01/04/07 St. Niklaas (Ronde van het Waasland)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Re: 01/04/07 St. Niklaas (Ronde van het Waasland)

Bericht door »

Moustache schreef:Iemand wat meer informatie over het parcours?

Ik kwam ook nog iets tegen op een website die zegt dat er groepen starten elke 10 minuten ?!?!?
Die info die je hebt gelezen zal toch niet over deze tt zijn gegaan,lijkt me meer de manier van werken bij een chrono te zijn....ik moet nog één van de eerste chrono's in 't Waasland tegenkomen.In een ver verleden Burcht (80km),maar voor de rest :roll: ...

Reken op een plat parcours met een vettige strook ertussen.Hier en daar een bultje maar 't kan best lastig worden als er wat wind staat.Qua uitdaging zijn er betere alternatieven,maar 't is allemaal zo dicht in de buurt dat het vooral gemakkelijk is als Waaslander.
Gebruikersavatar
MilkSjeik
Mountainbiker
Berichten: 268
Lid geworden op: di 30 aug 2005 21:26
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Re: 01/04/07 St. Niklaas (Ronde van het Waasland)

Bericht door MilkSjeik »

Moustache schreef:Iemand wat meer informatie over het parcours?

Ik kwam ook nog iets tegen op een website die zegt dat er groepen starten elke 10 minuten ?!?!?
Al een vroege 1 april grap? :-D
Gebruikersavatar
Moustache
Kerstman
Berichten: 2448
Lid geworden op: vr 16 dec 2005 20:30
Rijdt met: ne vuilen en soms ne properen
Contacteer:

Bericht door Moustache »

Ik vrees dat we er hier toch niet genoeg over te lezen zullen krijgen... Als ik eerst 45 min of meer met de wagen moet rijden, wil ik toch zeker zijn dat het de moeite is.

:bounce: :bounce: :bounce:

Heb al wat informatie gevonden over een rit in Noord-Frankrijk. Ik zal maar een ritje gaan doen bij onze vlaamse vrienden van aan de andere kant van de grens.
Gebruikersavatar
fast & furious
Kerstman
Berichten: 161
Lid geworden op: vr 09 sep 2005 18:58
Rijdt met: Fast : Specialized stumpjumper expert / Furious : Specialized Stumpjumper Woman 2006

Bericht door fast & furious »

Deze morgen met de Furious afgezakt naar Sint-Niklaas.
Enorm veel volk bij de inschrijving en ook tot aan de éérst bevoorrading,
dan kwam de splitsing en was er plots bijna niemand meer te zien tot
dat de groten toer zich opnieuw terug aansloot bij de kleine toer.
Nu,het parkoer,in 3 woorden samengevat,plat,rap en hard.
Maw,ge kon er letterlijk vliegen(na 2uur was ik terug en had 50 kilometer
op de teller staan).
Ge kunt U nu de vraag stellen,was het de moeite om een uur ver te
rijden,ja en néé,ja,geen alternatief,néé,hier in W-Vlaanderen hebben we toch betere tt!
Mss de volgende keer toch de grens ne keer oversteken????
Nog nen tèt à tèt gedaan op het terras met de Furious en dan richting
huiswaarts.

tot in Zillebeke,de Fast
jocca
Kerstman
Berichten: 1351
Lid geworden op: wo 07 dec 2005 10:43
Rijdt met: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander
Contacteer:

Bericht door jocca »

@ fast,

Nie twijfelen een volgende keer, gewoon mee die grens over, het is even lang rijden en je zo goed als constant in het veld of bos. Hanzi was ook mee vandaag dus die zal dit kunnen bevestigen.

greetz
Gebruikersavatar
achilles
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 04 dec 2005 22:51
Rijdt met: Bianchi

Bericht door achilles »

Deze morgen met slechts vier uurtjes slaap in de benen toch maar mijnen tractor in de auto geladen en richting Sint-Niklaas gebold. Pas om twintig over tien vertrokken dus de grote meute was toen allang weg. :lol:
In het eerste stuk zat serieus wat asfalt en keiharde dreven verwerkt. Gevolg: op een goeie 45 minuten stonden we aan de bevoorrading. Daar een pakje peperkoek en een bekertje sportdrank naar binnen gewerkt en terug het ros op voor het tweede bedrijf met gelukkig wat meer animo. Eerst een klein stukje bos en dan was het weer op de grote plateau richting Haasdonk en Beveren. Het laatste stukje gekronkel in de onvermijdelijke Haasdonkse bossen haalde het gemiddelde nog wat naar beneden maar na twee uur stonden we al terug aan de auto.

Conclusie:

* parcours: matig (iets teveel asfalt om van een echt goede veldtoertocht te kunnen spreken)

* uitpijling: goed, hoewel ik toch twee keer een aantal mensen voor mij verkeerd heb zien rijden. Ook de kalklijnen waren zeker een pluspunt!

* bevoorrading: ok

* afspuitstand en douches: geen gebruik van gemaakt
Gebruikersavatar
Bulls-Eye
Mountainbiker
Berichten: 299
Lid geworden op: zo 07 mei 2006 11:09
Rijdt met: Merida Matts Lite

Bericht door Bulls-Eye »

Deze morgen met Dickie en P° naar de Jasmijn afgezakt en zoals iedereen reeds vindt te véél asfalt #-o zeker tot aan de bevoorading, die was ok, erna was het beter met het bos van Haasdonk al hoewel er daar meer uit te halen was :( Het beste was den apres op het terras in het zonnnetje in goed gezelschap, denk dat we ongeveer even lang op het terras gezeten hebben als we gereden hebben.

In het naar huis rijden met een stevig briesje op kop in een hels tempo, nog gezelschap gekregen van Yakke (blij dat ik niet even ver moest aan dat tempo)
Gebruikersavatar
Bulls-Eye
Mountainbiker
Berichten: 299
Lid geworden op: zo 07 mei 2006 11:09
Rijdt met: Merida Matts Lite

Bericht door Bulls-Eye »

Deze morgen met Dickie en P° naar de Jasmijn afgezakt en zoals iedereen reeds vindt te véél asfalt #-o zeker tot aan de bevoorading, die was ok, erna was het beter met het bos van Haasdonk al hoewel er daar meer uit te halen was :( Het beste was den apres op het terras in het zonnnetje in goed gezelschap, denk dat we ongeveer even lang op het terras gezeten hebben als we gereden hebben.

In het naar huis rijden met een stevig briesje op kop in een hels tempo, nog gezelschap gekregen van Yakke (blij dat ik niet even ver moest aan dat tempo)
Gebruikersavatar
Bulls-Eye
Mountainbiker
Berichten: 299
Lid geworden op: zo 07 mei 2006 11:09
Rijdt met: Merida Matts Lite

Bericht door Bulls-Eye »

Deze morgen met Dickie en P° naar de Jasmijn afgezakt en zoals iedereen reeds vindt te véél asfalt #-o zeker tot aan de bevoorading, die was ok, erna was het beter met het bos van Haasdonk al hoewel er daar meer uit te halen was :( Het beste was den apres op het terras in het zonnnetje in goed gezelschap, denk dat we ongeveer even lang op het terras gezeten hebben als we gereden hebben.

In het naar huis rijden met een stevig briesje op kop in een hels tempo, nog gezelschap gekregen van Yakke (blij dat ik niet even ver moest aan dat tempo)
Gebruikersavatar
gert9920
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 18 dec 2006 01:43
Rijdt met: CUBE LTD

Bericht door gert9920 »

Man, man, man, inderdaad miserie. Op de 34 km 2x maal bepijling gemist (tweede keer zelfs helemaal niet gezien!) Net voorbij overweg in Nieuwkerken en na bevoorrading opeens aan oprit E17 met een 30-tal! mensen. Iemand belde naar de organisatie maar ze konden ons niet op de goede weg helpen. Vorige week in Belsele was het ook extra opletten met de bepijling. Aan organisatoren ronde van Waasland : misschien toch eens investeren in hout om pijltjes te maken zodat je niet altijd met stickers en folie moet werken?
Sorry mensen maar zolang de bepijling zo blijft zien jullie mij niet meer op jullie organisatie. Is echt ondermaats.
Bevoorrading was uitstekend.
Plaats reactie