09/04/2007 Voeren

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Marc Vde
Mountainbiker
Berichten: 331
Lid geworden op: ma 28 aug 2006 21:58
Rijdt met: Merida Big9 7000 / Rocky Mountain Thunderbold 750MSL / Colnago Ace

Bericht door Marc Vde »

Ik ben het volledig eens met Julie, te weinig uitdagend, en dan zoveel wandelaars, dat vind ik voor de organisatie toch wel een nadeel, want dan moet je sowieso het tempo drukken er lopen immers ook kinderen tussen. Het grote verzet is dan uit den boze. [-X
Gebruikersavatar
Nielskie
Mountainbiker
Berichten: 611
Lid geworden op: vr 26 sep 2003 20:36
Rijdt met: Fusion Floyd Marathon SL, Thompson Zeus
Contacteer:

Bericht door Nielskie »

Ik heb anders wel genoten van deze TT in een zalige streek om te biken.

Deze morgen om ietske na acht in een beneveld landschap waar de zon al een paar straaltjes door probeerde te priemen. 't was nog lekker frisjes in zomertenue, maar na een paar rustige aanloopkilometers begon ik toch stilletjes warm te draaien. De tocht begon rustig over een paar lichtlopende klims in de velden, dan een zalige snelle afdaling met onderaan wat geultjes en een klim met af en toe wat balanceren aan de rand van een geultje om bij de eerste bevoorrading te geraken. Tot nu toe stelde de route nog niet veel voor, ideaal opwarmertje. Tot de volgende bevoorading waren het nog vooral brede veldwegen, maar de klims werden toch al een klein tikkeltje steiler. Net voor die 2e bevoorading kregen we een voorsmaakje van de laatste kilometers te proeven. Een afdaling waar lekker hard kon doorgevlamd worden en van kant naar kant gesprongen kon worden om het beste traject te kiezen. De laatste 15 km vond ik echt wel te genieten. Het begon met een lekker dokkerstuk door de wei om dan via een weg/beekje te klimmen, dan een supersnelle afdaling over een brede veldweg, om tot aan de Voer aan te komen. Splash erdoor en dan smullen van een korte maar krachtige wortelklim. Het korte stukje afdaling dat dan volgde durfde ik wel niet aan, aangezien ik gisteren al een keertje ferm tegen de grond geknald ben in Olmen. Dan volgde een voor de voerstreek toch een relatief lange klim met weer een paar leuke wortelstukjes en wat gedraai rond omgevallen bomen. Daarop volgde dan een snelle "single-track" afdaling los door het bos, want aangezien ik vroeg vertrokken was, was hier nog maar amper een paadje te bespeuren tussen de doornstruiken (in de 2e toer was het al wel een breed pad geworden). Dan weet ik het niet meer zo goed tot aan de bevoorading in Teuven.
Van daaruit zag ik al dat ze naar nog een andere snelle dokkerafdaling klommen met hier en daar wat verval in. Met een smile op mijn gezicht begon ik dan aan de volgende klim (eigenlijk ne lange vals plat). Dan was er nog ergens een stukje afdaling door de koeienpis met daaropvolgend een kort steil snokje bergop om daarna rustig tot de meet uit te bollen.
Ik was gekomen met de bedoeling de lus 2 keer te rijden om wat mtb-kilometers in de benen te hebben tegen de LCMT. (ik zit nog maar aan een kleine 400km dees jaar). Het zonnetje scheen mooi en de beentjes voelden nog fris aan, dus was er geen reden te bedenken om direct in de kantine te duiken.

In de eerste toer misschien 10 wandelaars tegengekomen op heel het traject, maar de 2e ronde leken het er wel een paar 100. Maar dat is op zo'n mooie lentedag in deze schitterende streek wel te verwachten. Die mensen willen ook genieten van een dagje in de natuur, dus passen we het tempo wat aan. Van de georganiseerde wandeltocht in 's Gravenvoeren heb ik geen last gehad want de parkoers liepen mooi gescheiden (op een paar 100m langs de grote baan na). Dat hebben de 2 inrichtende clubs mooi weten te regelen.

Voor mij was deze tocht toch uitdagend genoeg, veel uitdagender tochten ben ik toch nog niet tegengekomen. Maar ik ben wel een beetje bevooroordeeld misschien, want ik ben al een jaartje of 12 verliefd op deze streek. De klims zijn allemaal nog net in een snok op te knallen met mijn conditie, waar ik in de Ardennen toch veel gedoseerder moet klimmen om nog frisjes boven te geraken.
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Bericht door lowie »

Ja zeg mannen, en Julie, 't zijn hier de Ardennen nog niet hé, en soms eens genieten van een mooie streek zonder al te veel techniciteit mag toch ook wel eens. Akkoord dat zeker het eerste deel niet zo stevig was, maar zo komen we toch ook eens in deze uithoek van de Voerstreek die meestal niet wordt aangedaan. En wat de wandelaars betreft : vertrekken om 8 uur en je komt er (bijna) geen tegen. Op onze extra lus door Nederland (de Vijlen-route tussen 10.15 en 11.45) was dat wel wat anders > precies of ze half Holland met stokken de deur uitgeslagen hadden!
Gebruikersavatar
Biestie1
Mountainbiker
Berichten: 852
Lid geworden op: vr 05 mar 2004 13:25
Rijdt met: Kona

Bericht door Biestie1 »

=D> =D> =D>

Idd. als ge in de Voeren gaat biken, moet ge geen Pas de Lona's of Madrissa's verwachten he.
En wat die wandelaars betreft ; die hebben net evenveel recht om daar te zijn als wij. Beetje rekening mee houden is nie zo moeilijk he, het was overigens geen wedstrijd. De organisator kan daar toch ook niks aan doen, of moet die het ganse traject misschien afsluiten ? #-o

Het is voor sommigen blijkbaar moeilijk geworden om nog te genieten van het biken als ze nie het snot uit hun neus kunnen vlammen ...
Gebruikersavatar
cateye
Mountainbiker
Berichten: 245
Lid geworden op: ma 03 nov 2003 20:39
Rijdt met: orbea occam 29er, orbea alma 29er
Contacteer:

Bericht door cateye »

Een grappig verslag van mijn vriend Jean-Pierre (de pitte) op:

http://www.bierkarboys.be

De tijpfouten enz moet je er maar bijnemen !
Groeten
Ivan
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Bericht door julie »

Ik heb geen kritiek op de organisatie en wat ze hebben uitgezet als parcours, ik geef gewoon aan dat dit niet mijn type parcours is, omdat het vooral voor jongens is die het grote verzet kunnen rond draaien. Ik heb de hele ochtend in de achtervolging kunnen gaan, omdat ik niet (meer) gewend ben om een grote versnelling te rijden. Maar verder, mooie omgeving hoor, nix op aan te merken.
ClassicDriver
Mountainbiker
Berichten: 69
Lid geworden op: zo 04 dec 2005 17:41
Rijdt met: Specialized Stumpjumper comp

Bericht door ClassicDriver »

Prachtige TT.
Ikzelf vond er niks op aan te merken.
3 maal goede bevoorading gehad.
Goed bepijld.
Vriendelijke medebikers
En natuurlijk prachtige natuur.

Kortom zeer geslaagde tocht
Gebruikersavatar
dynamic
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: di 31 mei 2005 15:34
Rijdt met: Specialized stumpjumper comp
Contacteer:

Bericht door dynamic »

Ik ben sinds verleden week eens begonnen met de tochtgegevens
bij te houden.
Maar de hoogtemeters ontbreken mij van de 40km tocht in de Voeren.
Kan mij deze iemand doorgeven aub?

het was een geslaagde tocht gisteren :-)
Gebruikersavatar
eekhoorn
Mountainbiker
Berichten: 293
Lid geworden op: do 03 jul 2003 19:10
Rijdt met: ijzer en alu

Bericht door eekhoorn »

volgens mijn polar 777 meter op de 40.
Gebruikersavatar
dynamic
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: di 31 mei 2005 15:34
Rijdt met: Specialized stumpjumper comp
Contacteer:

Bericht door dynamic »

eekhoorn schreef:volgens mijn polar 777 meter op de 40.
Is genoteerd, bedankt. (o)
Plaats reactie