7/10/2007 - Pietrebais

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Bumba
Mountainbiker
Berichten: 366
Lid geworden op: vr 20 mei 2005 09:25
Rijdt met: Cannondale FSI, Flash 3
Contacteer:

Bericht door Bumba »

het enige dat ik terug vond / herkende is Chamont Gistaux ...
verslag van vorig jaar is te vinden op www.mtbha8.be onder sectie tourverslagen .. ergens in september 2006
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Gebruikersavatar
Schijfrem
Mountainbiker
Berichten: 2677
Lid geworden op: zo 30 mei 2004 21:23
Rijdt met: Moots 29" / Lynskey M290 29" / OnOne Gravel

Bericht door Schijfrem »

A d r i schreef:verslag 2004
Prachtig verslag, nu nog hopen dat het weer meevalt zodat de boel daar niet té vettig wordt [-o<
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Ja, tussen haakjes ook al meegeven dat er dit jaar geen Accro Bike is.
Die wordt volgende voorjaar in Maart gepland.
Gebruikersavatar
davefsr
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: di 31 mei 2005 08:55
Rijdt met: Scott Spark SL

Bericht door davefsr »

prachtige tocht met zalige singletracks en zeer goede bevoorradingen.
iemand een idee van de hm op de 44 km wat er uiteindelijk 47 waren?
dirtymtbiker
Mountainbiker
Berichten: 146
Lid geworden op: vr 25 apr 2003 21:17
Rijdt met: Rider Axxis (HT)en Specialized Stumpjumper Expert

mooi

Bericht door dirtymtbiker »

Voilà, weeral bij onze Waalse vrienden een prachtig toerke gereden.
Een geluk dat velen nog niet beseffen hoe tof het ginder is, dan rijden we op onze allenen :wink: , geen gesakker op technische stukken ... laat ze maar naar Wemmel en consoorten trekken !
De 50 gereden (53km teller/735hm)), kwasi droog parcours, denkelijk 90-95% off-road, zalige technische stukjes(die laatste 2km leuk!!!), afdalingen, goede afpijling, "buffetten(2), meer moet da nie zijn, zeker als het zonneke zo schijnt !

=D>

minpunt : 1 slangske bij afspuitstand !
Balle
Mountainbiker
Berichten: 148
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:09
Rijdt met: ne simpele Emrin

Bericht door Balle »

Ik kan u volledig volgen. Als het niet was dat ik in Wemmel in de organisatie had gezeten zou ik ook naar ginder gegaan zijn. Met het risico dat er niet kon gedoecht worden en dat ze bij hevige regen u gewoon door het veld hadden gestuurd.
Wij zijn tenslotte een land met twee snelheden.
In Wemmel was het dan misschien iets minder, maar wij hebben niemand horen klagen. Ik heb al dikwijls mijn veloke kapot gereden op zware parcours in Waals-Brabant. Als het goed weer is hoort ge mij niet klagen.
Gebruikersavatar
Nielskie
Mountainbiker
Berichten: 611
Lid geworden op: vr 26 sep 2003 20:36
Rijdt met: Fusion Floyd Marathon SL, Thompson Zeus
Contacteer:

Bericht door Nielskie »

't was ook echt zalig rijden ginder. In sommige kleine stukjes bos liggen toch magnifieke single-trackskes verborgen. Heel afwisselend parkoer, singletrack, vlotbollende veldwegen, veldwegen vol met geulen, stukjes omgeploegde akker, en nog ergens leek het alsof we los over iemand zijne gazon een hellingske van een goei 20% mochten beklimmen.

Ik heb zeker geen spijt dat ik tot hier ben gekomen.

Nu nog efkes wachten om de uitslag van de chrono te zien. 't leek goed te gaan vandaag, maar ik ben uiteindelijk niemand tegengekomen met ook een nummertje aan zijn stuur, dus heb ik geen referentie.
Gebruikersavatar
Reindert
Mountainbiker
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 20 nov 2005 19:46
Rijdt met: Niner EMD, Specialized Stumpjumper
Contacteer:

Bericht door Reindert »

Heeeeeeeeerlijke toertocht daar in pietrebais!!! =D> =D>
Vooral het stuk na de splitsing van de 31km met de 44-52km!! Heerlijke singletracks met enkele curve-bochten en lekkere jumpkes, en alle plaats voor en achter mij!!!

En idd, redelijk kapot zitten en dan in de laatste km nog zo'n singletrackje op-en-af voorgeschoteld krijgen, van een dessert gesproken!! :-D

De bevoorrading en de bepijling waren dik in orde!

Tot volgend jaar!! =D>
Gebruikersavatar
Vedette
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: di 20 jun 2006 00:28
Rijdt met: Scott

Bericht door Vedette »

Ik kan de mensen hierboven alleen maar bijtreden. Met momenten schitterend. Weing volk onderweg, zeer verzorgde bevoorrading, afpijling was voldoende. Ik ben wel 1 keer verkeerd gereden net op een lange helling. Eigen schuld, dikke bult :oops:
54 km en 760 hm.
Het parcours is wel zwaarder door de zompige kleigrond en de velden waar er wel degelijk moest getrapt worden. Het extra single track stukske op het einde was ook wel op de tanden bijten.
Idd één klein minpuntje was de afspuitstand met slechts 1 slang.
Ik kom volgend jaar zeker terug
Plaats reactie