01/07/07 Oud-Heverlee

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
jaro
Mountainbiker
Berichten: 2026
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 23:37
Rijdt met: 3 x Viper worldcup FS /Cannondale Super V

Bericht door jaro »

Heb de 100 km gedaan en dat was weer dik in orde.
Als streekbewoner was alles mij bekend.Toch is de parkourbouwer erin geslaagd door de dikwijls onverwachte aaneenschakeling een mooie en soms wel heel pittge rit van te maken.
De " mont blanc " zonder problemen kunnen bedwingen ( dus ook dat laatste trapke opgeraakt ) en dat was natuurlijk goed voor de " moral ".
Ergens een betonnen paaltje proberen mee te nemen, maar dat viel wreed tegen. Niks aan de paal maar aan mij wel.
Bevoorradingen met voldoende voorraad waren op de 100 km goed verdeeld en bepijling was prima.
Bij aankomst T schirt gaan afhalen en een lekker pintje gedronken. Dan met het fietsken door mijnen bos terug naar huis.

Eind totaal 112 km en volgende keer doen we dat weer.

Jaro.
GiantXTC
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: di 04 mei 2004 19:59
Rijdt met: Giant Anthem Zero
Contacteer:

Bericht door GiantXTC »

Ook genoten van deze fantastische toertocht. Heb zelf de 65km gereden. Schitterend parcours en enkele mooi singletracks. Vooral daar langs het spoor in St Joris Weert. Het was niet echt technisch moeilijk maar uiteindelijk toch zere benen. Complimenten voor de bevoorrading en de mooie routekaarten die daar aanwezig waren zodat je precies kon zien waar je was. Het was de moeite waard om uit NL hier naar toe te komen.
Volgend jaar trainen voor de 100km.
Gebruikersavatar
Frenske
Mountainbiker
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 20 jun 2005 10:14
Rijdt met: Trek 9.8 Elite '05 / Orbea
Contacteer:

Bericht door Frenske »

Awel, ik heb toch al redelijk wat tt's gereden. Maar den deze steekt er echt boven allemaal uit.

Organisatie en bepijling dik in orde. En een parcours om vingers van af te likken.

Ik zou zeggen: Tot volgend jaar.
Gebruikersavatar
xkwizit
Mountainbiker
Berichten: 295
Lid geworden op: wo 14 mar 2007 20:53
Rijdt met: S-works Epic, Colombus Aspin
Contacteer:

Bericht door xkwizit »

Ik en collega zijn ook voor 100km gegaan, 19 gemiddeld is niet slecht voor een eerste marathon van 100km. Pittige klimmetjes overal, welke de "mont blanc" is weet ik niet, maar ik ben overal goed boven geraakt. Dikke pluim voor de organisatie, de bepijling was dik in orde. De bevoorradingen waren uitgebreid en verzorgd, met vriendelijke mensen. Dikke thumbs up =D>, tot volgend jaar.
Gebruikersavatar
xkwizit
Mountainbiker
Berichten: 295
Lid geworden op: wo 14 mar 2007 20:53
Rijdt met: S-works Epic, Colombus Aspin
Contacteer:

Bericht door xkwizit »

Schijfrem schreef: Het begon al aan het vertrek: geen bewaakte fietsenstalling! Zo een groot evenement en dan hebben ze geen inspanningen gedaan voor een bewaakte fiestparking. EN GA ME NIET VERTELLEN dat die er wel was, er stond idd een tafel maar er zat niemand van de organisatie.
Bij ons wel, ze waren er wat laat mee begonnen denk ik
Schijfrem schreef: Ik heb een lidkaart van zowel MTB.be en O2-bikers maar die vrouwen aan de inschrijving weigerden mij korting te geven. Ook al zei ik dat het op hun site stond ... maar noppes, enfin dan maar 3,5 euro betaald. Het is het einde niet maar de Leffe heb ik thuis gedronken en niet in de kantine :evil:
Daar moeten ze inderdaad op letten
Schijfrem schreef: Ik heb nergens een routeplan zien hangen, da´s wel handig om toch ongeveer te weten in welke richting de tocht gaat. Jammer.
Deze hingen er wel degelijk, ik heb er nog even op staan kijken op de 3e bevoorrading van de 100KM

Schijfrem schreef: De slangen aan de afspuitstand waren veel te kort, veeeel te kort.
Absoluut geen last van gehad en niets van gemerkt
Athos
Mountainbiker
Berichten: 56
Lid geworden op: vr 12 jan 2007 07:36
Rijdt met: xesco alucarbon

Bericht door Athos »

Ik vond het alweer dik in orde. heb maar de 46 gereden + 17 km heen en terug naar huis. Ik ben van de streek maar heb toch wer nieuwe dingen ontdekt; Ook de bevvoorading was "af".
Alles is voor kritiek vatbaar, maar deze morgen om 7u45 zag ik al een aantal downhillbikers een laatste inspectie doen. Dat er dan nog pijltjes verkeerd staan, is zuiver overmacht en het werk van onnozelaars of kinderen.
Wel series gevallen op savenel toen ik imenad wilde voorbijsteken en mijn voorwiel blokkeerde.
In ieder geval: alweer een schitterende TT.
Gebruikersavatar
cyclon
Mountainbiker
Berichten: 1493
Lid geworden op: do 09 dec 2004 17:52

Bericht door cyclon »

abstractie gemaakt van de prijs: een dikke vijf sterren, vooral, maar niet alleen vanwege het sublieme parcours (goeie bepijling, goeie bevoorradingen, ook goed opgesteld, goeie afspuitinstallatie, zelfs mooie meisjes waren voorzien:))

in termen van prijs/kwaliteit: drie tot vier sterren (voor zo'n prijs mag er bvb. wel een bewaakte bikeparking vanaf het begin voorzien zijn, en vorige week betaalde ik minder dan de helft voor een 75 kms met op elke gevaarlijke oversteek seingevers, de weg terug, langs een wirwar van kleine weegjes, naar de E40 was ook niet bepijld)

1400 hms, 4.30 uur, geen precieze afstandsmeting (100 kms)
Laatst gewijzigd door cyclon op zo 01 jul 2007 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Tjerre
Mountainbiker
Berichten: 79
Lid geworden op: do 21 jul 2005 17:32
Rijdt met: specialized stumpjumper

Bericht door Tjerre »

Dju als ik da zo lees krijg ik nog meer spijt dat ik er niet bij kon zijn.Ben ziek geweest zoals eerder vermeld.Wel vandaag met mijn nieuw vaste vork gereden en moet zeggen dat het mij wel beviel.Dus vanaf volgende week weer op een of andere TT :bounce: :bounce:
Gebruikersavatar
MoozeMeiske
Mountainbiker
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 17 dec 2006 16:03
Rijdt met: ne zwarten met een bitje roze en ne witten met een bitje zwart

Bericht door MoozeMeiske »

voor mij was het vandaag de eerste keer dat ik in deze streek gereden heb en ik kom ZEKER nog terug! Ik heb de tijd genomen om van de omgeving en het parcours te genieten aangezien mijn benen toch niet wilden doen wat ik wou #-o
het bosje met de 'vele bochten' was mijn favoriet! Bevoorradingen voorzien van kaart met alle afstanden, sportdrank in overvloed, ... kortom alles wat je bij een bevoorrading verwacht en nog meer! (fietspomp, bandjes, kettingolie, ehbo-kit) De bepijling was overvloedig aanwezig en duidelijk, ook vond ik de waarschuwingsborden goed geplaast.
Gehoord dat er 8 ! groepen van de downhillbikers onderweg waren om pijltjes terug te hangen of bezig het parcours te controleren! =D>
Na een lekkere bruine Leffe met versleten beentjes, moe maar zeer tevreden naar het verre (vooral platte) West-Vlaanderen terug gekeerd!
Een grote proficiat aan de organisatie! =D>
...en hoe hebben jullie dat kunnen regelen met dat weer?? 8)
modderfiguur
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: za 19 mar 2005 23:15
Rijdt met: Cube AMS pro

Bericht door modderfiguur »

Het was weer helemaal af. Prima bepijling, goede bevoorrading, mooi parcours en bovendien zeer goed berijdbaar. 102 km op de teller (avg 19,6) en het moesten er geen 5 meer zijn want naar het einde toe begon het licht serieus uit te gaan. In elk geval tot volgend jaar.
Iemand overigens een idee van het aantal hoogtemeters? ca 1400 hoorde ik aan de aankomst.
Plaats reactie