09/04/2007 Voeren

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Schijfrem
Mountainbiker
Berichten: 2677
Lid geworden op: zo 30 mei 2004 21:23
Rijdt met: Moots 29" / Lynskey M290 29" / OnOne Gravel

Bericht door Schijfrem »

julie schreef:Tis waar dat de 2x dat ik die tocht ben wezen rijden, ik een lekke band heb gehad, maar niet door de doornstruiken, maar door de scherpe vuurstenen... nu heb ik notubes, maar eens zien of dat beter gaat. In ieder geval zijn de weerberichten gunstig, dus het wordt geen modderpartij zoals vorig jaar.
Heb de vorige keer daar in Voeren net hetzelfde voorgehad, platte band door een klein scherp steentje van amper 4mm, helaas heeft notubes niet veel geholpen. Dat was de allereerste keer touwens dat ik plat reed, misschien moet ik toch naar ginder gaan om terug eens plat te rijden :-) #-o
zwiebertje
Mountainbiker
Berichten: 898
Lid geworden op: za 21 jan 2006 18:05
Rijdt met: Ne rappen no name,'t is de man die telt

Bericht door zwiebertje »

Ikke vorige week ook het bloso-parcours gedaan met een paar goedkope dikke noppenbanden met binnenbanden!
Geen enkel probleem gehad met lekrijden ,tijdens de rit ,door stenen of de doornpassage in St Pietersvoeren.........maar thuisgekomen stelde ik wel een lekke band vast!!! :evil:
In ieder geval een zeer mooie streek en dito parcours,een aanrader bij dit droge weer! =D> 8)
Uitkijken voor de talrijke wandelaars daar!!!
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Bericht door lowie »

Het ligt er kurkdroog bij in de Voerstreek en daar moet je van profiteren, want het blijft toch wel een schitterende bike-streek. Tel daar het zonnetje bij, en als je van wat sightseeing houd : de bloesems, de voorjaarsbloemen en het ontluikende groene bladloof maken er wel een postkaartplaatje van. Tip voor als je de streek een beetje kent : meestal komt de tocht in de buurt van Teuven - als je daar de verbinding maakt naar de Nederlandse Vijlen-route (25 km), dan heb je een prachtige combinatie en kom je aan een totaal van 70 km.
Gebruikersavatar
Hemd
Mountainbiker
Berichten: 2385
Lid geworden op: di 21 mar 2006 22:34
Rijdt met: Vanalles e bekke

Bericht door Hemd »

Dan zal ik mijn fototoestelleke maar meenemen. Eerst opwarmen morgen in Olmen om er dan goed in te vliegen in Voeren. Ik kijk er naar uit. Ooit eens de vaste route gereden daar, schitterend. Ik herinnner me daar toch stevige klimmertjes.
Gebruikersavatar
B.insane
Mountainbiker
Berichten: 237
Lid geworden op: zo 19 dec 2004 20:21
Rijdt met: Titanium mee grote wielen
Contacteer:

Bericht door B.insane »

Hemd schreef:Dan zal ik mijn fototoestelleke maar meenemen.
Dan kan ik weer fotomodel spelen :-D
Gebruikersavatar
Tinman
Mountainbiker
Berichten: 515
Lid geworden op: do 31 mar 2005 19:19
Rijdt met: Van Nicholas Redwood Ti + Scott Scale 700 SL
Contacteer:

Bericht door Tinman »

We gaan morgen ook voor de 40km

Vandaag nog in Meerssen en Maastricht geweest en het lag er allemaal kurkdroog bij. In de Voerstreek zal het dan niet veel anders zijn. :-)
Gebruikersavatar
lok 36000
Mountainbiker
Berichten: 516
Lid geworden op: di 30 nov 2004 20:55
Rijdt met: MARTELLY hardtail, deore LX, PASSION carbon vork

Bericht door lok 36000 »

Geachte medebikers ik was vandaag in Voeren en heb het grootste deel van de tocht voor morgen gedaan. Spijtig genoeg ben ik nu terug in Machelen dus kan ik er niet zijn.
Het was voor mij een schitterend voormiddag met veel bike plezier, ik had graag een paar uur meer tijd gehad. Het is een prachtige omloop met voor elk wat wils. Droog zal je wel niet blijven (ik bedoel niet zweten hé) want je hier en daar door een beetje water rijden en zelfs de Voer (of is het de Veurs) mag je dwarsen. Verder leuke klimmetjes (sommige stukjes gingen mijn technisch kunnen te boven dus te voet) verder wil ik ook waarschuwen voor een naar mijn mening gevaarlijke afdaling in de lus rond Teuven, de afdaling is behoorlijk stijl maar bovenal ligt ze vol met los hout. Ik heb hier dan ook het genoegen mogen proeven zo'n stuk hout tussen vork en spaken te krijgen. Gevolg een serieuse smak over de kop, gelukkig zonder erg.
Ook nog even een babbeltje gemaakt met de mensen die morgen dus inrichten en hen veeel succes gewenst met een groot aantal deelnemers.
Ze hopen met dit prachtige weer op duizend deelnemers.
Verder valt nog temelden dat ik slechts 1 maal ben lek gereden (meidoorn) en dat de dorpskern van s'Gravenvoeren om gelegd is en dat er een omlegging voorzien is. Gelieve deze ook strikt te volgen want een plaatselijke Voerenaar heeft mij gezgd dat ze streng verbaliseren met een tarief van 125 Euro. Dus wees gewaarschuwd en verder veel bike genot gewenst.
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Bericht door lowie »

voor late beslissers : ZEKER KOMEN. de streek ligt er prachtig en kurkdroog bij (wschl. uitgezonderd het wad nabij Teuven). Vandaag iets noordelijker een 80-tal km in Zuid-Limburg gefietst (vanuit Cadier en Keer de Margraten-, de Gulpen- en de Mechelen-route gecombineerd) en genoten van de heerlijke lente-landschappen en het schitterende bike-weer. Het zal morgen (of eigenlijk seffens) niet anders zijn.
Wil er iemand een uitgebreidere toer meebiken (zie mijn berichtje iets hoger) - geef dan maar een seintje : startuur : 8.00 uur
Gebruikersavatar
Biestie1
Mountainbiker
Berichten: 852
Lid geworden op: vr 05 mar 2004 13:25
Rijdt met: Kona

Bericht door Biestie1 »

Het was idd. kurkdroog en dus perfecte omstandigheden. Een prachtrit die helemaal het noorden van Voeren aandeed, dus de bossen en niet de velden in het zuidelijke deel.
Niet echt technisch op een paar mooie afdalingskes na, maar toch heel plezant om rijden.
Wij deden eerst de 40 en daarna nog eens de 25, we hadden in totaal 1225 hoogtemeters, dus niet erg zwaar.
Ben 1 keer lek gereden, maar niet door een doorntje wel een stootlek in die met takken bezaaide afdaling. Alweer door de zijflank van een Nobby Nic, die zijn daar toch o zo gevoelig.
Een prachtige streek en spijtig dat daar zo zelden een tocht mag georganiseerd worden.
Ik vond het er wel heel rustig, had veel meer volk verwacht. Misschien waren er nog veel paaseieren aan't zoeken ...
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Bericht door julie »

ik ben wat minder enthousiast... ja, mooie omgeving, kurkdroog, lekker zonnetje, maar het was echt niet uitdagend te noemen... veel brede paden, echt heel weinig technisch, op een enkel klimmetje na en een paar afdalingen... Dit was echt een parcours voor jongens met het grote verzet, die konden lekker knallen, maar dus niets voor mij. Geef mij maar lekkere lange technische klimmetjes, dan voel ik me thuis...
Plaats reactie