25/03/2007 TT KORTRIJK (6e Watermolentocht)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
djambo
Mountainbiker
Berichten: 193
Lid geworden op: vr 08 mar 2002 02:00
Rijdt met: c'd

Bericht door djambo »

wie komt er dan ook naar kortrijk om te mountainbiken ????

dit had je toch op voorhand kunnen weten !

twas een leuke familietocht #-o
Gebruikersavatar
bonsai
Mountainbiker
Berichten: 396
Lid geworden op: zo 30 jan 2005 21:53
Rijdt met: Orbea satellite

Bericht door bonsai »

zelfde mening toegedaan, ben naar Belsele geweest,
tussen de 70 en 80% off-road gehad. Very nice. :wink:
Gebruikersavatar
Moustache
Kerstman
Berichten: 2448
Lid geworden op: vr 16 dec 2005 20:30
Rijdt met: ne vuilen en soms ne properen
Contacteer:

Bericht door Moustache »

jervanheg schreef:Een zware teleurstelling!
En weet je wat dan nog het ergste is... we passeerden langs allerlei lekkers, maar mochten er niet van proeven: we reden langs (niet erdoor) Bellegem bos en het Argendaalbos, op 150 meter van het Grandvalbos, op 500 meter van het Mortagnebos en nog zeker een paar andere stukjes, die meer de moeite zouden zijn geweest dan de asfalt van vandaag.

Achteraf hadden we met de forumbikers zeker nog vier of vijf strookjes gezien, waar we langs reden, op het asfalt... [-X [-X [-X

Als ik deze nog eens rij, dan is het met de koersfiets (gesteld dat ik er enen zou kopen, natuurlijk)

Jammer.
Gebruikersavatar
cowboy peter
Mountainbiker
Berichten: 1473
Lid geworden op: zo 17 sep 2006 19:04
Rijdt met: flash29, epic , synapse

Bericht door cowboy peter »

dedju, deze morgen beter met de koersfiets gekomen. de stroken onverhard vandaag waren zeer ver te zoeken, en waren zeker te doen met de koersvelo. Alhoewel, efkes oftrack geweest met vttje en slijkcrossertje: afdaling door Bellegembos, en just ervoor had ik ook al eens het land omgeploegd in een poging iedereen in te halen [-X . maar 't boordeke van de stapsteentjes was te hoog #-o .
Na de 100km van gisteren toch nog meer dan fatsoenlijke benen vandaag, wat van mijn gezelschap van gisteren niet kon gezegd worden.
Iemand een voorstel voor volgende week zaterdag? de zondag zal 't waarschijnlijk St-Niklaas worden.
Gebruikersavatar
Lichterveldenaere
Mountainbiker
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 12 feb 2005 20:49
Rijdt met: xtme

Bericht door Lichterveldenaere »

Met de 100 van Oedelem nog duidelijk in de benen en veel te weinig nachtrust de 50 van Kortrijk-Heule gereden. Ik kan me in grote lijnen bij de voorgaande berichten aansluiten. Zoals verwacht veel road en stapstenen. De lus van de 50 die de 38 niet deed was de leukste, maar toch her en der wat gemiste stukken. Hoogtepunt voor mij was de velddoorsteek (niet volgens Traxer blijkbaar :wink: ). Zegt genoeg zeker?

Kortom een rit die je best in gezelschap rijdt of anders verveel je je dood. Ik moet wel zeggen dat ik eigenlijk vooral tegen de slaap aan het vechten was in het begin. Met een grote groep forumbikers vertrokken en al gauw aangesloten bij de groep Steenbakkers die voor het rood licht stonden. De hele trein viel wat uiteen, maar echt grote verschillen zaten er niet echt. Traditiegetrouw achteraan geëindigd.

De bevoorradingen waren zeer goed, bepijling was wel OK buiten een verdwenen pijltje, bikewash kon er mee door, alleen die douches waren ijskoud!!!
Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

Bericht door Rock Rider »

djambo schreef:wie komt er dan ook naar kortrijk om te mountainbiken ????

dit had je toch op voorhand kunnen weten !

twas een leuke familietocht #-o
tja bij al de rest van commentaren niet veel toe te voegen... Vorig jaar veel mooiere tocht dan dit jaar...

Als je naar Kortrijk komt om te biken kan je ongetwijfeld veel meer uit de streek halen... Als je tot in Bellegem rijdt, dan kan je zeker meer offroad voor de wielen schuiven...

Nu ja, gelukkig was het gezelschap leuk... Steenbakkers en dan nog nen hoop van de forumtrein...
We zullen zien volgend jaar... Als er geen beter initiatief is, dan kom ik heel misschien weer af met banebandekes... #-o
Laatst gewijzigd door Rock Rider op zo 25 mar 2007 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jodelaietie
Mountainbiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: di 02 mei 2006 19:06
Rijdt met: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Bericht door jodelaietie »

Was van plan deze zondag een beetje rond de Kluis te rijden op de baan en had reeds m'n versleten RR opgelegd om gisteren toch te besluiten deze TT te rijden. Zonder mijn banden terug te wisselen naar Kortrijk vertrokken. Bij de TT die ik de laatste weken gereden heb zou ik heel wat tevoet moeten afgelegd hebben maar niet vandaag . Ik had de perfekte schoenen.
De start deed me aan Alènes le Marais denken toen we daar met een 30-tal forumbikers aan het rode licht stonden aangevoerd door de Steenbakkers, maar dit was dan ook het enige vergelijkingsmoment van de dag.
Beetje jammer van de organisatie , mits een goed parcours zit er toch wel wat in (goede bevoorradingen , veel vrijwilligers om te helpen). Veel TT moet het met vele minder mensen stellen. Aangezien parcours voor mij 80% van mijn keuze voor een TT bepaalt zal ik volgend jaar andere oorden opzoeken.
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3033
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Bericht door Motorbiker »

“Regrets,
I had a few,
but then again,
too few to mention…” klonk het in mijn hoofd toen ik vanmorgen opnieuw voor de bike koos en niet voor de koersfiets.
De 50km dan maar. We moeten nu ook niet overdrijven.
Gewoontegetrouw verliepen de eerste kilometers weer stroef. En gaf de weightweeny in mezelf, de extra klodder uierzalf van anderhalve gram, dan maar de schuld.
Eénmaal Kortrijk centrum uit kwam geheel subjectief het betere benengevoel. Deze jongen ging vooruit. Een schoon liedje maar reeds aan’t refrein donderden reeds de eerste bike-treintjes voorbij. Ben dan maar een tijdje aan de Wacky’s blijven kleven.
Hoedanook, het bleef genieten. Het parcour in het verstedelijkt Kortrijk was inderdaad niet puur off-road. De aanéénschakeling van krinkelpaadjes, boerewegjes, off-road, en constant klimwerk onder een zalig zonnetje was top. Meer modder heb ik echt niet gemist.
De KWB organisatie krijgt van mij de hoogste score. Al vond ik het verplicht opzeggen van een wees-ge-groetje aan de inschrijving, er een beetje over.
Gebruikersavatar
MoozeMeiske
Mountainbiker
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 17 dec 2006 16:03
Rijdt met: ne zwarten met een bitje roze en ne witten met een bitje zwart

Bericht door MoozeMeiske »

och ja, azo en ne keer anders...
Gebruikersavatar
dark dingo
Mountainbiker
Berichten: 694
Lid geworden op: wo 19 jan 2005 17:14
Rijdt met: KTM 2022

Bericht door dark dingo »

yups,
ook ik miste hier duidelijk een grote kers op de taart!!heb me geamuseerd...maar dat zal dan wel eerder aan het gezelschap dan aan het parcour gelegen hebben!!met ne hele hoop toffe mensen vertrokken aan de rode lichten #-o voor een toch ietwat teleurstellende tt!!met zo een hoop mensen die de handen uit de mouwen willen steken moet hier zeker véééél meer uit te halen zijn...wa een amateuristisch gedoe achter diene toog!! #-o waarschijnlijk hadden ze in de ganse zaal maar 10 leffe glazen...komaan zoiets kan toch niet!!er zijn toch plaatsen waar je dit kan huren.leffe in een ice tea glas is net hetzelfde als een bad nemen met je sokken nog aan #-o [-X kleine suggestie naar volgend jaar toe...waarom niet inschrijven aan de sporthal van de lange munte...betere accomodatie(douches--nogal veel mensen horen klagen over té koude douches) en je bent veel dichter bij bvb bellegem en automatisch meer off road stroken [-o< als je van daaruit geen mooie tocht van 75 km kunt uitstippelen!! :roll: hopende op een positieve respons...
dingo :-?
Plaats reactie