09 en 10/06/07 Gullegem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
jocca
Kerstman
Berichten: 1351
Lid geworden op: wo 07 dec 2005 10:43
Rijdt met: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander
Contacteer:

Bericht door jocca »

nebraz M/29j. schreef: Bij de tweede bevoorrading nog enkele forumbikers gezien waarmee we samen naar de meet reden maar het klimmetje voor de watertoren van Gullegem heb ik dan toch nog het groepje uiteengetrokken. :-)
Euhm ik denk dat ik je euforie zal moeten temperen hoor ... want het zal zeker niet de TGV trein zijn dat je uiteengetrokken hebt, want na de eerste bevoorrading hebben we je ons toch niet zien voorbijsteken ... dus ik denk dat je de boemeltrein uiteengetrokken hebt ... :lol:

enfin de tocht zelf ... mja vlammen vanaf het eerste moment é, in het begin eens een stukje in de graskant een gans pak voorbij gestoken samen met grote plateau en ik dacht traxer schoten we meteen naar de kop ...
Hanzi die had blijkbaar aan de blauwe pilletjes gezeten want bij momenten moest ik echt harken om mee te kunnen.
Enfin eigenlijk kan je de tocht kort samenvatten.

Gigantisch vlug parkoer (de gem. gaan we maar niet noemen of ze gaan ons van doping gebruik beschuldigen ...)
niet technisch en
zeer veel baan

Maar als het parkoer niet lastig is, dan fiets je gewoon wat vlugger é (wat de groentjes die ons deze morgen vervoegden wel gemerkt zullen hebben 8) ). Van de oorspronkelijke trein schoten uiteindelijk enkel nog grote plateau, traxer, hanzi, de fast en ik over.

en dan de après ... eentje om te koesteren :wink:
Gebruikersavatar
nebraz
Mountainbiker
Berichten: 1797
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 01:13
Rijdt met: Cannondale Rush Carbon Si 2
Contacteer:

Bericht door nebraz »

Idd jullie waren waarchijnlijk al aan de eerste bevoorrading terwijl wij nog onze 1ste km aan het verteren waren. 29km/u gemiddelt =D> :drunk:
Alle eer aan jullie dus. :wink:

Spijtig dat ik niet mee kan naar de kluis volgende week :-?
Gebruikersavatar
Big One
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 22 jan 2006 15:24
Rijdt met: CUBE

Bericht door Big One »

ja,
da wordt dus vlammen morgenvroeg!!! :bounce: :bounce: :bounce:
Gebruikersavatar
zanneis
Mountainbiker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 07 dec 2004 18:38
Rijdt met: Cube

Bericht door zanneis »

casper schreef:
zanneis schreef:
uncle sam schreef:Deze morgen om 8u40 vertrokken samen met de forumtrein waarbij we direct een duikrol mochten waarnemen op het bergske na de 1ste bocht :)
:oops: :oops: :oops:
AAAAAAAAAAAaaaaaaaaaahhhhhhhhh Zanneis et em weer van zijnen beste kant laten zien ??????????

gr,
Casper :lol:
[-X [-X [-X heb mijn achterkant laten zien aan o.a. VTT-tje terwijl mijne voorkant de beste kant is ...

De 55 km deze morgen gereden. Gestart met de forumbende maar het heeft nauwelijks 100 m geduurd ... op dat bergske net na de start op mijn bakkes gegaan in het naar beneden rijden. Nog een geluk dat VTT-tje en Traxer hunne camera nog niet aangelegd hadden ...

Gevolg, knie open (is maar een klein wondeke) en pijnlijke nek. De rest van de tocht alleen verdergereden want de forummers waren gaan "vliegen". Na een kleine 2,5u toch binngebold, na een tocht met toch redelijk wat asfalt in.
Maar denk dat we beginnen verwend te raken met die mega-%-off-road-tochten in het noorden van Frankrijk.
Gebruikersavatar
sofeurken
Mountainbiker
Berichten: 769
Lid geworden op: za 18 mar 2006 17:43
Rijdt met: ene in zwart wit

gullegem

Bericht door sofeurken »

vandaag gullegem gedaan,vond wel dat ze over t parcours toch wel n beetje té optimistisch waren vooraf,het was een mooi,gewoon parcours.bevoorr ok met zeeer vriendelyke mensen!geen regen gehad wat ook al een hele prestatie was vandaag.de ganse tocht samen gereden met jean,ne west-fluut mé roots in charleroi,best aangenaam en we reden een beetje t zelfde tempo.55km gem 25.5 ,t vrouwken 35km gem 20
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Bericht door uncle sam »

Iemand die weet waar de foto's komen te staan?
Na een 5tal km stond een lustige fotograaf iedereen op zn beste doen vast te leggen op foto.
Gebruikersavatar
Gigi (Tetters Torhout)
Mountainbiker
Berichten: 234
Lid geworden op: zo 18 feb 2007 11:53
Rijdt met: de "M" - carbon crossfiets

Bericht door Gigi (Tetters Torhout) »

Deze namiddag samen met drie van ons ladies en de "langen tetter" Gullegem verkend na zware ''huwelijksnacht''. t' Was wel nen anderen die trouwde, maar allee, het kon toch tellen...

Schoon rit zondermeer.
Paar mooie stroken.
Voldoende bevoorrading.
Verzorgde douches achteraf, ook voor de dames van de ploeg.
Heb ze niet horen klagen, da zegt genoeg.
Gemoedelijke après.

Skoon zaterdag gepasseerd.
Met de dames op naar Tielt naaste weke zaterdag.
En zondag stormen rond de kluis.
Erover stormen zal wel wa moeilijker worden, maar alléé
We gaan proberen de langen te volgen...
Gebruikersavatar
BBjaske
Mountainbiker
Berichten: 108
Lid geworden op: vr 06 okt 2006 22:56
Rijdt met: Scott Scale 20

Bericht door BBjaske »

Deze namiddag samen met enkele ouwe getrouwen (Brigandsbikers van het eerste uur) nog net niet tweejarig bestaande Mountainbikeclub uit Ingelmunster het traject van de vijf-en-vijftig km. afgebold aan een volgens mijn bescheiden normen redelijk deftig tempo, cijfers of getallen ga ik hier niet opplakken aangezien wij dit met veel plezier overlaten aan de jongere garde! Doch laat ons eerlijk wezen we hebben ons ne keer goe getest en gejeund met positief resultaat .
Over het parcour, hier en daar misschien wel wat te ietske lange asfalt of macadamstroken, maarja, 't zou kunnen dat wij op den duur wel zodanig verwend geworden zijn hé? maar anders kregen we toch wel wat mooie lange onverharde stroken, ok, niet al te technisch, maar degenen die er waren verveelden toch op geen enkel moment hoor!, [-X integendeel! =D> =D> =D>
Mooie tocht, bevoorrading ok, goede bepijling!
En nu......Up to the most emportant off this town,willen wij jullie hierbij vriendelijk, doch héél beleefd uitnodigen om deel te nemen op onze 24 juni VTT te Ingelmunster / 2de SUMMER VTT met vrije start en aankomst in het alombekende Westvlaamse "Familiepretpark Aviflora"=D> =D> =D> (tevens ons vertrouwde clublokaal)
Er zijn drie keuzemogelijkheden wat betreft de afstand, de 30-55-of de marathonafstand v/d 76 km.
IEDEREEN IS HIERBIJ VAN HARTE WELKOM !!! :-D
grtz
Gebruikersavatar
rik c
Mountainbiker
Berichten: 351
Lid geworden op: di 10 jan 2006 23:27
Rijdt met: zannata

Bericht door rik c »

Wegens vrij drukke motorcross-bezigheden tijdens 'het seizoen' is het slechts uitzonderlijk dat ik 's zomers es de MTB van stal haal om een ritje mee te pikken. Het was dan ook van eind maart geleden toen ik vorige week zaterdag de kans zag om nog eens een MTB-rit te rijden, nl. die van Lotenhulle Schitterend weer, passage aan café De Reisduif in Hansbeke, mooi traject, dus niets dan lof voor deze organisatie.
Het was dan ook met "een lank gat" dat 'k deze ochtend naar Gullegem vertrok. Wegens een trouwfeestje - in Liedekerke of all places - afgelopen nacht, vanochtend pas rond 8 uur, in de gietende regen dan nog, vanuit Klerken naar Gullegem vertrokken, waar bij het afrijden van de autostrade de hemelsluizen werden dicht gedraaid.
Bijgevolg- in vergelijking met de wintertochten- eigenlijk een droog parcours met, voor mijn part voldoende afwisseling en voldoende off-road , schitterende bepijling, en de road-stukken steeds langs smalle , krinkelende binnenweggetjes. Bij de eerste bevoorrading nog es Grote Plateau ontmoet, die daar toen al voor de tweede keer was, en de forumtrein was ontlopen.
Bijzonder tevreden ook dat ik helemaal op 't einde van de rit nog net kon aanpikken bij de forumbende die net . . . de zaal verliet na hunne gekende après , en richting huiswaarts (?) trok.
Die zomertochten zijn overigens toch wel iets heel anders dan die wintertochten. Geen kilo's modder aan uwe velo, geen half bevroren tenen, of vloekend lekke banden vervangen met verkleumde handen, geen 'te voet-stroken' waar je schoenen blijven steken in de modder, enz. enz.
'k Ga stilaan toch moeten beginnen toegeven dat dat MTB-en eigenlijk toch meer een zomer- dan een wintersport is.
Enfin, de komende weekends zitten we weer volop tussen de 'crossbrommers', maar, die twee vernoemde zomer MTB-ritten hebben me toch bijzonder veel plezier en deugd gedaan.
triple XXXL
Mountainbiker
Berichten: 150
Lid geworden op: do 24 aug 2006 21:05
Rijdt met: Be one

Bericht door triple XXXL »

Idd een snel parcours maar niet voor ons zaterdagmorgen.
Bertie voor eerst op mtb in 4 maanden dacht zal de kleine toer worden maar nee hoor aan de bevoorrading was hij nog verrassend fris +-25avs.
En beslist voor de 55km.
Dan een kloppeke van de mokker en we stonden stil (door lekke band )
Hij zijn reserve band genomen verkeerde ventiel natuurlijk.
Ik mijn reserve band genomen verkeerde bandenmaat natuurlijk #-o #-o slim he.
Met dank aan [-o< [-o< vriendelijke franstalige biker toch een ander bandje gemonteerd.

Maar ons goed geamuseerd.
Plaats reactie