10/06/07 Zeveneken (Lochristi)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
mr White
Mountainbiker
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 13:06
Rijdt met: Solution

10/06/07 Zeveneken (Lochristi)

Bericht door mr White »

Onze VTT-tocht leidt van Zeveneken via mooie veldpaadjes naar het prachtige parkoers in het Provinciaal Domein te Wachtebeke. Daar is er voor elk wat wils : bosstroken met enkele technische stukken door uitstekende boomwortels, snelle graspadjes, scherpe bochten en zeer sporadisch korte asfaltstroken om terug op adem te komen.
De kortere afstanden krijgen hier hun bevoorrading, terwijl de lange afstand eerst nog een ruim ommetje maakt over de Moervaart richting de Liniewegel.

Ook na de bevoorrading blijft onze parkoerbouwer er perfect in slagen om de mooiste landschappen van Lokeren en omgeving via rustige veldwegels aan elkaar te verbinden.

Uiteindelijk komen we terug op onze startplaats, zijnde Ontmoetingscentrum Uyttenhove Zeveneken, na een doortocht van Oudenbos en passage van ons clublokaal.
mr White
Mountainbiker
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 13:06
Rijdt met: Solution

Bericht door mr White »

Hier iets meer informatie nog:

Inschrijving en vrije start van 07u30 tot 10u00

Kids : 18 km inschrijving en vrije start van 09u00 tot 09u30. Start om 09u30
Gebruikersavatar
den mountenbiker
Mountainbiker
Berichten: 4603
Lid geworden op: wo 11 okt 2006 22:44
Rijdt met: Merida matts sport 300

Bericht door den mountenbiker »

Ik ken de streek goed :-D ,is namelijk mijn trainingsparcour :P
Het domein van Wachtebeke is leuk om te biken 8) ,aan de moervaart
is het een tamelijke lange strook,de liniewegel is super =D>
De oudenbos heb ik nog niet zoveel gebikt, zijn ook gewone wegels
tenzij men een klein boske aandoet,is kort maar leuk :-?
Alles is hier plat
Ik zal er zijn :wink:
Gebruikersavatar
den mountenbiker
Mountainbiker
Berichten: 4603
Lid geworden op: wo 11 okt 2006 22:44
Rijdt met: Merida matts sport 300

Bericht door den mountenbiker »

Daarnet de Liniewegel aangedaan ,licht nu perfect :-D
Na een klein pauze dankzij de brandweer :( kon ik de rit
verder zetten(rupsen).Dan de moervaart gedaan in Sinaai
zo naar eksaarde
De Etboshoeve pad ligt niet te modderig.
Domein van Wachtebeke licht nu momenteel zeer goed :lol:
Maar heb nog geen plakaatjes tegen gekomen #-o
llubder
Mountainbiker
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 15:43
Rijdt met: Scott Yecora '04

Bericht door llubder »

ik kom morgen ook eens af.
formax
Mountainbiker
Berichten: 308
Lid geworden op: zo 21 jan 2007 17:50

Bericht door formax »

Net terug thuis van deze tocht en lichtjes teleurgesteld met slechts 58km op de teller :cry: .

Met de fiets tot aan de start gereden aangezien het maar een kleine 12km is tot aan de TT. Het was de bedoeling om de 45km te rijden maar er is iets misgelopen met de bepijling. Op een gegeven moment na het domein Puyenbroeck ontbrak er 1 ( of meerdere pijltjes) en onstond er verwaring bij de bikers. De pijltjes deden je een zigzag maken en plots ... geen pijltje meer . Redelijk wat mensen zijn hier de mist ingegaan en hebben denk ik hetzelfde probleem gehad als ik, namelijk een cruciale splitsing voor de 35-45-routes gemist. Na het voorval stond ik op een 20 minuutjes tot m'n verbazing terug bij de start met slechts 32-33km. :evil:
En is het op dit stuk dat ook de bevoorrading stond want ik vond 'm al lang uitblijven en plots was ik rond. #-o

Op de mysterieuze verdwijntruuk met het pijltje na was de bepijling dik in orde. Het aangenaamste stukje voor mij was een 'singletrack' door domein Puyenbroeck. Bij gebrek aan slot of bewaakte fietsparking heb ik de apres maar gelaten voor wat het was en ben meteen huiswaarts gebold.
Gebruikersavatar
telenut
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 07 mei 2007 16:23
Rijdt met: énen van 125 euro

Bericht door telenut »

De bepijling was voor de 25 kilometer (meer kon ik niet wegens stemplicht en te laat vertrokken) was vrij goed, met uitzondering van de bevoorrading.
Plots een bord: over 200 meter bevoorrading. Ik volgde de pijlen maar kwam geen bevoorrading tegen. Toen ik merkte dat die van de 45 km van de andere kant kwamen ben ik eens die kant opgereden, maar daar ook nergens bevoorrading te vinden. Ook niemand wist me te zeggen waar het was.
Dus tot het einde gereden zonder bevoorrading :s
Hier was men gelukkig wel zo vriendelijk me nog een drankje gratis aan te bieden.
De toch zelf was niet zo specatculair, grootste deel kon je gewoon met een auto afrijden. Met uitzondering van het leuke stukje in het bos. Dat was wel de moeite!
Gebruikersavatar
den mountenbiker
Mountainbiker
Berichten: 4603
Lid geworden op: wo 11 okt 2006 22:44
Rijdt met: Merida matts sport 300

Bericht door den mountenbiker »

Heb voor de 45 km gegaan :P
Was eerst via Zeveneken zo naar Oudenbos met paar grintwegels
Zo een oversteek naar eksaarde richting etbos ,plezant stuk
Dan naar Domein Wachtebeke voor de bevoorrading,was voldoende
Om zo naar de gekende kassei strook :oops: aan te doen
Dan een groot deel in Moerbeke,heidebos ed,om dan nog een groot stuk
het domein van Wachtebeke aan te doen ,survial parcour was super :P
Om dan terug naar richting start te gaan
Heb geen problemen gehad met de bepijling,en de splitsing
Was een leuke tt vond ik , gemiddeld 26,4 :wink:
Gebruikersavatar
den Trekmountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 138
Lid geworden op: ma 07 mei 2007 20:23
Rijdt met: Trek 4300

Bericht door den Trekmountainbiker »

De 25km gereden met mijn 2 kids, normaal ging ik den 45 rijden maar met de stemplicht waren mijn collega's al vertrokken, kwas wat te laat!!
Al bij al toch een goede tocht,met goede stukken in wachtebeke,de spuitstand was in ieder geval nie nodig, maar dat komt wel nog, de kids 10 en 12 hebben zich goe geamuseert en kijken al uit naar de volgende trip in zomergem, en ik ook!!! :lol: :lol:
Plaats reactie