14/4/2007 Deinze Mountainbiketocht in en rond de Leiestreek

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
bartmtb
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: do 21 dec 2006 20:34
Rijdt met: F2000SL / RUSH 1000 Custom

14/4/2007 Deinze Mountainbiketocht in en rond de Leiestreek

Bericht door bartmtb »

Zaterdag 14 april 2007
Deinze (voorheen Astene)

Mountainbiketocht in en rond de Leiestreek

Vrije start van 8:00 tot 14:00
Startplaats: School VTI - Leon Declercqstraat

Afstanden: 30 - 40 - 50 km

Groepsstart voor de kids om 13:30 voor 20 km

2 bevoorradingen op 40 & 50 km
Wasgelegenheid
Afspuitplaats voor fietsen
Ruime parking

Info bij :
Antoine Tanghe: 0497/03 44 25
Jackie Van Hastel: 0472/24 30 53

Mooi parcours lopende langs het Schipdonkkanaal - Leerne - Ooidonk - Deurle - Latem - Afsnee - Latem - Nazareth - Astene - Deinze

Afwezigen hebben ongelijk - tot dan !!!
Gebruikersavatar
gert9920
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 18 dec 2006 01:43
Rijdt met: CUBE LTD

Bericht door gert9920 »

Spijtig voor onze streek dat er 2 tochten zijn op nog geen 15 km afstand.
Jullie mogen mij verwachten.
Gaat het dezelfde kant als de wintertocht?
bartmtb
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: do 21 dec 2006 20:34
Rijdt met: F2000SL / RUSH 1000 Custom

Bericht door bartmtb »

Het is inderdaad spijtig dat de 2 tochten op dezelfde dag vallen. Persoonlijk vind ik de grote sterkte van onze collega's "de wegrit" - die heel knap in elkaar steekt - met heel wat leuke hellingen die de vlaamse ardennen te bieden hebben. Van de mtb tocht kan ik deze helemaal niet vergelijken.

De tocht gaat inderdaad dezelfde richting uit - doch opgelet - we starten deze keer vanuit het VTI en niet vanop de voetbalstadion. Dit zorgt ervoor dat we iets vlugger in Latem geraken - waardoor we ook nog verder offroad kunnen rijden tot in Afsnee.

:-D

Groetjes en tot dan !
Barteken
Mountainbiker
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 23 okt 2005 14:13
Rijdt met: Decathlon Rockrider 8.2 (2005) - Cannondale Rush 4 (Custom)

Bericht door Barteken »

Even duidelijk zijn : het startuur is 8 UUR en niet 7u30 zoals hier in de kalender staat. Kwestie van de mensen van den Bond niet te veel onder druk te zetten... :)
Barteken
Mountainbiker
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 23 okt 2005 14:13
Rijdt met: Decathlon Rockrider 8.2 (2005) - Cannondale Rush 4 (Custom)

Bericht door Barteken »

Allez, ik moet mijn ekskuses aanbieden aan de mensen van mountainbike.be .... zij hebben namelijk wel het juiste startuur.. 7u30 !!
Op alle flyers en info die door de organisatie werd verspreid staat 8u maar de bond zou in zijn kalender een foutje gemaakt hebben (of vice versa). Je kan dus heel vroeg starten en nadien nog naar de collega's in Zulte gaan.... of gewoon blijven plakken in het zonnetje...

Tot maandag
Gebruikersavatar
Rodenbach
Mountainbiker
Berichten: 481
Lid geworden op: di 31 okt 2006 16:22
Rijdt met: Granville Evo-R

Bericht door Rodenbach »

vanuit de sparrestad denken we met een kleine delegatie naar deinze af te zakken... parcours is ons onbekend en klinkt wel aanlokkelijk 8)
jervanheg
Mountainbiker
Berichten: 472
Lid geworden op: di 20 sep 2005 16:57
Rijdt met: KTM Kapoho e-bike

Bericht door jervanheg »

50 kilometer gedaan (-8km, want TT kwam voorbij mn deur, en dus op terugweg thuis afgestapt.)

Genieten! Prachtig weer, leuke celebrity-watchtocht doorheen die sociale huisjes in St-Martens-Latem (ik dacht eventjes dat we het leuke stukje bos niet gingen krijgen daar!); goeie bevoorradingen.
Omzeggens geen hoogtemeters maar een fair off-roadgehalte. Pijltjes konden hier en daar iets duidelijker, maar ver misrijden kon niet. Afgesloten (voor mij dan toch) met mooi een stukkie Hospicebossen in Nazareth.

Puik, en leuk!
Gebruikersavatar
Herder Ben
Mountainbiker
Berichten: 439
Lid geworden op: di 09 dec 2003 21:57
Rijdt met: Epic 06 & Stumpjumper HT 08
Contacteer:

Bericht door Herder Ben »

Pijltje konden iets beter Jeroen? Dat vond ik nu net niet :P. Ik heb bijna de volledige 50km de Herders op sleeptouw genomen en heb zelden zo een goede uitpijling van het parcours gezien. En wat te zeggen van de vele gevaarbordjes die ze gehangen hadden!?

De organisatie was trouwens super met oa twee zeer goede bevoorradingen en een grote zithoek buiten (belangrijk hé :lol:).

En met zo een weer en zo een parcours mag er al eens een tandje bijgestoken worden. Ik denk dat het onze snelste rit ooit was met een gemiddelde van 7,6111... meter per seconde voor de snelste en nog steeds meer dan 7,2222... meter per seconde voor de traagste :wink:

Tot volgende week in Oudenaarde voor de PvP...

Herder Ben
Gebruikersavatar
Gunter
Mountainbiker
Berichten: 201
Lid geworden op: di 11 nov 2003 00:28
Rijdt met: ne witte

Bericht door Gunter »

inderdaad mooie tocht met de gekende offroad stukken van de leiestreek; pijltjes vond ik perfect en bevoorrading was ook meer dan perfect!

vond wel dat er opmerkelijk weinig volk was (ofwel was dit omdat ik tegen 8h vertrokken was)
Gebruikersavatar
sofeurken
Mountainbiker
Berichten: 769
Lid geworden op: za 18 mar 2006 17:43
Rijdt met: ene in zwart wit

deinze

Bericht door sofeurken »

prachtig tochtje gereden onder een stralende hemel! veel en dichte parkeerplaatsen ,mooi parcours,goede bevoorr,goede uitpeiling.enig minpuntje;geen douches.54km ,gem 27,vrouwtje;32.5km ,gem20
Plaats reactie