9 juni regiotour

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
vommie
Mountainbiker
Berichten: 175
Lid geworden op: vr 30 mei 2003 14:32
Rijdt met: Santos SCC 03

Bericht door vommie »

Juist terug en inderdaad in Waregem bij het vertrekken was het aan het gieten en aan het bliksemen en ik geef toe, moest ik niet ingeschreven geweest zijn, zou ik zeker getwijfeld hebben.

Nu dus niet en buiten het eerste uur geen regen meer gezien. Terug genoten van de tocht en de 100 km afgehaspeld samen met Rock Rider, Lichterveldenoare en Petanker. Na 50 km moest ik ze wel laten gaan, maar op iedere bevoorrading terug samen vertrokken. Iets minder strompelende gearriveerd dan vorig jaar !!! Pompierke onderweg ontmoet (lees hij mij ingehaald :P ) en aan de aankomst ook nog een paar forummers ontmoet.

Een schone tocht die volgend jaar opnieuw aangeduid zal staan in mijn kalender.
Gebruikersavatar
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Berichten: 2896
Lid geworden op: di 02 jan 2007 18:19
Rijdt met: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III
Contacteer:

Bericht door Steven vd Eynde »

Ik heb deze morgen enkel regen gehad op het traject van bij mij thuis tot de start in Nederhasselt. Da viel dus reuze mee. Was eerst voorzien om al om 7 u te starten, maar heb omwille van dat onweer een halfuurtje later aangezet. De 100 km is enorm meegevallen. Had een goeie dag, de fiets geeft geen krimp gegeven, niet gevallen (al een hele prestatie voor mij), de bevoorradingen waren zeeer goed, lekker weertje om te fietsen. Vooral dat laatste maakte de tocht iets minder zwaar in vergelijking met vorig jaar. Het parkoers (buiten het stukje tussen Outer-Lebeke en Denderhoutem lag wat drassig en nog enkele passages) lag er zeer goed berijdbaar bij. Ook het feit dat de tocht dit jaar in de andere richting werd gereden kon ik wel appreciëren. Er zaten ook wat andere stukjes in dan vorig jaar.
Kan me wel niet van de indruk ontdoen dat er iets minder volk was dan de vorige editie.
Gebruikersavatar
Dummy
Mountainbiker
Berichten: 501
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 21:55
Rijdt met: Cannondale Scalpel 2011
Contacteer:

Bericht door Dummy »

Vanmorgen om 7.45 vertrokken in Erpe Mere voor de 130km, en inderdaad alleen het eerste half uur of zo een beetje regen gehad. Ik ben toch blij dat ik in korte broek en korte mouwen gereden heb want koud was't in geen geval.
Redelijk veel asfalt maar dat is waarschijnlijk moeilijk te vermijden, het stuk rond Brakel onder andere lag er dan weer lekker vettig bij. Ik heb daar iemand met een Lotto truitje net niet in een diepe plas zien vallen #-o
Goeie bepijling, goeie bevorradingen, bikewash en warme douches achteraf, alles erop en eraan dus.

Ik had 126 km op de teller en heb er 5h40 over gedaan
Koppenbiker
Mountainbiker
Berichten: 135
Lid geworden op: zo 29 apr 2007 10:51
Rijdt met: Cannondale Flash Carbon 3, Race Trek 5000

Bericht door Koppenbiker »

Amai, ook terug en serieus afgezien, alhoewel, de benen voelden goed, maar mijn hartslag lag zeker 10 slagen hoger dan normaal, en voel mij ook beetje grieperig. Ingeschreven en vertrokken voor de 70, met regen, en wat blijkt, mijn kilometerteller weigert dienst. Eens goed gevloekt en dan toch het beste proberen van maken, maar blijkbaar was ik wat teveel met mijn kilometertellerke bezig, want in begin compleet mis gereden, met de 100 klm mee richting muur. Dus zonder veel training en ervaring(is pas mijn tweede toertocht dit jaar, en de eerste was Zwalm 35 km) heb ik de 100 klm gereden! Ik sta versteld van mezelf.
Verder mooi uitgekozen en netjes parcours, en goede bevoorrading.
Ik had wel veel meer volk verwacht.
Sunreezer
Mountainbiker
Berichten: 161
Lid geworden op: zo 20 mei 2007 15:52
Rijdt met: Orbea Alma Carbon

Bericht door Sunreezer »

Mijn eerste 100km zitten er ook op. Ook de eerste keer kennis gemaakt met De Zwette Maanen.

Voor mijn eerste keer te zijn vond ik dat ik ze toch vlot heb uitgereden, het ene stuk ging wel al wat moeilijker dan het andere. Bijna het hele parcour afgwerkt met Massini, op het einde had ik juist mijn tweede adem gevonden maar jammer genoeg een duikeling gemaakt.

Bevoorradingen waren ook in orde en kwamen nooit een kilometer te vroeg.
Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

Bericht door Rock Rider »

casper schreef:
Rock Rider schreef:
CycloneJoris schreef:Geen zin om in zo'n weer te gaan MTB'en... Veel plezier daar!
awel, ik ben juist terug en ik moet zeggen, bitter weinig regen gezien!

Ben hier deze morgen vertrokken in Elsegem met donder, bliksem, regen,... alles voor een goed onweer...

Toen ik toekwam ginder, regende het nog een beetje, maar plots was het over... Tijdens de rit, die ik samen met DD, Lichterveldenoare, Vommie en Petanker begon, regende het nu en dan gedurende de eerste 20 km, maar niet voor te zeggen dat het goot... Ik deed zelfs mijn regenjas uit en de regen stoorde niet...

Na een goede 4 km moest DD opgeven door de gevolgen van een val van vorige week... Jammer, keek er echt naar uit om weer samen te rijden...

Samen met de andere de 100 km gedaan... Leuke tocht, wel minder zwaar dan vorig jaar heb ik de indruk... Misschien door het veel minder warme weer?

Volgend jaar ben ik er weer...
Heb ik iets gemist verleden week ??? of was 't tijdens 't werk ???

Gr,
Casper :lol:
Hij is in de loop van vorige week gaan biken en heeft van dichtbij kennis gemaakt met de grond... #-o
Gebruikersavatar
PeterMTB
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: di 10 apr 2007 16:18
Rijdt met: Trek 8500

Bericht door PeterMTB »

vommie schreef:Juist terug en inderdaad in Waregem bij het vertrekken was het aan het gieten en aan het bliksemen en ik geef toe, moest ik niet ingeschreven geweest zijn, zou ik zeker getwijfeld hebben.

Nu dus niet en buiten het eerste uur geen regen meer gezien. Terug genoten van de tocht en de 100 km afgehaspeld samen met Rock Rider, Lichterveldenoare en Petanker. Na 50 km moest ik ze wel laten gaan, maar op iedere bevoorrading terug samen vertrokken. Iets minder strompelende gearriveerd dan vorig jaar !!! Pompierke onderweg ontmoet (lees hij mij ingehaald :P ) en aan de aankomst ook nog een paar forummers ontmoet.

Een schone tocht die volgend jaar opnieuw aangeduid zal staan in mijn kalender.
Denk niet dat je verkeerd gereden bent. wij zijn ook gestart voor de 70 maar in een veld was er een splising en van beide kanten kwamen wij er tegen. waren nog 2 bikers mee elk een pad gekozen en blijkbaar zijn wij verkeerd gereden want plots lag de muur er.
maar zonder veel problemen uitgereden
Gebruikersavatar
lukke
Mountainbiker
Berichten: 241
Lid geworden op: wo 17 nov 2004 14:56
Rijdt met: CUBE Reaction
Contacteer:

Bericht door lukke »

Weinig volk op de 130. De lus van 30 is het mooiste stuk, dus voor wie dit gemist heeft. Volgend jaar zeker doen. :wink: De laatste 21 km van Geraardsbergen tot Ninove nog goed doorgereden. Enkele jonge kerels zien sterven. Dit was mijn 4de keer en de eerste keer dat ik hem probleemloos uitrij.
trekske8500
Mountainbiker
Berichten: 138
Lid geworden op: wo 29 nov 2006 22:50
Rijdt met: trek8500

Bericht door trekske8500 »

lukke schreef:Weinig volk op de 130. De lus van 30 is het mooiste stuk, dus voor wie dit gemist heeft. Volgend jaar zeker doen. :wink: De laatste 21 km van Geraardsbergen tot Ninove nog goed doorgereden. Enkele jonge kerels zien sterven. Dit was mijn 4de keer en de eerste keer dat ik hem probleemloos uitrij.
Ook probleemloos uitgereden; deelname aan de LCMT2007 heeft een zeer goede basis gelegd om dit aan te kunnen. Op de LCMT, daar had ik wel problemen om binnen de "tijdslimieten" aan te komen; afstand geen probleem, wel snelheid & klimmen.
Het stuk tussen Zottegem en Geraardsbergen v/d 130km, was wel zeer plakkerig met verschillende valpartijen tot gevolg. De modder bleef plakken, en als dit aan je voorwiel gebeurt, ... Mijn gemiddelde lag op dit gedeelte dan ook veel lager.
moddereter
Mountainbiker
Berichten: 183
Lid geworden op: di 31 jan 2006 16:48
Rijdt met: cube reaction

Bericht door moddereter »

gisteren ook de 100 gereden met start in Erpe-Mere. Ik vind het parcours persoonlijk iets minder in deze richting maar daarover verschillen meningen. Heb er toch nog van genoten.
De bevoorradingen zijn qua aantal top, hetgeen wordt aangeboden is niet meteen de grootste voedingswaarde maar je hoort mij zeker niet klagen.
Parcours best wel mooi met enkele mooie stukken.
€10 inschrijving vond ik wel wat veel. De CD-ROm die we kregen blijkt ook niet te werken op mijnen PC.
Plaats reactie