10 juni ATB-Herentals

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
daelman
Mountainbiker
Berichten: 3758
Lid geworden op: vr 14 okt 2005 21:32
Rijdt met: isaac impact
Contacteer:

Bericht door daelman »

vandaag toch tot hier afgezakt met de bike wat eigelijk een rustig tochtje moest worden om los te rijden na de hagelandse chrono van gisteren. de eerste kilometers waren zalig afgepijld! echt perfect, zelfs wat te veel pijlen. dan verslechterde de bepijling met de meter. lange rechte stukken van enkele 100den meters zonder 1 pijltje. oké, je kan dan niet verkeerd rijden, maar een bevestiging-pijltje zodat je ziet dat je niet verkeerd zit, is toch wel tof. na de bevoorradingen enkele fully-rijders in mijn wiel. brug op, brug af op een hobbelend stukje en dan beginnen aan de kilometers lange zandpaden. met mijn vaste vork had ik hier geen voordeel maar toch geen ene fully die me bij hield. dus nog steeds een geslaagde tocht. pas tegen kwart na 10 gestart ofzo. denk dat er weinig volk is geweest omwille van het stemmen.
Gebruikersavatar
Point7
Mountainbiker
Berichten: 468
Lid geworden op: di 22 jun 2004 19:38
Rijdt met: Cannondale 2013 F29 Carbon 3

Bericht door Point7 »

Zoals belooft weinig bloso. De weinig bloso stukken zaten helemaal in't begin, maar grotendeels was het afwisselend singletracks, veldwegen, zandwegen en verharde wegen. Typisch voor de streek. Al bij al vond ik het parkoer goed afwijkend van andere tochten in de buurt.

De bepijling was goed genoeg. Heb 1 keer verkeerd gereden maar dat kwam omdat ik in het wiel zat van medebikers die zelf verkeerd reden.

De ondergrond was perfect voor een snelle tocht. Al het los zand was terug vast geregend zonder dat het een moddertocht was.

Ik ben weeral onderuit gegaan (zeker 5de keer op een paar weken). Voorwiel weeral onderuit in een bocht. Dit was tegen redelijk hoge snelheid en gelukkig had ik een helm op (=altijd) want ik maakte een serieuze smak met mijn hoofd tegen de grond. Gelukkig had ik en mijn fiets verder niets.

Ik had de bandendruk al wat verlaagd vooraan maar dit is precies nog niet de oplossing.

De bevoorrading was goed.
Gebruikersavatar
bonie+kevin
Mountainbiker
Berichten: 174
Lid geworden op: do 13 apr 2006 20:24
Rijdt met: is my biggest love

Bericht door bonie+kevin »

De organisatie was prima,bevoorrading ook en pijltjes hingen zeker ook genoeg.Proficiat hiervoor.
De toer zelf was te eenvoudig,te snel en te weinig afwisselend, er is hier zeker meer uit te halen.Te veel lange grote zandwegen.
De 45km leken er 42km te zijn.
Omdat ik niet van zover moest komen viel het al bij al nog mee.
Bij anderen viel het fun gehalte mischien een beetje tegen.
Gebruikersavatar
ATB Herentals
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 02 jan 2004 15:23

Bericht door ATB Herentals »

We hebben op sommige stukken van het traject vanmorgen heel vroeg opnieuw alles moeten afpijlen vermits de bewegwijzering daar volledig verdwenen was.
Excuses dus daar waar er een pijl te weinig hing.
Tijdens de zomertocht proberen we zoveel mogelijk het vaste Bloso traject te vermijden.Automatisch kom je dan op wat bredere veldwegen terecht.
Kriskras door de bossen van Herentals-Kasterlee rijden is niet toegelaten [-X tijdens een toertocht,dan moet je verplicht het Bloso traject volgen(reglement waters&bossen/gemeente enz).
Dus heel veel parkoerskeuze heb je als organisator niet :(
Tijdens de wintertocht (tot 60km) halen we alles boven wat mogelijk is in de buurt(oa.militair kamp met 15 km continu singletracks en enkele pittige stukken op privégrond).
Wegens de verkiezingen en andere tochten dichtbij toch 850 betalende deelnemers vandaag,waarvoor onze oprechte dank. =D>
WE ZIEN JULLIE GRAAG TERUG OP 6 JANUARI 2008.
Laatst gewijzigd door ATB Herentals op zo 10 jun 2007 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
XeRpiO
Mountainbiker
Berichten: 373
Lid geworden op: di 27 dec 2005 23:26
Rijdt met: Specialized Epic Comp 2006 / Fox / Sram / Avid / DT Swiss / Thomson
Contacteer:

Bericht door XeRpiO »

twas een plezant toerke vond ik lekker snel, al was tegen het einde de fut uit de benen.
Geen klagen over de bepijling en de bevoorrading was ook in orde.
Weer ne geslaagde zondagvoormiddag (o)

@ ATB Herentals
Als de foto's op de site staan kun je dat hier ff laten weten aub?
Thx.
Gebruikersavatar
moddercrosser
Mountainbiker
Berichten: 368
Lid geworden op: za 20 aug 2005 11:47
Rijdt met: CUBE e mtb Hd 500

Bericht door moddercrosser »

1ste helft dik ok, bevoorrading ok, 2de helft te saai (enkel bloso wechel en laatste km's waren nog tof)
Gebruikersavatar
bonie+kevin
Mountainbiker
Berichten: 174
Lid geworden op: do 13 apr 2006 20:24
Rijdt met: is my biggest love

Bericht door bonie+kevin »

Als de foto's klaar zijn :P laat dan hier iets weten AUB =D>
Plaats reactie