03/06/07 : Beuvrages (Frankrijk)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
zanneis
Mountainbiker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 07 dec 2004 18:38
Rijdt met: Cube

03/06/07 : Beuvrages (Frankrijk)

Bericht door zanneis »

2èmes Rando vtt à Beuvrages le 3/06/07 au complexe sportif (terrain de football). Inscription et départ libre à partir de 8h00 jusque 10h30, 5€ distance 25,45,55km, douches,parking,lavages vélos,coupes,loterie,bar,petite restauration.Parcours en foret de Raismes/Saint-amand
Enkel dat hierboven teruggevonden.
Wel al gezien dat het Bos van Raismes en St.-Amand niet ver liggen, en ook een aantal kasseistroken uit Parijs-Roubaix (Wallers, Hornaing, Wandignies, ...) liggen op een afstand van nauwelijks 10 km ...

Iemand deze TT gereden vorig jaar en wat meer info ?
Laatst gewijzigd door zanneis op zo 27 mei 2007 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
lok 36000
Mountainbiker
Berichten: 516
Lid geworden op: di 30 nov 2004 20:55
Rijdt met: MARTELLY hardtail, deore LX, PASSION carbon vork

Bericht door lok 36000 »

Het wordt weer moeilijk kiezen dat weekend, er is blijkbaar ook een schitterende rit in Calais op 03/06/07http://www.lapetitereineducalaisis.com de rit zelf noemt les 5ports en doet de streek van Wissant aan en er zijn afstanden van 30-50 en 80km.

Op uw vraag kan ik echter niks vermelden
Gebruikersavatar
anno53
Mountainbiker
Berichten: 96
Lid geworden op: zo 18 feb 2007 17:19
Rijdt met: Thompson Edge (2006 - ne hoekopen)

Bericht door anno53 »

Foutje in de titel? 03/06/07 ipv. 03/10/07 ?
Gebruikersavatar
zanneis
Mountainbiker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 07 dec 2004 18:38
Rijdt met: Cube

Bericht door zanneis »

anno53 schreef:Foutje in de titel? 03/06/07 ipv. 03/10/07 ?
Bij deze rechtgezet ... :oops: :oops:
Gebruikersavatar
veeteeteetje
Kerstman
Berichten: 2352
Lid geworden op: do 14 jul 2005 07:12

Bericht door veeteeteetje »

Als ik zondag ga biken,ik zeg wel als ik ga biken dan ga ik ook voor Beuvrages kiezen.
Om te kunnen biken moet ik wel 2 hindernissen overwinnen.
Zaterdagavond naar een feestje die ofwel kan uit de hand lopen ofwel geraak ik redelijk vroeg in mijn bed,.........
en de tweede hindernis is wel de moeilijkste : ik moet mijn vrouwke kunnen overtuigen dat ik tegen 12 u terug thuis ben.
Dit betekent dat ik heel vroeg naar Frankrijk moet afzakken,daar als een raket de tt afbollen en vervolgens onmiddellijk weer naar huis zoeven.
In principe is het mogelijk dus als ik hem rijd,dan zal ik niet mogen wachten op de forumtrein en zeker niet de apres induiken.
Iedereen weet dat ik het daar altijd moeilijk mee heb,maar.....
voor die ene keer moet het wel lukken.
Ik schrijf me dus in onder voorbehoud en als ik hem gereden heb zullen jullie het wel lezen aan mijn verslag.
Ga proberen van nog een beetje aan info te geraken.
Gebruikersavatar
veeteeteetje
Kerstman
Berichten: 2352
Lid geworden op: do 14 jul 2005 07:12

Bericht door veeteeteetje »

Verdorie,er is echt niets meer over terug te vinden over deze tt.

Geen site,geen mail van de organisatie,....

Der gaat iemand ne keer een verkenningske moeten gaan doen met het oog op volgend jaar.
Gebruikersavatar
cowboy peter
Mountainbiker
Berichten: 1473
Lid geworden op: zo 17 sep 2006 19:04
Rijdt met: flash29, epic , synapse

Bericht door cowboy peter »

wat ik terugvind is dat het bos van Raismes/Saint-amand tal van mogelijkheden bied. dreven, singletracks, enkele terrils (aanwezigheid van een downhill piste ). wat er effectief in het parcours zit? De organisatie zou van een voetbalvereniging zijn?

link van vast parcours:
http://www.pnr-scarpe-escaut.fr/upload/rando/f51_1.pdf

commentaren over het bos (waaruit blijkt dat het een modderige bedoening kan zijn s'winters):
sinon il y avait une rando vtt en bois de raismes, les participants ont bien galeré sur le parcours archi boueux, ça tombait comme des mouches dans les passages boueuex, fallait juste que j'essaye de ne pas rouler dessus et que j'arrive a les doubler alors qu'il zigzaguaient dans tous les sens !

pour mémoire Dimanche, il y a aussi une rando de 50km en foret de Raismes organisée par L'Espar, c'est la meme que celle a l'Ascension, dont assez difficile dans la boue et aussi qq terrils

foto van site in Raismes:
http://pageperso.aol.fr/dlonguepee/raismes.html

raismes ligt op 3km van Beuvrages.

weet zelf nog niet wat ik ga doen zondag.
Gebruikersavatar
lok 36000
Mountainbiker
Berichten: 516
Lid geworden op: di 30 nov 2004 20:55
Rijdt met: MARTELLY hardtail, deore LX, PASSION carbon vork

Bericht door lok 36000 »

Dat bos van Raimes, dat is het beroemde bos waar ook de beruchte secteur pavé van Wallers doorloopt. Dit is ook het bos dat ze aandoen met de tocht van Bléharies-Brunehaot (Doornik) op 02/09/2007. Het is bij deze tocht dat ze zomaar 30km nonstop door het bos knallen en dan lieten ze de linkerkant van de kasseien nog onbenut. De aanwezigheid van een downhill-piste kan ook kloppen want in dat bos ligt er ook een ferme terril waar ze zelfs met de moto's komen crossen.
Jullie zullen dus hoogstwaarschijnlijk zeer tevreden terugkeren, ik ga ook proberen af te zakken en Calais (toch een stuk verder voor mij) dan voor 2008 houden.
Gebruikersavatar
veeteeteetje
Kerstman
Berichten: 2352
Lid geworden op: do 14 jul 2005 07:12

Bericht door veeteeteetje »

Terrils............ :bounce: :bounce:
Bossen................ :bounce: :bounce:

Meer heb ik niet nodig om af te zakken.

Deze tt lijkt mij "de place to be" zondag.

Nu alleen daar geraken :-? :-?
jocca
Kerstman
Berichten: 1351
Lid geworden op: wo 07 dec 2005 10:43
Rijdt met: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander
Contacteer:

Bericht door jocca »

man man man, ik zit te twijfelen ... deze of calais ...
kzal nog eens wat opzoekingswerk doen en degene met het meeste hoogtemeters zal winnen denk ik ...

greetz

jocca
Plaats reactie