06/10/07 Brakel

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
siloske
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 14 aug 2005 11:44
Rijdt met: Scott Scale 20

Bericht door siloske »

Ook de 50 km in Brakel gereden. Het was dikwijls schaatsen ipv rijden :-)
Zwaar parcours zeker omwille van de modder en de beklimmingen. Toch behoorlijk wat hoogteverschil.
Prachtig uitgewerkt stuk in bos voor de durvers.
De bevoorradingen waren tip top in orde : veel variatie , meer dan voldoende , goede ligging, mooi verdeeld qua afstand.
Afspuitplaats dik in orde.
Proficiat aan de organisatoren =D> =D> =D> =D>
Volgend jaar kom ik terug !
jimi
Mountainbiker
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 03 jul 2006 10:09
Rijdt met: cannondale f29

Bericht door jimi »

twas dik in orde,freezy en ik hebben onze balletscores kunnen bijwerken(ik heb gewonnen in de categorie vrije stijl)
parcours en bewegwijzering was quasi perfect,wel veel pijltjes gezien van andere organisaties??
effe een woordje van dank voor de mensen die de kidstour georganiseerd en begeleid hebben,de kleine vond het 'super'
Gebruikersavatar
herder levi
Mountainbiker
Berichten: 437
Lid geworden op: do 17 feb 2005 22:11
Rijdt met: Trek EX 9.5

Bericht door herder levi »

Brakel is sowieso een mooie streek om te biken :P en af te zien :(
De parcourbouwers hebben ditmaal een heel knappe omloop uitgetekend en mede door de vele modderige paadjes was er weinig ruimte voor recuperatie.Het was doseren vanaf de eerste minuut en ik heb dat dan ook gedaan dankzij toch wat parcourkennis.Na de tweede bevoorrading heb ik er toch een paar tegengekomen die waarschijnlijk te diep gegaan waren in het eerste deel en me de korste weg vroegen naar de aankomst...In het bos de 35 km volgen was het beste alternatief voor de "dode" 55'tigers...
Het technisch stukje was super en ik kan me wel voorstellen dat voor sommigen de schrik er in zat bij die korte steile knik naar beneden...Eerlijk gezegd,de eerste keer,een paar weken geleden bij de t.t. van Opbrakel zat dat stukske er ook in en ben ik ook gestopt voor die "gapende mond" maar in feite kan je niks gebeuren.Poepke ietske achter het zadel en je laten gaan,er is genoeg remzone beneden...
Mijn N.N. hebben zich nergens laten verrassen,goede band voor deze Brakelse ondergrond...
De bevoorradingen waren ook heel goed geplaatst en er was voldoende keuze...
5 sterren t.t. en met een proper fietske terug naar Oudenaarde gebiked...
Zeker tot volgend jaar!!! =D> =D> =D>

ps:vandaag de knapste" bijna val" gezien door een kleine met een crossfiets aan die afdaling in Elst waar het nogal redelijk steil naar beneden is met veel geulvorming.Hoe hij rechtgebleven is ,is me nog steeds een raadsel maar het was alleszins een staaltje van jeugdige acrobatie.Zijn fiets stond op een gegeven ogenblik gewoon dwars en aan een hoge snelheid zag ik hem zo tegen de afsluiting knallen.Met een paar forse stuurrukken en enkele vlugge poepbewegingen(sorry maar dat is de juiste woordbeschrijving)is hij zijn fiets de baas gebleven.Heel knap!! =D> =D>
wattie
Mountainbiker
Berichten: 481
Lid geworden op: za 23 jun 2007 18:26
Rijdt met: rockrider 8.1 , Kona Process 134

Bericht door wattie »

Zalige tocht met lekker veel modder. Lang leve de Hutchinson Bulldogs, ben er toch op veel plaatsen mee kunnen blijven rijden waar anderen te voet mochten ploeteren.
Ik heb wel verschillende mensen horen klagen over de hoeveelheid modder maar als het zo geregend heeft gelijk in het begin van de week en ge moet dan in een bos gaan mtb'en moet ge gene slimme zijn om te weten dat er modder zal zijn. Laat al die zageventen (50-plussers wielertoeristen) dan maar rap thuisblijven of op de baan waar ze thuishoren.
Voor de rest goede bepijling, goede bevoorrading, prachtig weer, lekkere modder en lekker ploeteren en ne goeie tripel achteraf, wat moet ne mens nog meer hebben?
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Bericht door Fritsie »

Stilletjesaan ontstaat een lijstje van viersterrentoertochten, waar ik jaar na jaar met plezier naar terugkeer. Er is op mijn lijstje een nieuwe tocht bijgekomen: Brakel. Alles wat een mountainbikehart sneller doet slaan zit in deze schitterende tocht: prachtige singletracks, technische passages (een wondermooie variante in het Louvièrebos), mooie bospassages afgewisseld met veld en weide. [-o< [-o< Dat de streek bovendien heuvelachtig is kan de pret alleen maar vergroten. :-D Doe daar nog een uitstekende organisatie bij en zo kom je aan supertoertocht. Bedankt en tot volgend jaar. Deze tocht staat met stip genoteerd in mijn agenda. =D> =D> =D> =D> =D> =D>
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Bericht door Fritsie »

Wattie schreef:
Ik heb verschillende mensen horen klagen over de modder.

Achteraf sprak ik met één van de organisatoren en ook hijzelf had wat kritiek te horen gekregen in verband met het bijwijlen modderachtig parcours. Deze kritiek kan ik nu echt niet begrijpen. :evil: Hoe kun je nu een droog, overal perfect berijdbaar parcours uitstippelen, dat bovendien het beste van de streek toont...als het water de laatste weken met bakken uit de lucht is gevallen! Bovendien zaten er maar enkele passages in de tocht waar je echt te voet moest. Sommige afdalingen vergden wel wat stuurkunst en bij verschillende beklimmingen moest er wel eens diep gegaan worden, maar hoort dit nu niet bij het herfstmountainbiken? Moeten organisatoren dan alle mooie stukken schrappen omwille van ons Belgische weer? Ik vind alvast van niet...en nochtans ben ik geen modderfreak.
Gebruikersavatar
Gunter
Mountainbiker
Berichten: 201
Lid geworden op: di 11 nov 2003 00:28
Rijdt met: ne witte

Bericht door Gunter »

ik heb de 50 in de namiddag gereden en dan waren alle modderstroken al volledig kapot gereden; maar slechts op 1 stuk te voet moeten gaan dus uiteindelijk alles wel berijdbaar

zeer goede tocht maar toch enkele minpunten:
- toch teveel asfalt naar mijn goesting
- river-cola op de bevoorradingen zijn mijn ding niet
- de pijltjes konden soms wel ietske beter hangen (éénmaal verkeerd gereden en uiteindelijk een mooie klim erbij gedaan; dus ik klaag niet)

plus:
- goedkoop (iedereen zaagt als het te duur is maar als het goedkoop is dan hoor je niemand)
- mooiste van de streek zat in het parcours
- seingevers op de plaatsen waar het nodig was
- duidelijk aangegeven waar de gevaarlijke afdalingen zijn (veiligheid boven alles)

50km + heen&terug Ronse = 77km 1118hm en tevreden!!
Gebruikersavatar
nebraz
Mountainbiker
Berichten: 1797
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 01:13
Rijdt met: Cannondale Rush Carbon Si 2
Contacteer:

Bericht door nebraz »

Ik vind de modder juist een mooie afwisseling en een uitdaging om in het zadel te blijven. Alhoewel dit met mijn zomerbandjes wel heel erg moeilijk was heb ik er toch het beste van gemaakt. Soms kon ik ook niet anders dan stappen maar om daarom kritiek te hebben.

Eigenlijk mag je u zo'n kritiek gewoon niet aantrekken. Mensen die deze uitten zijn toch geen echte bikers en die zie je na een tijdje niet meer. Misschien moeten ze volgend jaar een gans parcour uitstippelen langs de weg voor die mietjes. :-D
onasty
Mountainbiker
Berichten: 78
Lid geworden op: do 09 aug 2007 00:09
Rijdt met: stumpie 07

Bericht door onasty »

in woord gezegd: ZWAAR
maar zo heb ik ze graag :-D
wel last gehad van hartkloppingen na 11km,dat komt er natuurlijk van als je in begin rijdt zoals nen zot :oops:, erna gewoon op mijn eigen tempo voortgedaan.
Er waren inderdaad veel mopperaars die niet tegen een spatje modder konden, sommige van die meestal 50-plussers waren mij gewoon aant uitlachen :evil: , en dan gaan zagen dat er teveel modder ligt...komaan jonges das juist de fun aan de sport 8)

die durverstrook was ook echt zalig, waren ze daar foto's aan het trekken???
grtz
Gebruikersavatar
blubberduck
Mountainbiker
Berichten: 851
Lid geworden op: wo 17 dec 2003 16:22
Rijdt met: Epic S-Works WC 29", Stump S-Works 29"

Bericht door blubberduck »

yup,

Diegene die klaagden over de modder waren zeker weer de asfaltjanneten, akkoord modder en vettig was het hier en daar wel maar dit was een uitstekend parcour om uw techniek scherp te houden.voorwielslip met achterwielslip , noem maar op fun fun. :drunk: :bounce:
ik had mijn RR (jawel Racing Ralph) #-o :roll: laten opliggen en nergens, maar ook nergens te voet gestaan =D> al was het op 2 plaatsen kantje bord :oops: .
Hun parcours was mooier, uitdagender dan de voorgaande jaren.
De bossen van Brakel & La Louviere waren genieten, lekkere technische stroken.(en zeggen dat Bois de la Houppe heel heel dichtbij lag voor nog wat extra's... [-o< )
De bordjes "mietjes" en "durvers" was leuk aangegeven voor diegene die moe, schrik of voor onhandige Harry's:roll:, alhoewel veel durf was er eigenlijk niet aan.
Conclusie zeer goede organisatie op alle vlakken=D>

greetz, see you next year 8)
Plaats reactie