25/03/2007 TT Overijse (Zoniënwoudtocht)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
jimi
Mountainbiker
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 03 jul 2006 10:09
Rijdt met: cannondale f29

Bericht door jimi »

tof tof tof,eindelijk es rond de boom kunnen draaien zonder op mijn smikkel te gaan........dankzij mijn gezel..17.9 gemiddeld,a walk in the parc
super organisatie,dikke pluim
pacer
Mountainbiker
Berichten: 891
Lid geworden op: za 03 dec 2005 19:27
Rijdt met: Ebony SS - Unit 29er SS

Bericht door pacer »

ook geweest, gisteren 100 km met de baanweirdo's gaan peren in Brasschaat, vandaag toch moeite en heel slechte benen. Ma t mag al ns pijn doen :P

Onze Rocky Rider moest verstek geven om de tocht verder te doen. Dan heb ik toch nog de 30 gedaan, super organisatie, degelijk parcours en lekker zonnetje.

Nog een collega tegengekomen en zo een leuke tocht gehad. Nu rusten en wat losrijden en volgend weekend hopelijk Olne...

Proficiat Bierkarboys!
Gebruikersavatar
Gé claxon
Mountainbiker
Berichten: 360
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 20:50
Rijdt met: mè een bel

Bericht door Gé claxon »

het was weer de moeite om het winteruur te verbijten #-o het weer zat mee en het parcours was (gezien de laatste weken) heel goed berijdbaar nen dikke bravo aan de organisatie ; het was af =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
nu-4000
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: wo 27 apr 2005 14:59
Rijdt met: BMC fourstroke FS02 29"

Bericht door nu-4000 »

Kan iemand een hoogteprofieltje posten ?
Eerste klas tocht BTW !
Slome speedy
Mountainbiker
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 10 dec 2006 21:07
Rijdt met: Specialized 29'er Expert

Bericht door Slome speedy »

Vanmorgen Overijse gedaan. Prachte toer en schitterend georganiseerd.
De beentjes zaten goed in form, want na 50.4km op de teller een avs van 19.6 iemand enig idee van de hm's?
Tot volgend jaar, doe zo voort mannen.
jimi
Mountainbiker
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 03 jul 2006 10:09
Rijdt met: cannondale f29

Bericht door jimi »

540 hoogtemeters had ik
Gebruikersavatar
alain
Mountainbiker
Berichten: 356
Lid geworden op: do 13 okt 2005 15:25
Rijdt met: Cannondale Scalpel 2 2021 ( in bestelling )-Cannondale M500-Specialized Roubaix Expert 2020

Bericht door alain »

Vandaag ook een uurtje vroeger opgestaan om eens te gaan biken in Overijse bij de bierkarboys.
Het was voor de eerste keer ( :oops: :-? )dat ik in het zonienwoud ben gaan biken en het was een aangename verassing.
Net op tijd gekomen voor de inschrijving en begonnen aan de lange afstand
Een zeer mooi parcours ( uitgenome de modderstrook in het woud )maar blijkbaar is het zonienwoud het mekka van de maneges.
Blijkbaar is het niet de gewoonte om opzij te gaan voor de bikers en ook veel tegenliggers op de nero route
Conclusie
Een zeer mooi parcours, goede signalisatie en goede bevoorrading ( zelfs twee stuks )
Je zal me er zeker terugzien op de volgende edities

Alain
Musti
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: do 23 jan 2003 16:49

Bericht door Musti »

We hebben ons ook goed geamuseerd op de 50 km. Voor we vertrokken hebben we ons nog afgevraagd hoe lang het geleden was dat we nog eens een tochtje gereden hadden waarin er deftig moest geklommen worden, en we konden het al niet meer zeggen. En dat was er dan ook aan te merken. Het eerste uur hadden we amper 15 km gereden, was ik al een keertje tegen de kasseien gaan liggen (op dat steil smal kasseiklimmetje) en hadden we al eens naar adem staan happen aan de kant van de weg. Eenmaal in het zonienwoud ging het een heel eind beter. Der was hier en daar modder, en we hebben hier en daar ook even van de fiets gemoeten, maar dat stoort me op zo een tocht helemaal niet, ik zou het jammer vinden mochten der alleen maar brede dreven in zitten. Na de eerste bevoorrading waar je die racebaan voor paarden kruist nog een dipje gekregen, en door een fiets die het naar klein schakelen weigerde ook een klimmetje te voet moeten doen. Maar vanaf de tweede bevoorrading ging het dan opeens weer net iets beter dan verwacht: we zijn alles kunnen bovenrijden en al rijdend toegekomen :-) . Conclusie: zoals verwacht een mooie, leuke tocht, goede organisatie maar er moet dringend iets aan de conditie gedaan worden, bij voorkeur door meer van zulke tochten te rijden.
Gebruikersavatar
Luc
Mountainbiker
Berichten: 298
Lid geworden op: vr 25 okt 2002 12:46
Rijdt met: Ne Zilvere en ne mat Zwette
Contacteer:

Bericht door Luc »

Ik ben ook nog eens off road gaan bollen, amper de vierde maal dit jaar... ik heb het me niet beklaagd. Samen met Willy gestart voor eerst de 32 km en daarna de 50km. Bij de tweede passage aan de splitsing voor de lange afstand bleek echter dat we al teveel tijd opgesoupeerd hadden en hebben we wijselijk de neus maar terug richting 32km gezet. Een heel mooi tochtje met een goede 64km als gevolg, soms wat muddy (kan ook niet anders met het weer van voorbije week) maar nooit echt overdreven en toch een paar mooie kuitenbijtertjes die dit een heel mooie tocht maakten. Ik heb me in elk geval geen seconde verveeld op dit parcours !
Gebruikersavatar
DV33
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 24 apr 2005 19:29
Rijdt met: Giant

Bericht door DV33 »

Zoals elke jaar weer een prachtig tt-ke.
Heb van deze tocht genoten, was 1tje uit de boekskes. Dikke chapeau voor de organisatie =D> =D> =D> , prima afpijling, gulle bevoorradingen en prachtig en afwisselend parcours, gevolgd door een zonovergoten après :drunk: . Paar stevige kuite-killers tegengekomen. En parcours lag er goed bij, gedaan met die drab (zoals vb in Kortrijk-Dutsel). Deze doe ik zeker volgend jaar opnieuw.
Plaats reactie