratis broodje met gehakt/kaas na de rit
- gratis attentie na de rit (vanwege onze 10de editie)
- verzekering inbegrepen.
- trofee geschonken door het gemeentebestuur aan de jongste deelnemer,de grootste MTB club en de grootste vereniging.


Ook :

- Heerlijke warme douches en kleedkamers in de sporthal
- Ruime parking(en)
- Afspuitplaats voor fietsen ( min.12 slangen)
- Pechverhelping langs het parcours
- Bikepark/fietsparking voor het Parochiaal Centrum (NIEUW)
- Rode Kruis post aan het Parochiaal Centrum (NIEUW)

Parcours :

Bestaat uit een perfect uitgepijlde omloop doorheen landelijke (veld)wegen,bos,singletracks en éénmalige doorgangen.
Beste omloop uit de streek met een off-road gehalte van minimum 70%
(Parcours wordt eventueel aangepast bij slechte weersomstandigheden)

Verhuring fietsen :

Door tijdige reservatie voor 18/10/2007
op tel : 051/65.66.88 Prijs : 13 €

Inlichtingen

bij Ronny : 056/66.98.18
Chris : 056/66.96.20
Frederik : 051/31.58.16


Een website hebben we (nog) niet maar al wie info wenst over het parcours,cijfertjes,gegevens,uitleg,..........enz.moet het maar vragen hier.
Ik zal met veel plezier al uw vragen beantwoorden.
Af en toe geef ik zelf ook wat meer info.(vooral over het parcours)


Tot slot : Vorig jaar 1185 deelnemers!!!

en de topic van vorig jaar : http://www.mountainbike.be/forumbak/vie ... hp?t=27589
Reacties van onze tt zijn te lezen vanaf blz.20.
Gebruikersavatar
Traxer
Kerstman
Berichten: 1450
Lid geworden op: vr 17 dec 2004 14:14
Rijdt met: wielke vanvoor, wielke vanachter
Contacteer:

Bericht door Traxer »

Daar is hij. De rit in oktober die je niet mag missen!!! :bounce: :bounce: :bounce:

Veeteeteetje, bezorg me een filmke (preview) van wat ze mogen verwachten, dan plaats ik het online. :wink:
Gebruikersavatar
veeteeteetje
Kerstman
Berichten: 2352
Lid geworden op: do 14 jul 2005 07:12

Bericht door veeteeteetje »

Komt in orde.
7 dagen vooraf wordt een allerlaatste verkenning gehouden en zal ik de mooiste stukken eens filmen met de helmcamera.
Nu zijn we nog dagelijks bezig met het openleggen en aanleggen van de paadjes,singletracks en nieuwe stukken.

Ik kan jullie maar 1 iets zeggen :
Het belooft.
We komen terug voor de dag met heel wat primeurs!!!

Meer info volgt.
jocca
Kerstman
Berichten: 1351
Lid geworden op: wo 07 dec 2005 10:43
Rijdt met: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander
Contacteer:

Bericht door jocca »

als er als opwarming geen 11 km road inzit ga ik afkomen #-o

nene alle gekheid op een stokske, met 70% offroad mag je simpel weg niet naar frankrijk gaan, dan blijf je best in belgenlandje :bounce: :bounce: :bounce: :bounce:
Horsepower
Mountainbiker
Berichten: 167
Lid geworden op: za 15 apr 2006 14:20
Rijdt met: Cube LTD Comp

Bericht door Horsepower »

Yes, nog twintig dagen en 't is zover. Deze tocht wil ik zeker niet missen. Ondanks de streek die op het eerste zicht niet zo aantrekkelijk lijkt, is dit een tocht van en voor mtb'ers.

Vooruit Veeteeteetje, laat ons iets meer weten over het parcours en meer bepaald over die 30 km offroad (minimum hé :wink: ).
Gebruikersavatar
veeteeteetje
Kerstman
Berichten: 2352
Lid geworden op: do 14 jul 2005 07:12

Bericht door veeteeteetje »

Jocca,er zit bij ons toch ook een 11 tal kilometer road in (IN HET TOTAAL!!!)

Starten doen we met een stukje road van 270 meter.
Daarna een eerste bosje met singletracks (sportstadion) van 540 meter
(Met veel boompkes voor U :wink: )De eerste 5 km schommelt het off-road gehalte rond de 65%,daarna begint de leute (gedaan met opwarmen)
en wordt dit opgetrokken tot aan de splitsing 30-45 (na liefst 12 km) tot 83%!!!
Aan de bevoorading bedraagt dit nog altijd 76% off-road (na 20 km)
Vervolgens zakt dit wat tot de apotheose (U wellicht al bekend)waar ge best zorgt dat ge nog een zuchtje overhebt.Ook de laatste 5 km zijn niet echt veel road maar het zwaarste van de tt ligt dan wel achter de rug.In het totaal kom ik voorlopig uit rond de 72% off-road.

@Horsepower: Beetje bij beetje kom je hier alles over te weten wat je moet weten :wink:
Heb zelfs al de reactie gekregen van : Ge moet toch een beetje "bane" insteken ook,hé :-D :-D
Nog iets : weidedoorsteken of over het land van de boer crossen zijn niet echt aan ons besteed.We proberen dit tot een minimum te beperken.
Af en toe zit er wel eens een klein overgangsstrookje in.
Gebruikersavatar
Bertinus
Mountainbiker
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 10 jun 2007 15:07
Rijdt met: Op een Sensa Livigno in Liquigas tenue

Bericht door Bertinus »

veeteeteetje schreef:Jocca,er zit bij ons toch ook een 11 tal kilometer road in (IN HET TOTAAL!!!)

Starten doen we met een stukje road van 270 meter.
Daarna een eerste bosje met singletracks (sportstadion) van 540 meter
(Met veel boompkes voor U :wink: )De eerste 5 km schommelt het off-road gehalte rond de 65%,daarna begint de leute (gedaan met opwarmen)
en wordt dit opgetrokken tot aan de splitsing 30-45 (na liefst 12 km) tot 83%!!!
Aan de bevoorading bedraagt dit nog altijd 76% off-road (na 20 km)
Vervolgens zakt dit wat tot de apotheose (U wellicht al bekend)waar ge best zorgt dat ge nog een zuchtje overhebt.Ook de laatste 5 km zijn niet echt veel road maar het zwaarste van de tt ligt dan wel achter de rug.In het totaal kom ik voorlopig uit rond de 72% off-road.

@Horsepower: Beetje bij beetje kom je hier alles over te weten wat je moet weten :wink:
Heb zelfs al de reactie gekregen van : Ge moet toch een beetje "bane" insteken ook,hé :-D :-D
Nog iets : weidedoorsteken of over het land van de boer crossen zijn niet echt aan ons besteed.We proberen dit tot een minimum te beperken.
Af en toe zit er wel eens een klein overgangsstrookje in.
Ik als beginnelinkje zou graag deze TT rijden. Heb nu een goeie 600 mtb-km's op de teller en vraag me af of ik de 45 aan zal kunnen. Vele TT's bestaan uit een voldoende roadgehalte om op tijd en stond te kunnen recupereren, en ik dan ook zonder al te veel moeite afstanden a la 45 - 50 km aankan.

T
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3460
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Bericht door kenny »

Bertinus schreef:Ik als beginnelinkje zou graag deze TT rijden. Heb nu een goeie 600 mtb-km's op de teller en vraag me af of ik de 45 aan zal kunnen. Vele TT's bestaan uit een voldoende roadgehalte om op tijd en stond te kunnen recupereren, en ik dan ook zonder al te veel moeite afstanden a la 45 - 50 km aankan.

T
Gewoon op uw gemakske proberen, en onthouden: afzien = verbetering :lol:
Serieus, als ge gewoon uw eigen tempo aanhoud en van niemand iets aantrekt zou dat moeten lukken (maar dat het lastig zou kunnen worden...)
Gebruikersavatar
veeteeteetje
Kerstman
Berichten: 2352
Lid geworden op: do 14 jul 2005 07:12

Bericht door veeteeteetje »

Bertinus,geen nood.
Ik zal U hier ne keer direkt geruststellen.
De informatie die ik hier schreef betreft de groten toer.
Daar er maar 2 toeren zijn (30 of 45 km) kan je gerust een stukje afsnijden.Maw.een splitsing nemen van de 30 bvb.
Er zullen in totaal 4 splitsingen zijn op het parcours en bij iedere splitsing zal een bordje bijhangen : LUS + .....km.
Bijgevolg betekent dit als je overschakelt van de 30 naar de 45 of omgekeerd je dus kunt afsnijden of eventueel bijtellen.
Alle info daarover zal ook aan mijnen zelfgemaakte infostand te zien zijn.

Hierbij kort een overzichtje :
-de eerst lus is vrij gemakkelijk en bevat iets meer road (Deze lus is 5,53 km lang)

-de tweede bevat heel gemakkelijke en goedlopende off-road. (Deze lus is 2,51 km

- de derde lus bevat een kort lusje met een nieuw stuk privébosje (heel mooi) en is 1,79 km lang

- de vierde lus bevat het zogenaamde "crossparcours" en kan ofwel makkelijk vermeden worden ofwel kies je daarvoor en krijg je het meest technische en voor velen het plezierigste stuk voorgeschoteld.
(Deze lus bedraagt ongeveer een 4 km,afstand is tot op heden nog niet helemaal volledig daar we er nog aan het werk zijn op het goed berijdbaar te maken)

Het befaamde Ooigembos (3,51 km singletrack!!!) zal in beide afstanden opgenomen worden.

Bertinus,schrik je nu niet af,door de vele off-road.Ik ben er zeker van dat jij dat zal aankunnen op je eigen tempo.
Indien er tekenen van vermoeidheid zijn,kun je dus afsnijden.
Maar ik zou aanraden van lus 3 en 4 zeker mee te pikken.
Gebruikersavatar
Mister T.
Mountainbiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: di 21 nov 2006 14:38
Rijdt met: is schoner dan de uwe!
Contacteer:

Bericht door Mister T. »

Veeteeteetje, ik moet je wellicht niet overtuigen dat ik nu al uitkijk naar deze TT in mijn hometown Oostrozebeke. :bounce:

En het zal je evenmin verbazen dat de Brigandsbikers opnieuw voor de trofee gaan voor de meest vertegenwoordigde MTB-club 8) . Oostrozebeke zal terug Zwart-wit-rood kleuren :P
Plaats reactie