06/05/2007 Sint Lievens Houtem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

06/05/2007 Sint Lievens Houtem

Bericht door Rock Rider »

Dit gevonden op hun site...

Beste vrienden,

Gelieve te noteren dat wij door onvoorziene omstandigheden genoodzaakt zijn onze startplaats te wijzigen van onze 5de IBT weg - en VTT rit van 6 mei 2007.

Nieuwe startplaats:
Cultuurcentrum "De Fabriek",
Fabrieksstraat 19 te 9520 Sint-Lievens-Houtem
(ongeveer 100 meter van de grote markt).


Iemand meer info over deze toertocht? Parcours? Ik twijfel...
Gebruikersavatar
dickino
Mountainbiker
Berichten: 456
Lid geworden op: vr 08 okt 2004 14:56
Rijdt met: Scott Scale 80 + Scott Scale 20 + Scott Scale 710

Hallo

Bericht door dickino »

Hallo,

Vorig jaar deze prachtige rit gereden. Hier wat info over vorig jaar :
Het weer : Het was redelijk warm maar voortdurend motregen.
Parking : Veel plaats aan het voetbalveld. Hopelijk ook aan de nieuwe startplaats ( op de markt denk ik )
Afstand : 50 km ( 48,65 ).
Avs : 24,33 km/u dus een redelijk snel parcours ondanks de motregen en de korte hellingkjes.
Bevoorrading : 2 op de 50, 1 op de 35. Alles erop en eraan.
Reinigen fiets : Goed, enkele tuinslangen.
Douche's : Aan het voetbalveld. Zeergoed, ook apart voor de dame's. Hopelijk even goed aan de nieuwe startplaats.

Ziet er goed uit, dus wij komen af. Tot zondag ...
Gebruikersavatar
lowflyer
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: do 03 mei 2007 22:08
Rijdt met: Cannondale Scalpel Factory Team, Pinarello Dogma

Bericht door lowflyer »

Tot zondag :wink:
Gebruikersavatar
dickino
Mountainbiker
Berichten: 456
Lid geworden op: vr 08 okt 2004 14:56
Rijdt met: Scott Scale 80 + Scott Scale 20 + Scott Scale 710

weg rit

Bericht door dickino »

Hallo,

Mijn schoonouders zouden misschien mee komen. Ik heb gezien dat er ook een wegrit is. Wat is de kortste wegrit en is die te doen met gewone fiets ???

Daaaaag
Gebruikersavatar
iceman321
Kerstman
Berichten: 209
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 18:05
Rijdt met: CUBE STEREO HYBRID 120 HPA SL 29

Bericht door iceman321 »

ik kom ook af
zal er rond 8.30 8.45 zijn
Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

Bericht door Rock Rider »

hier vandaag een mooie stoffige rit gereden! Enkel Yoerik was mee, maar we hebben ons goed geamuseerd... In het begin voorbijgevlamd door ene heleboel bikers, maar hen gaandeweg weer opgeraapt...

Ik moest ook bijna opgeraapt worden toen ik een "nee" van de bikers voor mij interpreteerde als zijnde een "ok" en de baan overstak... Daar alle remmen moeten toegooien omdat een auto afkwam met alle gevolgen van dien... over het stuur en pardoes op de buik en de knieën... Eén arm lelijk geschaafd, een ei op de knie, beide knieën goed geschaafd en een schone tattoo van de borstband van mijne hartslagmeter...

Direct een hoopje bikers die stopten, om na te gaan hoe ik het stelde... Vriendelijk... Daarna kwamen we direct aan de eerste passage aan de bevoorrading...

Toch nog verder gereden voor de grote toer en uiteindelijk 65 km ipv 60 km op de teller...

Stoffige bedoening met een gemiddelde van 24.2 km/h ondanks de valpartij... (die overigens veel erger kon geweest zijn...)


Merci Yoerik voor het gezelschap... :wink:
Gebruikersavatar
Herder Joeri
Mountainbiker
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 14:14
Rijdt met: Merida Matts Drifter

Bericht door Herder Joeri »

Verslag van de rit ook te vinden op

http://www.herders.be/verslagen/2007/0506.html


Grtz,


Herder Joeri
Gebruikersavatar
iceman321
Kerstman
Berichten: 209
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 18:05
Rijdt met: CUBE STEREO HYBRID 120 HPA SL 29

Bericht door iceman321 »

na meer dan een maand geen km meer gereden te hebben (enkel dinsdag in oudenaarde eens 25 km op het blosoparcours gestunteld) vandaag toch weer met schoonbroer een toertocht gedaan. we hadden ons voorgenomen om toch iets meer dan ons normaal gebruikelijke 30 km te doen (we zijn genieters)

we gingen voor de 35 km, zoals vermeld op de site. al gauw bleek het 40 km te zijn volgens de pijltjes.
nu goed... de eerste km een heel zachtjes tempo op na gehouden om dan vervolgens eens alle registers te hebben geopend. ik zag dat het goed was... vanaf dan hebben we gewoon volle gas (meer dan onze normen) doorgegegeven. iemand van het gentse is ons heel de tocht komen vervoegen. best leuk eigenlijk...

veel stenen op de stoffige paadjes konden ons eigenlijk niet hinderen om er een schoon tempo op na te houden.

op km 38 ging bij mij het licht uit. we hadden een gemiddelde toen van 20 km/hr wat niet slecht was voor ons.

de tocht van 35 km... die er 40 bleken te zijn, waren er uiteindelijk meer dan 44... (minpuntje)

dan ben ik blij dat ik ondanks de duisternis toch heb uitgereden.

aan de organisatie:
mooi parcours... goede bevoorrading en tof volk...

zeker tot de volgende keer
Gebruikersavatar
sofeurken
Mountainbiker
Berichten: 769
Lid geworden op: za 18 mar 2006 17:43
Rijdt met: ene in zwart wit

sint lievens houtem

Bericht door sofeurken »

goed weer,zeer mooi parcours,mooie accomodatie en goei douchekes.minder goed vond ik de uitpeiling die soms wel erg verwarrend was,ja eenmtb,een wegrit en dan ook nog een baankoers erby is wel van t goeie te veel.ik 71km(2x misreden)26gem ,tvrouwken ging voor de 40km(ze had er uiteindelyk 50 na ook s misreden te zyn)19.5gem,zeker niet slecht
Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

Bericht door Rock Rider »

verslagske met ngi file, gdb en gpx file en hoogteprofiel op www.valcke-vanraes.be :wink:
Plaats reactie