09/04/2007 Voeren

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

09/04/2007 Voeren

Bericht door julie »

Op paasmaandag:

17° RANDO FOURONNAISE - CHALLENGE GHF

Province: Limbourg

Catégorie: Randonnée

Distance: 15-25-40 km

Heure de départ: 8.00-12.00

Lieu: Salle de l'Harmonie

Prix: 3.5 €

Téléphone: 0479/86.09.94

Site Web: www.gileppe.be

Kan een mooie tocht zijn mits het niet teveel heeft geregend in de week ervoor. Ik heb er 1x gereden in 2005, toen was het goed te doen en waren er hele mooie stukjes in (ergens op een privé terrein), maar afgelopen jaar kon ik wel janken toen ik daar net mijn nieuwe epic ben gaan rijden, modder, modder, en nog eens modder, en dan vooral van die lekker kleefmodder waardoor je je fiets op elk klein heuveltje naar boven moet duwen, maar zelfs dat was een enorm karwei doordat de modder alles vast plakte. Enfin, ik denk wel dat deze tocht een aanrader is bij droog weer, en voorlopig ziet het er goed uit, dacht ik zo, maar ik heb niet de laatste weervoorspellingen gehoord.
Gebruikersavatar
Schijfrem
Mountainbiker
Berichten: 2677
Lid geworden op: zo 30 mei 2004 21:23
Rijdt met: Moots 29" / Lynskey M290 29" / OnOne Gravel

Bericht door Schijfrem »

Ik heb hier eens een permanente route gereden, de oranje geloof ik, en het is daar heel rustig om te rijden.
Mooie landschappen, pittige hellingen afgewisseld met snelle afdalingen.
Plezant om te rijden als het er droog is maar ik vermoed, zoals Julie het reeds aangehaald heeft, de hel bij slecht weer.
Wegens het schrale aanbod van tochten deze maand in Brabant en Limburg ga ik proberen op tijd uit mijnen nest te geraken en hier te komen rijden.
Maar het weer .... afwachten hé [-o<
Gebruikersavatar
sjappie
Mountainbiker
Berichten: 201
Lid geworden op: vr 04 aug 2006 18:20
Rijdt met: Rocky Mountain Element 70
Contacteer:

Bericht door sjappie »

Ben nog aan het twijfelen tussen Genk en Voeren.
Bij de rit van Genk zit de terril er in maar het zal een massa event zijn!
Mss toch naar Voeren komen!!

Gr,
Gebruikersavatar
dmx
Mountainbiker
Berichten: 533
Lid geworden op: ma 13 mar 2006 19:13
Rijdt met: GT Xizang 9r, Slot Inbred 29 SS,

Bericht door dmx »

Ik zal wel moeten gaan, want er ligt nog een prijs op mij te wachten (van de Challenge GHF) wegens regelmatig te starten. Maar soit, tis inderdaad zo, als 't geregend heeft (zoals vorig jaar) kan je maar beter je goeie fiets thuis laten en met je moddermachien komen, want die modder in de Voerstreek is van dezelfde soort als die van Aubel. :cry: Zeer kleverig dus. Als 't droog blijft, kan er gevlogen worden. =D>
Gebruikersavatar
CrazyCrank
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 17 nov 2006 14:39
Rijdt met: Klein Attitude Race

Bericht door CrazyCrank »

Vorige zaterdag de Voerstreekroute gereden om plaatjes te maken voor het mtbplus magazine van juni 2007. Parcours was niet moddervrij, maar bijna volledig berijdbaar. Neem best wel een extra binnenbandje mee. De meidoornhagen zijn gesnoeid, dus tssssssss. Mijn melkske in de tubeless heeft het gaatje wel kunnen dichten. Zoals het er nu naar uitziet zit het weer goed voor het komende paasweekend. Vorig jaar was dat inderdaad anders. Heb toen toen ook deze tt gereden, of beter gezegd gesta(m)pt. De kleigrond blijft hardnekkig kleven tussen je remmen en je kan onmogelijk verder bollen.

Overigens een prachtige streek om in te rijden, met tal van uitdagende afdalingen en straffe klimmetjes.
Gebruikersavatar
mierlo6
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: za 15 mei 2004 17:29
Rijdt met: Schwinn

Bericht door mierlo6 »

Ga hier ook rijden, maar inderdaad opgepast voor de geschoren hagen, de boeren laten dit zomaar op de weg liggen, ben er 2 weken geleden gaan rijden en had zeker minstens 4 gaatjes in elke band. dus voorzorgen nemen!!!
Gebruikersavatar
CyclingDream
Mountainbiker
Berichten: 328
Lid geworden op: za 08 okt 2005 11:16
Rijdt met: Scott Scale LTD (1x duwen = 100m Bolle)
Contacteer:

Bericht door CyclingDream »

Ik fiets daar ook graag in die streek, en heb daar zelf ook 3 aan-één-gesloten MTB route's ontworpen totaal 58 Km (niet bewegwijzerd) :P
Gebruikersavatar
Schijfrem
Mountainbiker
Berichten: 2677
Lid geworden op: zo 30 mei 2004 21:23
Rijdt met: Moots 29" / Lynskey M290 29" / OnOne Gravel

Bericht door Schijfrem »

mierlo6 schreef:Ga hier ook rijden, maar inderdaad opgepast voor de geschoren hagen, de boeren laten dit zomaar op de weg liggen, ben er 2 weken geleden gaan rijden en had zeker minstens 4 gaatjes in elke band. dus voorzorgen nemen!!!
Lap, mijn goesting is over :evil:
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Bericht door julie »

Tis waar dat de 2x dat ik die tocht ben wezen rijden, ik een lekke band heb gehad, maar niet door de doornstruiken, maar door de scherpe vuurstenen... nu heb ik notubes, maar eens zien of dat beter gaat. In ieder geval zijn de weerberichten gunstig, dus het wordt geen modderpartij zoals vorig jaar.
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Bericht door Headshot »

CyclingDream schreef:Ik fiets daar ook graag in die streek, en heb daar zelf ook 3 aan-één-gesloten MTB route's ontworpen totaal 58 Km (niet bewegwijzerd) :P
effe off topic, mooie website die je daar hebt =D>
Plaats reactie