17 / 06 / 2007 Buizingen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Berichten: 2896
Lid geworden op: di 02 jan 2007 18:19
Rijdt met: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III
Contacteer:

Bericht door Steven vd Eynde »

De eerste reeks foto's staat online op hun site!

Hopelijk worden die van die singletrack afdaling ook snel gepost. Daar kom ik iets beter uit de verf! 8)
Gebruikersavatar
Pieterke
Mountainbiker
Berichten: 214
Lid geworden op: vr 08 sep 2006 02:51
Rijdt met: Cannondale Scalpel

Bericht door Pieterke »

Ik ben iets voor 8u vertrokken voor de 30km, wat er uiteindelijk 35 zijn geworden door eens fout gereden te zijn.
Goede organisatie en bepijling, het parcours was leuk maar er had meer offroad in gekunt, wat zeker mogelijk is in deze streek.

Ik was tevreden over men coditie (maar een keer voorbijgestoken geweest) en had een gemiddelde snelheid van 18.5km/h.

Greetz
Gebruikersavatar
Miejster
Mountainbiker
Berichten: 228
Lid geworden op: wo 10 nov 2004 15:10
Rijdt met: Merida FLX Team Full Carbon

Bericht door Miejster »

Pieterke schreef:Ik ben iets voor 8u vertrokken voor de 30km, wat er uiteindelijk 35 zijn geworden door eens fout gereden te zijn.
Goede organisatie en bepijling, het parcours was leuk maar er had meer offroad in gekunt, wat zeker mogelijk is in deze streek.

Ik was tevreden over men coditie (maar een keer voorbijgestoken geweest) en had een gemiddelde snelheid van 18.5km/h.

Greetz
Pieterke, voor meer offroad had je dan beter de 48km gereden.

Goed zo dat je maar een keer voorbijgestoken bent geweest, maar een TT is geen wedstrijd en iedereen vertrekt om andere tijdstippen. Dus als je wil weten hoeveel er je voorbijsteken en je nog meer offroad wil, had je beter in Malmedy gestart voor de 105km chrono :roll:

Voor mij was dit één van de mooiste TT's die ik al gereden heb. Deze TT had van alles wat, veel singletracks, prachtige kasseitjes, bruggetjes, afdalingen, technische stukjes, enkele kleine drop-offjes (toch wel Madrista), Zavelput, modderstroken, ...

Volgend jaar zeker weer, dat is zeker!
formax
Mountainbiker
Berichten: 308
Lid geworden op: zo 21 jan 2007 17:50

Bericht door formax »

Miejster schreef:
Pieterke schreef:Ik ben iets voor 8u vertrokken voor de 30km, wat er uiteindelijk 35 zijn geworden door eens fout gereden te zijn.
Goede organisatie en bepijling, het parcours was leuk maar er had meer offroad in gekunt, wat zeker mogelijk is in deze streek.

Ik was tevreden over men coditie (maar een keer voorbijgestoken geweest) en had een gemiddelde snelheid van 18.5km/h.

Greetz
Pieterke, voor meer offroad had je dan beter de 48km gereden.

Goed zo dat je maar een keer voorbijgestoken bent geweest, maar een TT is geen wedstrijd en iedereen vertrekt om andere tijdstippen. Dus als je wil weten hoeveel er je voorbijsteken en je nog meer offroad wil, had je beter in Malmedy gestart voor de 105km chrono :roll:

Voor mij was dit één van de mooiste TT's die ik al gereden heb. Deze TT had van alles wat, veel singletracks, prachtige kasseitjes, bruggetjes, afdalingen, technische stukjes, enkele kleine drop-offjes (toch wel Madrista), Zavelput, modderstroken, ...

Volgend jaar zeker weer, dat is zeker!
Ik heb ook de indruk dat hoe langer hoe meer mensen een TT aanschouwen als een krachtmeting.

Zo ben ik onlangs op een TT voorbijgestoken door 3 kerels (duidelijk doorwinterde mtb'ers) en heb ik m'n best gedaan om ze te volgen (gewoon om hen geen genoegen te geven in hun opzet). Ze liepen wel uit maar ik kon ze toch nog altijd in m'n gezichtsveld houden. Zij hadden waarschijnlijk iets van 'haha weer een nieuwkomerke eraf gereden', ik had eerder iets van 'is dat alles? ik mtb nog geen 2 maand en dat is alles wat jullie kunnen?' (heb toen 15km aan 23avs gereden).
Om maar te zeggen dat mensen voorbijsteken op zich al helemaal niks wil zeggen laat staan dat je dezelfde achtergrond, conditie en/of materiaal hebt.

Om terug on topic (niet echt eerder onpost maar soit) te komen, voor me uit rijden 2 jonge gastjes op een voor hen stevig tempo. Ze rijden zij-aan-zij dus tuf ik er even rustig achter. Nu komen dezelfde doorwinterde mtb'ers afgevolgen en zonder ook maar enige waarschuwing doorkruisen ze die 2 gastjes hun pad. Dit terwijl de linkse aan het uitwijken was om plaats te maken voor de stampede. Vliegt er één tussendoor, één rechts en één links van die gastjes.

Lompe boeren denk ik dan! Roep eens iets, laat weten dat je wil passeren maar ga niet even kriskras inhalen waardoor je gevaarlijke situaties creëert. Zelfs bij volwassenen ondereen vind ik dit 'not done' maar als man van 30-40 jaar iemand van 13-14 bijna de gracht inrijden is echt wel laag! #-o

Bovenstaande feiten hebben plaatsgevonden op een andere TT maar ook deze TT heb ik dit 'wangedrag' herhaaldelijk gezien.

Als je competitief wil rijden doe dan mee aan wedstrijden, gaat het niet snel genoeg ga dan op je eentje rijden. Maar kom niet naar een TT met een chrono-mentaliteit van 'ik zal en moet de snelste zijn'.
Gebruikersavatar
Pieterke
Mountainbiker
Berichten: 214
Lid geworden op: vr 08 sep 2006 02:51
Rijdt met: Cannondale Scalpel

Bericht door Pieterke »

Om even te verduidelijken, ik zie een TT zeker niet als een krachtmmeting, ik bedoelde hiermee gewoon dat ik voor mijzelf een goed tempo gereden heb. Ik ben zeker en vast niet iemand zoals jullie hierboven aanhalen, ik heb enorm veel respect voor natuur en medebikers, als ik even niet doorkan dan wacht ik gewoon effe, en rij langs wanneer er plaats is. Ik kom naar TT's om me te amuseren, niet om den dikkenek uit te hangen.

Greetz
Pieter
formax
Mountainbiker
Berichten: 308
Lid geworden op: zo 21 jan 2007 17:50

Bericht door formax »

Pieterke schreef:Om even te verduidelijken, ik zie een TT zeker niet als een krachtmmeting, ik bedoelde hiermee gewoon dat ik voor mijzelf een goed tempo gereden heb. Ik ben zeker en vast niet iemand zoals jullie hierboven aanhalen, ik heb enorm veel respect voor natuur en medebikers, als ik even niet doorkan dan wacht ik gewoon effe, en rij langs wanneer er plaats is. Ik kom naar TT's om me te amuseren, niet om den dikkenek uit te hangen.

Greetz
Pieter
Sorry Pieterke! Het was helemaal niet de bedoeling om u persoonlijk aan te spreken! Ik wou het gewoon al een tijdje kwijt, en dan voornamelijk het gedrag van sommige bikers bij inhaalmaneuvers.
Gebruikersavatar
Pieterke
Mountainbiker
Berichten: 214
Lid geworden op: vr 08 sep 2006 02:51
Rijdt met: Cannondale Scalpel

Bericht door Pieterke »

formax schreef:
Pieterke schreef:Om even te verduidelijken, ik zie een TT zeker niet als een krachtmmeting, ik bedoelde hiermee gewoon dat ik voor mijzelf een goed tempo gereden heb. Ik ben zeker en vast niet iemand zoals jullie hierboven aanhalen, ik heb enorm veel respect voor natuur en medebikers, als ik even niet doorkan dan wacht ik gewoon effe, en rij langs wanneer er plaats is. Ik kom naar TT's om me te amuseren, niet om den dikkenek uit te hangen.

Greetz
Pieter
Sorry Pieterke! Het was helemaal niet de bedoeling om u persoonlijk aan te spreken! Ik wou het gewoon al een tijdje kwijt, en dan voornamelijk het gedrag van sommige bikers bij inhaalmaneuvers.
Geen probleem Formax, bij deze is iedereen zijn hart gelucht hé. :wink:
madrista666
Mountainbiker
Berichten: 3297
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 13:33
Rijdt met: On One 45650B, YT Tues 2.0, Liteville 301

Bericht door madrista666 »

@ formax

roep in het vervolg is hé, k heb u ni gezien, alé k zou ni weten hoe ik u moest herkennen :wink: waar was het ergens?

@ miesjter
Alé jong ik vond het ni technisch het parcours en drop outs??? ja wortelkes met een 10cm verschil maar om dit drop outs te noemen, denk het niet?
Alé ieder zijn ding hé, maar technisch ni véél gezien, wel in het domein een leuk stuk gezien waar ik wel is zou willen afrijden ( maar men mag daar spijtig genoeg niet in ) boven aan de klim op de brug was daar een afdaling met supervéél wortels :bounce: :bounce: :bounce: da zag er zalig uit en technisch :wink:

@ Pieterke

idd soms lange stukken baan, maar er zijn véél ergere TT's hoor en da voorbijsteken das idd zever, ieder komt om zijn tempo te rijden hé :wink: ik denk da ik als 1 van de laatste binnengekomen ben bij de 48km, I don't care, enkel op de afdalingen en technische stukken laat ik me is gaan en vlieg dan de meesten voorbij :wink: :lol:
formax
Mountainbiker
Berichten: 308
Lid geworden op: zo 21 jan 2007 17:50

Bericht door formax »

MADRISTA666 schreef:@ formax
roep in het vervolg is hé, k heb u ni gezien, alé k zou ni weten hoe ik u moest herkennen :wink: waar was het ergens?
'k Heb u te laat opgemerkt en ja 'k had moeten roepen :oops:

't Was de zwaarste klim in Huizingen, sla me dood maar ik ken de weg/straatnaam niet. Je kwam eerst op een doodlopend stuk straat met een verbreding, dan wegje met geel grind vrij stijl omhoog om uit te komen op een lange klim over kasseibaan met langs bijde kanten een vlakke strook. Ik was net boven aangekomen, content maar totaal buiten adem stond ik daar wat te bekomen. Ik had nogal laat door dat jij het was...
madrista666
Mountainbiker
Berichten: 3297
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 13:33
Rijdt met: On One 45650B, YT Tues 2.0, Liteville 301

Bericht door madrista666 »

ah ja aan het begijnenbos in dworp!!! daar stond een ganse groep boven te wachten, zat jij daar dan bij?
Plaats reactie