25 Maart OKSELAAR 15,25,45,60km

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Conrad
Mountainbiker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 15 sep 2006 10:10
Rijdt met: Specialized S-Works Epic 2021
Contacteer:

Bericht door Conrad »

Want een fantasctisch zondagvoormiddag toch weer!

Gisteren met 4 vertrokken rond 9u30, 2 voor de 45 km(waaronder mezelf) en 2 voor de 25 km. Vertrokken aan de voetbalkantine waar ik nog glorietijden heb beleefd :lol: vroeger, waarna we de bossen van okselaar indoken. Vandaar via de dreef van Averbode richting Kroningskapel, Konijnenberg & Weefberg. En amaaaaaaaai, wat was dat allemaal.

Helling,afdaling,helling,afdaling,helling,afdaling, het bleef maar komen. Vooral op de weegberg. Daar was het toch wel even in het rood gaan.
Werden daar zelfs ook even aangemoedig door dhr. Rudy Debie toen we een zware beklimming naar boven aan het vliegen waren.

Na de hel van Averbode, dacht ik dat we hetzelfde gingen meemaken in Testelt, maar het viel nog "relatief" mee. Ze hadden het daar even erg kunnen maken in mijn ogen :lol:

Na de bevoorrading richting Scherpenheuvel/Zichem. Dit was duidelijk rustiger dan het begingedeelte. Na de bevoorrading direct richting de mast in testelt, waar ik jammerlijk genoeg vol op mijn schouder ben gevallen wat echt niet goed is. Heb die al op een scoutsweekend al uit de kop gehaald en voelde ze nu rollen. Maar heb er enkel wat spierpijn aan overgehouden. Direct opgestaan, schade gemeten, en verder gebold.
In de afdaling aan de spoorweg nog door een fotograaf getrokken, hopelijk een knappe foto.

Daarna richting messelbroek om erna naar scherpenheuvel te rijden en zo via zichem terug te komen naar testelt. En dan rustig terug naar okselaar. Op het einde er alles nog eens uitgesmeten op het laatste stukje voor de finish.

Echt MTB okselaar, zalig parcours, veel variatie, knappe organisatie. Ik heb me enorm geamuseerd. Ook wel geluk dat het zo'n goed weer was.

Greetz,

Conrad aka Yannick
Gebruikersavatar
cornholio
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 18 dec 2006 14:50

Bericht door cornholio »

nu rest er nog 1 ding :

fotooooooo's


:bounce:
Gebruikersavatar
Bijterke
Mountainbiker
Berichten: 261
Lid geworden op: zo 09 jan 2005 21:50
Rijdt met: Cube LTD Team 2007 LX Disc, Ridley Icarus full Ultegra

Bericht door Bijterke »

fcb schreef:Heeft iemand mss de hoogtemeters van de tocht ?
Want op men gps stond 500 , als ik hem in de garmin training center inlaad zijn het er al 545 . En in Motionbased zijn eht er plots 849 . :-?
Klein verschilleke
Mijn Polar geeft 490 aan en mijn VDO MC1.0 484
Gebruikersavatar
spooky
Mountainbiker
Berichten: 905
Lid geworden op: wo 17 aug 2005 16:49
Rijdt met: Specialized epic expert & Specialized Koersmachien

Bericht door spooky »

Aan het aantal deelnemers te zien dat mij de laatste 10km nog voorbij gereden is, de laatste 10 zat ik absoluut dood, blijkt toch dat de meeste redelijk dood zaten op dat moment, want veel zijn er mij niet meer voorbij gekomen.
Die stukken naast de Demer nodigen natuurlijk uit om goe door te gaan, en dat bekoop je op het einde natuurlijk, zeker na zo'n begin op de Weefberg.
Om maar aan te tonen dat je hier in de streek niet ver moet gaan om leuke klimmetjes tegen te komen...
Gebruikersavatar
Point7
Mountainbiker
Berichten: 468
Lid geworden op: di 22 jun 2004 19:38
Rijdt met: Cannondale 2013 F29 Carbon 3

Bericht door Point7 »

g-works schreef: Na de Bv. een gewonde biker zien liggen ,hij werd al bijgestaan door zijn bike makkers, het zag er niet goed uit, hopelijk gaat het al wat beter met hem
Volgend jaar zien ze me zeker terug =D> =D>
Ik kom deze morgend op het werk en krijg te horen dat een collega daar afgevoerd is geweest. (hersenschudding, snijwond op voorhoofd, spier in kuit geklemt en minstens 2 weken werkonbekwaam)

Ik heb ook iemand zien liggen (op een afdaling na een dikke boom dwars over het parcours) en dat was em in ieder geval niet. Ik weet niet meer waar dat juist was.
Schummi
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 18 dec 2006 18:53
Rijdt met: Merida

Bericht door Schummi »

Heb die ook zien liggen, zag er niet goed uit ... weet iemand er meer van?
han
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: do 01 mar 2007 19:51
Rijdt met: Specialized FSR Exspert

Bericht door han »

Ik kan jullie zeggen dat ik (diegene die op de grond lag) afgevoerd ben naar ziekenhuis in Diest. Verdickt : hersenschudding, genaaid op neus en voorhoofd, nekklachten doch geen ernstige letsels en spierscheur in achterdijbeen. Hopelijk binnen 14 dagen terug op de fiets.
Vandaag uit ziekenhuis gemogen.
Gebruikersavatar
Nazgul
Mountainbiker
Berichten: 799
Lid geworden op: za 30 sep 2006 13:52
Rijdt met: TREK Superfly Elite 29", winterbike TREK X-Caliber 29""
Contacteer:

Bericht door Nazgul »

han schreef:Ik kan jullie zeggen dat ik (diegene die op de grond lag) afgevoerd ben naar ziekenhuis in Diest. Verdickt : hersenschudding, genaaid op neus en voorhoofd, nekklachten doch geen ernstige letsels en spierscheur in achterdijbeen. Hopelijk binnen 14 dagen terug op de fiets.
Vandaag uit ziekenhuis gemogen.
Veel succes met het herstel
Gebruikersavatar
Point7
Mountainbiker
Berichten: 468
Lid geworden op: di 22 jun 2004 19:38
Rijdt met: Cannondale 2013 F29 Carbon 3

Bericht door Point7 »

han schreef:Ik kan jullie zeggen dat ik (diegene die op de grond lag) afgevoerd ben naar ziekenhuis in Diest. Verdickt : hersenschudding, genaaid op neus en voorhoofd, nekklachten doch geen ernstige letsels en spierscheur in achterdijbeen. Hopelijk binnen 14 dagen terug op de fiets.
Vandaag uit ziekenhuis gemogen.
Hierzie Philips collega. :wink: Precies ne serieuze totter gemaakt. #-o Hoe is het gebeurd ?

Nog een goed herstel gewenst !
Gebruikersavatar
Bochtig RedBulleke
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: za 17 sep 2005 11:34
Rijdt met: Ridley Scorpion XTR/XT Ritchey WCS DT 240s 4ZA Lynx

Bericht door Bochtig RedBulleke »

Hallo

Vooraleerst van harte beterschap gewenst aan de gewonde biker.

Iedereen van harte bedankt voor de talrijke opkomst
en de goede commentaar , we doen ons best. =D> =D> =D>

We hopen dat jullie er van genoten hebben en dat jullie
op 29 juli te Molenstede ( aan de kerk ) terug parraat zijn en of
te Okselaar in 2008. :-D :-D

Een deel van de foto's staan al op de site de rest volgt in de loop van de
week.

Nogmaals dank. :-D =D>

MTB Okselaar
Plaats reactie