01/07/07 - Ramegnies-Chin (Doornik)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
gonewild
Mountainbiker
Berichten: 91
Lid geworden op: do 10 nov 2005 13:15
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Bericht door gonewild »

Is het niet mogelijk dat de foto's van die andere tt zijn waar ook reclame voor gemaakt wordt?
Gebruikersavatar
Moustache
Kerstman
Berichten: 2448
Lid geworden op: vr 16 dec 2005 20:30
Rijdt met: ne vuilen en soms ne properen
Contacteer:

Bericht door Moustache »

gonewild schreef:Is het niet mogelijk dat de foto's van die andere tt zijn waar ook reclame voor gemaakt wordt?
kPeis het ook.

Maar, dat zou ons niet moeten tegenhouden denk ik. Onze Waalse broeders houden niet zoveel van al die franjes (douches en al), maar je bent er telkens zeer welkom en de ritten zijn dan meestal ook nog de moeite.
toerist
Mountainbiker
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 15 jul 2002 02:00
Rijdt met: Giant

Bericht door toerist »

weinig alternatieven op zondag???

Er is maar een p2b op zondag : de Meerdaelclassic te oud-Heverlee, het is de verplaatsing meer dan waard.
Gebruikersavatar
HanZi
Kerstman
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 17 sep 2006 14:53
Rijdt met: grand canyon al 8.0,en nen zelf ineengestoken granville

Bericht door HanZi »

Zijn er vrouwkes die ook mee afzakken naar daar ?
T'mijne zou ook rijden, maar niet alleen(zou niet graag dezelfde toer opgaan als peepeetje in t'vreemde #-o #-o )
Horsepower
Mountainbiker
Berichten: 167
Lid geworden op: za 15 apr 2006 14:20
Rijdt met: Cube LTD Comp

Bericht door Horsepower »

toerist schreef:weinig alternatieven op zondag???

Er is maar een p2b op zondag : de Meerdaelclassic te oud-Heverlee, het is de verplaatsing meer dan waard.
De Meerdaelclassic is ongetwijfeld de moeite waard maar voor de West-Vlamingen is het toch al vlug zo'n 125 km rijden naar jouw alternatief.

Terwijl Ramegnies-Chin op een boogscheut van West-Vlaanderen ligt. Bovendien is dit best een interessante streek waar velen onder ons niet zo vaak komen.

Vandaar mijn beslissing om zondag naar onze Waalse vrienden te trekken.
Gebruikersavatar
Rodenbach
Mountainbiker
Berichten: 481
Lid geworden op: di 31 okt 2006 16:22
Rijdt met: Granville Evo-R

Bericht door Rodenbach »

bij nader inzien laten we veldegem morgen links liggen en rijden we iets verder richting henegouwen om er rond de mont st aubert wat te gaan pedalleren 8)
Gebruikersavatar
moonrider
Mountainbiker
Berichten: 697
Lid geworden op: ma 27 mar 2006 20:05

Bericht door moonrider »

Vandaag alleen gestart ( geen collega steenbakker die kon en ook geen forumbikers te zien tegen 8u ) .

Gestart tegen 8u20 en kmoe zeggen het begin zag er heel goed uit ! Veel offroad en veel stroken waar anders geen kat rijd ! Twas hier nu en dan de kunst om het goede spoor te zoeken .

Aan de eerste bevoorrading babbeltje geslaan met nieuw forumlid 'bostrippertje' en samen dan de rest van het traject afgelegd .
Alweer een toffe gast bij in het mtb circuit =D> .

De bepijling vond ik heel beter dan verwacht voor op zijn Waals , maar 3 keer misreden :wink: .
Er was heel weinig volk op deze TT waardoor we bijna overal alleen reden .
Nochtans een degelijke organisatie met heel lekkere trappist op den après maar ben wel de naam vergeten , twas iets met Rocs in . Er was amber , blond en bruin , lekker :P .
Er waren zelfs douches , wel koud maar toch ! een prestatie !
Op den après Hanzie nog tegengekomen die samen met zijn vrouwke was gestart om 9u .
Kzou zeggen , volgend jaar terug !

Moonie
Gebruikersavatar
Lichterveldenaere
Mountainbiker
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 12 feb 2005 20:49
Rijdt met: xtme

Bericht door Lichterveldenaere »

Stond aanvankelijk op het programma, maar gezien de mindere conditie van zaterdag toch maar wijselijk besloten om voor een keer in mijn nest te blijven liggen :oops: . Hopelijk lukt het volgend jaar wel, want lijkt me wel een interessante ongekende streek.
Gebruikersavatar
Rodenbach
Mountainbiker
Berichten: 481
Lid geworden op: di 31 okt 2006 16:22
Rijdt met: Granville Evo-R

Bericht door Rodenbach »

in tegenstelling tot de lof hierboven moet ik wel een kritische noot geven bij deze "TT" :oops: onze last-minute beslissing om niet naar veldegem maar wel naar ramegnies te gaan, hebben we ons dus wel wat beklaagd...

allereerst valt een organisatie van een plaatselijk voetbalclubke (st-jean de tournai) altijd wat te wantrouwen, maar de kantine was lekker ouderwets gezellig en de bbq rook om 8u45 al verleidelijk 8)

vertrokken voor 35 km en idd met weinig volk onderweg... na 2 km plots voor een afgesloten prikkeldraad en onze weg langs een veld gezocht, maar na 5 min op onze stappen moeten terugkeren (we liepen dood op een spoorweg)... uiteindelijk bleken we toch rechtdoor voorbij de prikkeldraad te moeten, de lokale boer zag de mtb'ers blijkbaar niet graag komen :roll:

enkele - weliswaar aangename - km's verder en na al flink wat gesukkel met de bepijling (witte verf op de grond viel nog mee, de gele pijltjes op paaltjes waren haast onbestaande) kwamen we opnieuw met een tiental bikers voor de keuze te staan midden een technisch bosje : geen enkele aanduiding meer, dus op goed geluk een weg gekozen die ons na enkele km's weer bijna aan het begin van het parcours bracht #-o

met zowat 10 km in de benen zijn we dan maar op eigen oriëntatie richting mont st-aubert gereden waar we op de vaste route hebben ingepikt en zo uiteindelijk toch nog een mooi ritje van een goeie 30 km hebben kunnen vormen

bij aankomst (kortste weg van de mont naar ramegnies) idd nog geproefd van de lekkere lokale 'abbaye des rocs' maar toch met een wrang gevoel teruggekeerd : als de lokale organisatoren écht de moeite niet doen om hun bepijling deftig aan te brengen en ten minste 's morgens nog eens iemand op controle uit te sturen, dan zullen ze zelfs geen 100 - en vooral geen vlaamse - bikers meer halen

henegouwen valt me dus wat tegen, volgende keer opnieuw noord-frankrijk dan maar
Gebruikersavatar
HanZi
Kerstman
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 17 sep 2006 14:53
Rijdt met: grand canyon al 8.0,en nen zelf ineengestoken granville

Bericht door HanZi »

Deze morgen eens met mijn vrouwtje aan een rustig tempo van het zonnetje genoten 8) . Een mooie nog redelijk onbekende streek met veel off-road waaronder een heel mooi stukje langs de snelweg .
De bepijling was zeker goed te noemen zoals moonie eerder al zei ,en de bevoorradingen waren ook ok (er waren er trouwens twee op de 45 km).
Heb ook opgemerkt dat er niet veel volk was ,zouden het er 100 geweest zijn ?K'denk het niet .Jammer want het was een mooie tocht , volgend jaar kom ik zeker terug .

@moonie;sorry voor mijn late vertrekuur en ik denk dat dat bier Abaye des roc's heet en geen ...on the roc's [-X maar wel lekker.
@lichterveldenaere;uw conditie op peil houden en ne keer afkomen naar hier volgend jaar. :wink:
Plaats reactie