01/04/2007 Olne-Spa-Olne

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Marc Vde
Mountainbiker
Berichten: 331
Lid geworden op: ma 28 aug 2006 21:58
Rijdt met: Merida Big9 7000 / Rocky Mountain Thunderbold 750MSL / Colnago Ace

Re: gestolen: Ciclomaster CM 436 M

Bericht door Marc Vde »

demandt schreef:Bij de eerste bevoorrading van Olne-Spa-Olne was mijn Ciclomaster CM 436 M verdwenen nadat ik mijn fiets even had weggezet om iets te gaan eten was hij weg. Zeer kleine kans dat ik hem ben verloren maar zeer grote kans dat hij is gestolen. Bij het inschrijven nog ervanaf gehaald nu effe vergeten.

Wie kan me helpen aan een ciclomaster CM 436 of HAC 4 bestand van de 65 km om in te lezen op mijn computer. Dan heb ik tenminste iets

Moraal van dit verhaal : altijd je fiets in de gaten houden want er zijn altijd klojos die neit met hun tengels van andermans spulllen kunnen afblijven

Alvast bedankt

gr

rob
Ik heb op een van de waterbakken, aan de 2e bevoorrading, een klokje zien liggen, uiteraard weet ik niet welk type of merk, maar ik denk dat een eerlijke vinder dit daar heeft achtergelaten. Misschien toch even de organisatie contacteren.
Gebruikersavatar
race duck
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 06 sep 2006 20:45
Rijdt met: Trek 9.8

Bericht door race duck »

valley schreef:Mooie zware tocht ,prachtig weer,gekozen voor de 50 KM maar heb de splitsing gemist zaten op de 70km na de laatste bevoorading over de weg binnen gereden uiteidelijk 60 km en te laat thuis #-o [-o< de berkenrijders Heusden
Over de weg binnengereden? Ik heb het parcours van de 70km wél gevolgd, dacht ik, maar ik kom ook maar aan 60 km. Heb ik ergens een pijl gemist? Kent iemand de exacte afstend van de lange toer?
Gebruikersavatar
Fons Moors
Mountainbiker
Berichten: 1331
Lid geworden op: di 02 nov 2004 22:44
Rijdt met: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine

Bericht door Fons Moors »

Op 1/04/2007 fietste en filmde ik het MTB gebeuren te Olne
Voorlopig 195 fotokes. De film komt later...
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
ruuducati
Mountainbiker
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 10 sep 2006 16:01
Rijdt met: Merida Matts 500 WCS-lite-M, 2012 Rocky Mountain Element 970

Bericht door ruuducati »

Ik heb de 50 km gedaan en ook verkeerd gereden aan de splitsing van 50/70 km maar op tijd teruggeroepen door m'n fietsmakkers!

Weet er iemand hoeveel hoogtemeters de 50 km-tocht telde? Ik vermoed toch meer dan Spa, Esneux of Andenne van de afgelopen weken!
Gebruikersavatar
MadMan
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: di 14 jan 2003 21:38
Rijdt met: thompson x-line / marzo mx comp 04 / hayes hfx9xc / sram9.0 / x3.1Disc ust / dt swiss onyx disc /
Contacteer:

Bericht door MadMan »

ruuducati schreef:Ik heb de 50 km gedaan en ook verkeerd gereden aan de splitsing van 50/70 km maar op tijd teruggeroepen door m'n fietsmakkers!

Weet er iemand hoeveel hoogtemeters de 50 km-tocht telde? Ik vermoed toch meer dan Spa, Esneux of Andenne van de afgelopen weken!
Hello,

Ik heb de "37km" gereden en had +970hm.

Greetz
Gebruikersavatar
Nico_1977
Mountainbiker
Berichten: 348
Lid geworden op: di 25 jul 2006 19:09
Rijdt met: CANYON NERVE XC 7.0 '07
Contacteer:

Bericht door Nico_1977 »

Vandaag ook een bezoekje gebracht aan Olne..

Amai.. Eerste keer sinds lange tijd nog eens in de ardennen gaan rijden..

Het begon al geweldig.. schoenen vergeten voor de klippedalen #-o
Dus maar op gewone sportschoenen vertrokken op die klikpedaalkes.. Ideaal is iets anders.. We hadden maar voor de 38km gekozen.. ook in de hoop van optijd thuis te zijn..

Persoonlijk vond ik het een prachtig parcours en dat samen met een fijn zonneke... wat wil een mens nog meer..
Euh.. een bevoorrading met voorraad? De eerste stond letterlijk droog.. [-X
de 2de was wel inorde en goed voorzien.
Al bij al vond ik het een geslaagde dag. Mij zien ze hier nog terug .. mischien wel wat vroeger aan het vertrek zodat er toch nog iets te krijgen is .. :wink:

Oja, wie was dien bakker van kortrijk die hier op het forum zit? Is het nog gelukt voor de 70km te doen met je cassette?
Duvelke
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 05 mar 2006 19:44
Rijdt met: ne rappe !

Bericht door Duvelke »

Plus
Veel heuveltjes en bergafjes, mooi parcours met niet te veel drassige stukken, signaalgevers bij gevaarlijke oversteekpunten, 3 bevoorradingen op de 50 km

Min
Signalisatie met krijt soms onduidelijk en borden van de splitsingen stonden te laat, 50 km was maar 45 km, afspuitstand stond op een gevaarlijke plaats
Gebruikersavatar
ruuducati
Mountainbiker
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 10 sep 2006 16:01
Rijdt met: Merida Matts 500 WCS-lite-M, 2012 Rocky Mountain Element 970

Bericht door ruuducati »

MadMan schreef:
ruuducati schreef:Ik heb de 50 km gedaan en ook verkeerd gereden aan de splitsing van 50/70 km maar op tijd teruggeroepen door m'n fietsmakkers!

Weet er iemand hoeveel hoogtemeters de 50 km-tocht telde? Ik vermoed toch meer dan Spa, Esneux of Andenne van de afgelopen weken!
Hello,

Ik heb de "37km" gereden en had +970hm.

Greetz
Merci voor de reactie, dan schat ik voor de "48km" een paar honderd meer.
Gebruikersavatar
Tinman
Mountainbiker
Berichten: 515
Lid geworden op: do 31 mar 2005 19:19
Rijdt met: Van Nicholas Redwood Ti + Scott Scale 700 SL
Contacteer:

Bericht door Tinman »

We gingen voor de 50km omdat ik de hele week wat grieperig was. Maar doordat we bij het kasteel in Theux schijnbaar een splitsing hebben gemist (we waren duidelijk niet de enige) toch de volledige afstand gereden.

Enkele zeer mooie afdalingen, toch vrijveel asfalt tussendoor maar al met al een hele kluif voor mij met nog wat griep in m'n lijf.

We vertrokken vrij laat en bij de eerste bevoorrading waren ze al door hun voorraad heen. Dat vond ik wel een minpunt.

Al met al een zeer mooie tocht met ideaal weer. =D>

PS Iemand heeft in een zeer steile afdaling (vlak voor 1ste bevoorrading) nog een foto van mij gemaakt, als dit iemand van dit forum is zou hij me dan een PB kunnen sturen. Zou de foto graag willen hebben.

Ik had een Specialized shirt aan met een Rabobank broek en een rood/witte helm en reed op een Speci Epic.
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Bericht door scelter »

Prachtige tocht vandaag in Olne. Vooral dat uitzicht toen we die eerste vallei binnenreden (langs dat glibberig wegje waar iedereen te voet stond) =P~
Hier en daar was er toch wat op te merken. Zoals de bikers hierboven al zeiden waren de splitsingen bijzonder slecht aangegeven. Alleen die vlak na bevoorrading één, zie ook de foto van Fons, heb ik gezien. Geen erg voor mij want ik ging toch voor de 65, maar niet zo geweldig voor de mensen die voor de kortere afstanden gingen. Dan de bevoorradingen. Ik vind het fijn dat men 5 soorten koek voorziet, maar dat water met grenadine is me toch wat te min om vier uur op te biken. Sportdrank ik voor mij toch het minimum.
Dan aan bevoorrading twee stel ik vast dat er vuil in mijn drinkbekerke ligt. Ok, kan gebeuren denk ik en ik pak een ander om vast te stellen dat die ook weer vol zand lag. Ik blijf nog ff staan aan de bevoorrading en ik zie tot mijn eigen verbasing dat de mensen van de bevoorrading lege bekertjes uit de vuilzak vissen om ze netjes weer terug te vullen met drinken. [-X
En ten slotte kondigt men 70km aan op de website om er aan de start 65 van te maken en dan stel ik bij aankomst vast dat het er uiteindelijk 60 blijken te zijn.
Plaats reactie