08/04/07 Olmen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Sjoerie
Mountainbiker
Berichten: 3527
Lid geworden op: wo 11 mei 2005 22:25
Rijdt met: Giant XTC Customized
Contacteer:

Bericht door Sjoerie »

Alle DT naven hebbe zo'n lekker geluid als ze uitbollen 8)
Den jjag
Mountainbiker
Berichten: 672
Lid geworden op: vr 12 jan 2007 10:25
Rijdt met: Canyon Exeed CF SLX, Sensa fiori TNT pro 29er

Bericht door Den jjag »

Wij zakken ook af met ne man of vier (drie + men vrouwke :wink: )
Waarschijnlijk eerst de 40km. en dan de 20km. of 30km. er bij lappen. Beetje voorbereiden op de marathons :bounce: .

grtz
Gebruikersavatar
Ducha
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 04 apr 2005 08:21
Rijdt met: Scott

Bericht door Ducha »

Misschien nog even vermelden dat de hoofdweg (Den dijk) tussen Balen-Mol en Olmen is afgesloten. Voor diegenne die van regio Mol - Dessel - Retie komen kunnen best omrijden via Meerhout.
Want de weg is er volledig afgesloten enkel met fiets kan men er eventueel door.
Gebruikersavatar
CyclingDream
Mountainbiker
Berichten: 328
Lid geworden op: za 08 okt 2005 11:16
Rijdt met: Scott Scale LTD (1x duwen = 100m Bolle)
Contacteer:

Bericht door CyclingDream »

De route ligt er momenteel droog bij, op een paar PAARDESTRONTEN na ! :oops:
Gebruikersavatar
Nielskie
Mountainbiker
Berichten: 611
Lid geworden op: vr 26 sep 2003 20:36
Rijdt met: Fusion Floyd Marathon SL, Thompson Zeus
Contacteer:

Bericht door Nielskie »

Yep, daarstraks gaan pijlen hangen en alles was lekker droog, op sommige stukken is het al flink stoffretten.

Tot morgen, en amuseert u.
Gebruikersavatar
de vallende mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 438
Lid geworden op: za 28 jan 2006 10:36
Rijdt met: canyon 29er
Contacteer:

Bericht door de vallende mountainbiker »

ik ga ook nog eens een toerke wagen..is den eerste keer sinds...euhmm...oktober of zoiet.... :oops:
Ief
Mountainbiker
Berichten: 362
Lid geworden op: zo 13 nov 2005 14:26
Rijdt met: CUBE reaction GTC SL

Bericht door Ief »

wellie komen rond kwart na negen met ne man en vrouw of 6.
Gebruikersavatar
Hemd
Mountainbiker
Berichten: 2385
Lid geworden op: di 21 mar 2006 22:34
Rijdt met: Vanalles e bekke

Bericht door Hemd »

Juist terug van olmen. Samen met b.insane de 45km ginder gedaan. Zo plat as ne pannekoek vond ik dat nu ook weer niet. Plezante singletracks. En het spijkermonster moest paaseikes gaan rapen deze keer denk ik =D> .
Met fiets naar ginder gebold en terug offcourse. Toch goed voor een 100km. Viel een klein beetje tegen op het laatst, nu rusten want morgen staat Voeren op het programma. :drunk:
Gebruikersavatar
moddercrosser
Mountainbiker
Berichten: 368
Lid geworden op: za 20 aug 2005 11:47
Rijdt met: CUBE e mtb Hd 500

Bericht door moddercrosser »

Lekker geamusiert dort in Olmen ! 1ste 10 km's dienden als opwarming met wat asfalt en rechtere stukken, maar 'k wist wat ging komen en 't was nog wat friskes dus geen probleem.
Na 1500sec bollen begon de fun dan ook. Bochtjes, singletrackskes, CooperS-heuveltjes, pret pret retteketet. 1 petieterig modderstukske en iedereen stond natuurlijk stil hier, behalve miemiep zoef, 'k dacht nog shit, moet ik mijne velo nog gaan kuisen door zo'n stukske.
Vlak hierna bevoorrading, 3 soorten koek en drink. Genoeg voor mij.
Op voor nog 15km te gaan, hierna bleef de fun er dik in. De paadjes die ik vorig jaar wegens het nagelmonster op mijn voeten kon doen, waren nu dolle pret op mijne wielen. Geen moment verveeld op dezen tt. De mooiste stukken zaten erin.
Na bordje 5 km zag ik ze allemaal recht naast kanaal rijden, peins dat 't gedaan was met de fun, maar nieje man nieje nieje, nog een lolstuk tot en met :-) . Dit maar 3 keer gedaan na elkaar, kick it.
Naast kanaal nog de spieren extra gerokken en alles gegeven wat er nog in zat, zeker 20km/h gehaald hier ! Nieje serieus, 't was dik in orde in de Olmense Zoo-mooie paadjes. C U next year, kom 'k zeker weer tot hier. :-) .

Nog wat statistieken voor de conditie te vergelijken met vorig en volgend jaar : 48km a 24.99km/h (shit weer gen 25 gemiddeld, as if i care)
Gebruikersavatar
Point7
Mountainbiker
Berichten: 468
Lid geworden op: di 22 jun 2004 19:38
Rijdt met: Cannondale 2013 F29 Carbon 3

Bericht door Point7 »

Heb hier de 45km gedaan. Het was begot wreed frisjes deze morgend maar ik had me niet te warm aangekleed omdat het toch goed weer ging worden.
De eerste 10km's waren inderdaad enkel goed om wat op te warmen. Veel baan, fietspad en verharde veldwegen. De stukken singletrack in deze streken zijn wel goed ! =D> Eigenlijk jammer dat er telkens lange stroken verhard tussen zitten om naar het het volgende bos met singletracks te rijden.
Ben begot 1 keer tegen de vlakte gegaan op dat afdalingske in dat zeer mul zand. Gelukkig valt zulk zand zacht. :bounce: Dit had deels te maken met mijn slecht type voorband. Heb pas een band kapot gereden en nu lag er tijdelijk een band op met weinig grip. Ik heb thuis direkt die band er terug afgesmeten en er volledig nieuw op gelegd van een beter model. Ze gaan me geen 2 keer hebben. Ik moest in elke bocht oppassen dat men voorwiel niet wegschoof.

Die modderstrook was een verrassing. Tot dan toe was het poederdroog met vele stofwolken achter de bikers tot gevolg. Ik vond dat strookske eigenlijk wel leuk. Ik ben er ook redelijk vlot doorgeraakt en dat geeft altijd een beetje voldoening als ge sommige andere ziet vastrijden. :wink:

De bevoorrading kwam eigenlijk wat laat. Pas na een klein 31km. Ik dacht al dat ik deze gemist had en ik begon een beetje honger te krijgen.
De bevoorrading was simpel. Een sportdrank (poedermix) en diverse koeken. Geen fruit.

De bepijling was in orde.

Aprés, afspuitstand en douches geen gebruik van gemaakt dus ook geen commentaar.

Het is omdat er weinig keuze was in TT'en want eigenlijk vond ik deze niet speciaal genoeg.
Plaats reactie