13/05/2007 Theux

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
daelman
Mountainbiker
Berichten: 3758
Lid geworden op: vr 14 okt 2005 21:32
Rijdt met: isaac impact
Contacteer:

Bericht door daelman »

xcbikers komen ook met een man of 4.
Gebruikersavatar
Illya
Mountainbiker
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 19:11

Bericht door Illya »

is de straat naam wel juist mijn gps vind het niet wel rue du waux hall maar niet rue du vauxhall of is deze mischien het zelfde
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Je zult het wel vinden als je theux binnenrijdt..
Gebruikersavatar
Illya
Mountainbiker
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 19:11

Bericht door Illya »

ok bedankt
fast_bunny
Mountainbiker
Berichten: 319
Lid geworden op: zo 06 aug 2006 13:04
Rijdt met: Santa Cruz blur LT2

Bericht door fast_bunny »

degenen die er niet waren hadden ongelijk ! zalig toereke. de bepijling was perfect ( alle pijlen in kalk op de grond en alle zijwegen afgebakend met een volle witte lijn kalk ) , verkeerd rijden kon eigenlijk alleen als je over een volle witte lijn ongebluste kalk reed.

massa's hoogtemeeters en afdalingen waar ik bij momenten door de schokken en de speed , de weg amper van den bos kon onderscheiden. een pak zeer technische beklimmingen .

bevoorradingen waren ok maargene luxe , maar soit , op dat vlak vindt ik dat er hier sommigen wat teveel verwachten , als zouden ze elke week verwachten van aan te schuiven aan een 3 sterren buffet :-D

en dat alles op een uurtje rijden van leuven , wat wil een mens nog meer .

goed dat ik met momenten niet naar beneden keek want als je op sommige hellingen zou vallen , je zou nogal naar beneden donderen .
Gebruikersavatar
daelman
Mountainbiker
Berichten: 3758
Lid geworden op: vr 14 okt 2005 21:32
Rijdt met: isaac impact
Contacteer:

Bericht door daelman »

goed tochtje. enkele km voor bevoorrading 1 plat gereden in een afdaling. biba gestoken en voort sjassen. het was echt racen hier, bergop ging me beter als bergaf. wel pech gehad, net na het kleine beekje (waar ze fotos trokken) had ik schrik. en mijn band leek precies weer leeg te lopen. heb direct de splitsing 25 genomen en voort gesjasd nar de auto. na een rustig doucheke bleek mijn band nog altijd even hard te staan als aan de splitsing. ik had dus rustig de 60 kunne afmalen. :(
Gebruikersavatar
Stimpies
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: di 07 mar 2006 21:05
Rijdt met: Hilset

Bericht door Stimpies »

Weet er iemand op welke website je die foto's kan terugvinden die er genomen zijn?
Thierry
Mountainbiker
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma 09 dec 2002 23:28
Rijdt met: veel te veel ...

Bericht door Thierry »

Stimpies schreef:Weet er iemand op welke website je die foto's kan terugvinden die er genomen zijn?
www.eventsfoto.be

De TT in Theux was inderdaad de moeite. Op zaterdag zijn we de langste afdaling gaan rijden (Theux - Signal de Botrange - Theux), goed voor een kleine 65 km en net geen 1300 hm's. Vandaag stond dan de 60 km van de RAFF TT op 't programma. Bepijling was voortreffelijk (nergens getwijfeld), breaks waren voldoende (3 breaks met telkens 2 soorten koekjes, peperkoek, water en appelsien), geen wachtrijen aan de afspuitstand (lol, alles was al bijna ingepakt toen wij binnenkwamen, vandaar), warme douches, en ne gratis pannenkoek achteraf. Doe daar nog een schit-te-rend parcours bij, en dat allemaal voor slechts 3,50 euro !!!

Eentje om te onthouden voor volgend jaar !
Gebruikersavatar
Dummy
Mountainbiker
Berichten: 501
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 21:55
Rijdt met: Cannondale Scalpel 2011
Contacteer:

Bericht door Dummy »

inderdaad een schitterende tocht, ik heb mij van start tot finish geamuseerd als een klein kind :)

ik denk dat er een stuk van de TT in Stavelot in het parcours zat, kan dat?
Thierry
Mountainbiker
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma 09 dec 2002 23:28
Rijdt met: veel te veel ...

Bericht door Thierry »

Dummy schreef:ik denk dat er een stuk van de TT in Stavelot in het parcours zat, kan dat?
Ik heb stukken herkend uit de TT van Spa (begin maart, GHF kalender) en stukken bloso-route van Spa en Theux, en daarnaast ook heel wat leuke singletrackskes en paadjes, o.a. de passage boven het meer van Warfaaz (of zoietske) - echt plezant baaiken. De TT van Stavelot heb ik nog nooit gereden, 'k zou het dus ni weten ...

Met momenten was 't voor de minder ervaren baaikers echter wel opletten geblazen op de smalle paadjes. Tijdens de eerste klim naar 't kasteel van Franchimont lag er ineens ne gast ne meter of 4 lager in de struiken : evenwicht verloren, of verkeerd / niet uitgeklikt, en hoppakee, kerel stak in den dieperik #-o ... Gelukkig had hij alleen ewa schrammen van over de prikkeldraad omheining naar beneden te vallen, voor de rest leek alles in orde.
Plaats reactie