01/05/2007 Blaarmeersen - Gent - Stropkes Tocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
zwiebertje
Mountainbiker
Berichten: 898
Lid geworden op: za 21 jan 2006 18:05
Rijdt met: Ne rappen no name,'t is de man die telt

Bericht door zwiebertje »

Ook de tocht alleen aangevat,op zoek naar de herders-delegatie die ietsje voor me gestart was(+/-5 min).
Laatste gedeelte tesamen gereden met de herders op hoge ralentie-toeren!
'tWas niet metteen de beste tocht van het jaar,wel de beste van de maand! :wink:
Bepijling aan de magere kant,meestal maar 1 pijltje,en als er geen stond was het rechtdoor!
Bleef wel constant uitkijken waar ze de pijltjes geplaatst hadden!
In het begin zeer verwarrend met vele stukken hetzelfde traject als de"baanjeanetten"!!!
Splitsingsborden groot genoeg,doch met kleine pijltjes en lettertjes. :evil:
Ik weet niet als we aan 50% off-road geraken,al lagen er toch enkele mooie stukjes tussen? :evil:
Stukken op de weg waren over het algemeen vrij rustig van verkeer. :bounce:
Eerste bev. nogal laat,met controle op zwartrijders,goed genoeg maar niet uitbundig te noemen!
Voor mij krijgt deze een 6.5/10,kan dus nog verbeteren,het weer bijna niet meer te verbeteren alsook den aprés op het buitenterras voor de cantine waar ik het stof doorspoelde in het gezeldschap van jerrommeken en snellen Eddy,snelle Luc kwam wat later ook toe in gezeldschap van superfranky!
Uiteindelijk terug thuis na 93 km aan een avs van 27,meer dan genoeg voor een "dag van de arbeid"!
JASTA
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 25 mar 2007 14:45
Rijdt met: GIANT

Bericht door JASTA »

Ook de tocht aangevat maar bij de bepijling in Gavere liep het serieus mis. Naast het voetbalplein van Gavere ontbraken er een paar peilen en
het juiste traject niet meer terug gevonden :(

Eerste deel tot aan de bevoorrading was afzien +/- 24 gemiddeld een dame voor mij hield er een serieus tempo op na , amai die kon er wat van.

Na 42 km de route dus kwijt en de moraal weg doorgereden tot zwalm en via Gavere en Merelbeke terug naar huis 86 km op de teller
Laatst gewijzigd door JASTA op wo 02 mei 2007 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Goldfinger1
Mountainbiker
Berichten: 199
Lid geworden op: do 11 aug 2005 12:22
Rijdt met: Specialized Sworks M5

Bericht door Goldfinger1 »

Na een gezellig terrasje met Zwiebertje en Jerommeken, later ook nog snelle Luc thuisgekomen met gemengde gevoelens! :(
Voor het eerst in mijn lange MTB-gebeuren ben ik vertrokken als zwartrijder en daar ben ik ni fier op [-X maar dit had wel zijn redenen!
Als de (sorry voor het woordgebruik) asfaltjanetten mogen vroeg mogen vertrekken waarom wij dan niet? Ik weet dat het startuur vermeld stond, maar hoe belachelijk om ons tot 8u30 te laten wachten [-X ???? Een mooie dag, iedereen wil biken en nog een beetje nagenieten van een vrije dag! Al dan niet met het gezin of vrienden! Waarom dan?
Verzekering, die is toch 24/24 geldig, en blaas mij ook geen ander excuus in de oren want ik geloof het niet! Dus...zwartgereden, geen bevoorrading genomen (ik zou ni durven :oops: ), wel nadien genoten op een terrasje van de roeiclub. dus toch nog enige bijdrage gedaan!
Als ze mij daar volgend jaar willen terugzien zal het startuur vroeger moeten, en ni alleen voor mij, want er waren nog ongeduldigen!
Wat ook opviel was dat we wel tot Dikkelvenne reden, maar dat we daar geen enkele van de mooie klimmetjes deden! Jammer! :(
Gebruikersavatar
Murdock
Mountainbiker
Berichten: 375
Lid geworden op: di 14 jun 2005 21:57
Rijdt met: Lapierre X-control 829 - Lapierre X-Control 510 - Cube Reaction HPA Pro 29

Bericht door Murdock »

Vanmorgen de kleine tocht (25 km) gereden met de dochter. Ik had er niet veel van verwacht want een hoogtemeter- en een singletrackparadijs kan je Gent moeilijk noemen. Ik vond het maar niks, dit heeft niet veel meer met MTB te maken : gehalte verhard zeker groter dan 75% (kiezel noem ik ook verhard). Ik hoop dat de langere afstanden meer te bieden hadden.
simply red
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 16 apr 2007 10:46
Rijdt met: Spécialized

Bericht door simply red »

wij hebben ons alvast goed geamuseerd 45km gedaan
trooper
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: do 26 apr 2007 22:53
Rijdt met: =Cube CC limited

Bericht door trooper »

vond het ook een beetje een teleurstellende rit,
eerst 5-8km asfalt om het stad buiten te raken, dan veel brede wegen met kiezels of zand , weinig variatie in parcour en zeker te weinig echt Offroad.

had eigenlijk niet anders mogen verwachten van een tocht van 45 vertrekkend uit een stad.
Gebruikersavatar
smetje 5
Mountainbiker
Berichten: 110
Lid geworden op: ma 22 mei 2006 11:52
Rijdt met: orbea zenith 2007 sram x.o fox aalter

Bericht door smetje 5 »

dinsdag de 65km afgelegd in gent, voor de eerste keer met mijne nieuwe orbea op ne toertocht, nog nooit plat gevallen op nen tocht , wa raadt ge, plat mee mijn nieuw machine, voor de rest vond ik toch nog ne schone tocht
Plaats reactie