21/04/07 - Lichtervelde

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
dark dingo
Mountainbiker
Berichten: 694
Lid geworden op: wo 19 jan 2005 17:14
Rijdt met: KTM 2022

zaterdag 21 april/vtt te lichtervelde

Bericht door dark dingo »

door tijdsgebrek (weeral :evil: ) zou ik de toertocht dichtst bij m'n deur willen rijden en dat is dus lichtervelde!!ja...kweet het... nogal veel road en een povere organisatie...maar beter wa kilometers te kunnen bollen dan wa langer in mijne nest te liggen :oops: maar nu zie ik op de kalender dat er maar kan ingeschreven worden vanaf 8.30u #-o en dit terwijl het véééél vroeger klaar begint te worden!zou er hier iemand een persoon kennen van de inrichtende macht om even te checken of er een uurtje vroeger zou kunnen vertrokken worden...zo ben ik dan nog juist terug op tijd om naar het voetbal van m'n zoontje te gaan zien (10.30u!!) in de namiddag komt het er ook nie van,dan moet ik naar een lentefeest!! :drunk: :drunk: bij voorbaat dank...
dingo 8)
Gebruikersavatar
Rodenbach
Mountainbiker
Berichten: 481
Lid geworden op: di 31 okt 2006 16:22
Rijdt met: Granville Evo-R

Bericht door Rodenbach »

anders 'ns een vaste route overwegen ? je rijdt wanneer je wil en je vermijdt in een povere organisatie terecht te komen :wink: commentaren die ik van deelnemers aan editie van vorig jaar heb gehoord, beloven weinig goeds :oops:
the iceman
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: za 09 sep 2006 18:35
Rijdt met: Trek 3900

21/04/07 - Lichtervelde

Bericht door the iceman »

iemand info over deze tocht ??
the iceman
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: za 09 sep 2006 18:35
Rijdt met: Trek 3900

Bericht door the iceman »

ivm de tocht in lichtervelde
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

the iceman schreef:ivm de tocht in lichtervelde
Zet het effe bij in de titel, anders ga je niet veel reactie krijgen denk ik :wink:
Gebruikersavatar
dark dingo
Mountainbiker
Berichten: 694
Lid geworden op: wo 19 jan 2005 17:14
Rijdt met: KTM 2022

Bericht door dark dingo »

en nie allemaal tegelijk hé!! :wink: :-D
Gebruikersavatar
Knurrebikers lady
Mountainbiker
Berichten: 594
Lid geworden op: do 05 okt 2006 12:56
Rijdt met: Specialized Epic Expert Fsr - Thompson Trail - Zannata koersfiets
Contacteer:

Bericht door Knurrebikers lady »

Vorig jaar gereden en nie veel soeps. Parcours genen vetten en stops pover.
Gebruikersavatar
Lichterveldenaere
Mountainbiker
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 12 feb 2005 20:49
Rijdt met: xtme

Bericht door Lichterveldenaere »

Door Erfgoeddag nu zondag nog totaal geen tijd gehad om aan parcoursverkenning te doen, maar de stukjes die ik terloops heb gezien (al een week uitgepijld) zien er grotendeels hetzelfde uit als vorige edities. Ik heb natuurlijk maar een klein deeltje gezien, maar vorige edities, zowel winter als zomer, maken de fout om krampachtig binnen Lichtervelde te blijven. Laat die gemeente nu echt een van de meest offroadarme streken zijn.

Er zijn uiteraard de stroken op het Veld en de passage door de Huwijnsbossen op de Heihoek. Maar daarmee heb je het zowat gehad. Er zijn nog wel wat boerenslagen, zoals de Molenbinnenweg en 't Goed ter Meerschweg als toppers, maar met het huidige weer liggen die er kurkdroog bij. De wintertocht - die ik voordien ook afgebroken had en waarvoor ik nadien ferm onder mijn voeten heb gekregen van sommigen op dit forum - was door het enorm slechte weer van toen, blijkbaar een succes, maar dat kwam enkel doordat de offroadstroken dan enorm zwaar worden. Nu is dit niet het geval. Ik heb hem vorig jaar gereden. Hij is goed voor wie niet zoveel rijdt, geen erg grote eisen stelt of voor wie gewoon even dichtbij de benen wil strekken zonder echt veel kilometers te willen doen. Je rijdt hem best met zo laag mogelijke verwachtingen en dan valt hij nog wel mee.

De eerlijkheid biedt me te zeggen dat in het korte parcours dat ik gezien heb, er toch een nieuwe strook inzit: een stukje grasland rond de Drielindenbeek. Het is wel totaal niet voorbereid op mtb'ers en hoe je voorbij dat hekken moet, is me ook nog niet duidelijk. Bovendien is dit korte stuk beschermd natuurgebied, maar blijkbaar mag het?

PS Ik ben ingeschreven voor Oudenaarde. Niet dat ik veel vertrouwen heb in die tocht, gezien het debacle van twee jaar geleden, maar ik rij Lichtervelde enkel als het niet anders kan.

@ Dark Dingo, sorry geen tijd gehad om eens te informeren mbt het uur. Je kan natuurlijk altijd zelf vroeger starten en bij de terugkeer inschrijven.
Gebruikersavatar
dark dingo
Mountainbiker
Berichten: 694
Lid geworden op: wo 19 jan 2005 17:14
Rijdt met: KTM 2022

Bericht door dark dingo »

de zaterdagrit wordt afgelast en verzet naar zondag waar ik ook nie veel tijd heb :oops: daar ik 's middags chef-kok aan den bbq ben!! :drunk: hmmm...een gemarineerd stukje vlees op wijze van de hond!! #-o :-D
p.s. de pilletjes tegen voedselvergiftiging liggen reeds klaar!! [-o<
greetz dingo 8)
moddereter
Mountainbiker
Berichten: 183
Lid geworden op: di 31 jan 2006 16:48
Rijdt met: cube reaction

Bericht door moddereter »

gisteren enkele stukken van het parcours al afgereden. Wat ik kan meegeven is dat er voorbij de spoorweg in Lichtervelde een heel lang stuk asfalt zal inzitten om nabij St-Henricus een strookje onverhard te doen. Daarna gaat het naar Dominiek Savio in Gits en de heihoek.
De onverharde stroken liggen er inderdaad kurkdroog en keihard bij. Een aantal stroken zijn helemaal kapot gereden tijdens de natte winter en door paarden. Hierdoor zijn er een aantal stroken ook wel iets lastiger.
De vering zal in elk geval wel zijn werk hebben.
Plaats reactie