25/03/2007 TT KORTRIJK (6e Watermolentocht)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Enfant terrible
Mountainbiker
Berichten: 310
Lid geworden op: za 05 feb 2005 22:09
Rijdt met: Lapierre XR 629 2017 / Giant ATX Team

25/03/2007 TT KORTRIJK (6e Watermolentocht)

Bericht door Enfant terrible »

6e Watermolentocht (Version en Français ci-dessous)
Dit is een tocht georganiseerd door KWB West-Vlaanderen ( http://www.kwbwestvlaanderen.centerall.com/gallery2.php ), afdeling Heule-Watermolen ( http://www.kwb-heule-watermolen.be ).
Inschrijving en start op Speelplein de Warande Heirweg 132 Kortrijk.
Dit bevindt zich naast het Ring Shopping Center (waar de deelnemers kunnen parkeren).
Neem de R8 rond Kortrijk en volg Kortrijk-Noord. Tussen afrit 6 en 7 zal je onze bewegwijzering tegenkomen.
Deelnameprijs is 2€ voor leden en 3,5€ voor niet leden.
Vrije start tussen 8u en 11u (tot 10u30 voor de 75Km).
Kleedkamers, douches en bikewash voorzien + boterham met beleg.
Fiets huren kan mits vooraf reserveren : telefoneer tem woensdag 21 maart naar 056/23.37.23

Afstanden : 25, 38, 50, 75 (dit is 25 + 50) Km.

=> 25 Km (is ook de startlus voor de deelnemers die 75Km doen) : Het is een lus, gelegen ten Noorden van de startplaats. Het parcours is licht heuvelachtig met vele paadjes en veldwegels.
Situering : bij de start trekken we richting St. Katrien/Kuurne, vervolgens doorkruisen we Lendelede, tot St. Eloois Winkel en Gullegem om terug te keren. Ruw geschat 45% Off-road.

=> 38 Km, 50 Km en 75 Km : Dit is een lus gelegen ten zuiden van de startplaats.
Het parcours is heel heuvelachtig met een aantal fikse kuitenbijters. Van zodra we via een aantal zorgvuldig uitgekozen weggetjes Kotrijk uit zijn, volgen de beklimmingen en afdalingen elkaar op, tot op een paar Km van het einde.
Tot aan de 1ste bevoorrading blijft het parcours gelijk voor de 3 afstanden, daarna keren de deelnemers van de 38 Km terug, terwijl de andere deelnemers zich nog eens goed bot kunnen vieren op de Bellegemse heuvels.
Situering : bij de start trekken we richting Pottelberg, Marke, Bellegem , St. Denijs, Zwevegem en terug. Ruw geschat 50 à 60% Off-Road.


6e Watermolentocht
Ceci est une randonnée organisée par KWB Flandres-Occidental ( http://www.kwbwestvlaanderen.centerall.com/gallery2.php ) , division Heule-Watermolen ( http://www.kwb-heule-watermolen.be ).
Inscriptions et départs de la pleine de jeux ‘De Warande’, Heirweg 132 Courtrai.
Ceci se situe à côté du centre commercial ‘Ring Shopping Center’ (utilisation gratuite du parking pour les participants).
Prenez le ring ( R8 ) autour de Courtrai et suivez la direction “Kortrijk-Noord”. Entre la sortie 6 et 7, suivez nos fleches.
Prix de participation est de 2€ pour les membres et de 3,5€ pour les non-membres.
Le départ est libre entre 8h et 11h (jusque 10h30 pour les 75Km).
Vestiaires, douches et bikewash sont prévus + une tartine.
Possibilité de louer un VTT en réservant : téléphonez jusque mercredi 21 mars au +32 56 23 37 23.

Distances : 25, 38, 50, 75 (tour de 25 + 50) Km.

=> 25 Km (ceci est aussi la boucle de départ pour les 75Km) : Boucle située au nord du point de départ. La boucle est légèrement vallonée avec beaucoup de petits chemins entre champs.
Situation : départ en direction de St. Katrien/Kuurne, ensuite traversée de Lendelede, jusque St. Eloois Winkel et Gullegem pour revenir. Estimation 45% Off-road.

=> 38 Km, 50 Km et 75 Km : Boucle située au sud du point de départ.
Les parcours sont très vallonés avec quelques montées fortes pour la joie des mollets. Dès qu’ on sort de Courtrai, les montées et les descentes se suivent jusqu’à quelques Km de l’arrivée.
Jusqu’au premier ravitaillement, le parcours est égal pour les 3 distances. Après, les participants des
35Km reviennent tandis que les autres vont se régaler sur les collines de Bellegem.
Situation : départ direction de Pottelberg, Marke, Bellegem , St. Denijs, Zwevegem et retour. Estimation de 50 à 60% Off-Road.
Gebruikersavatar
sliekske
Mountainbiker
Berichten: 1981
Lid geworden op: wo 19 apr 2006 16:42
Rijdt met: Scott Scale 900 RC

Bericht door sliekske »

Ik heb hier vorig jaar de 50 km gereden en me echt goed gejeund :bounce:
Dit jaar ben ik er zeker terug bij, mo dan wel voor de volle 75 km 8)
Gebruikersavatar
veeteeteetje
Kerstman
Berichten: 2352
Lid geworden op: do 14 jul 2005 07:12

Bericht door veeteeteetje »

Ik heb vorig jaar ook deze tt gereden.
Samen met Filiberke de 75 km gereden.
Dit jaar kom ik hoogstwaarschijnlijk terug alleen.........
denk ik van niet de 75 km te doen.

Reden :vorig jaar en dit jaar is het weer zo was dit de toer van 25 km + de toer van 50 km.Filiberke zal dit misschien ook nog wel melden,denk ik maar....
Die toer van 25 km kon mij echt niet bekoren.Was een beetje eentonig en ik miste een "specialleke".Nogal veel weg en als er off-road was,waren dit meestal van die paadjes met kleine steentjes.
Eenmaal we die lus gedaan hadden en aan de lus van de 50 km begonnen was het wel prachtig.Mooie stukken off-road en het vervolg was heel goed.Aan de derde bevoorrading ook Enfant terrible ontmoet (al kan ik mij hem wel niet meer voorstellen)
Conclusie : die 25 km zijn ideaal voor beginners en kids.
Begrijp hun idee voor die 75 km,maar ik ga de 50 km doen.Zo hebben we meteen de mooie stukken.
Wil hiermee geen kritiek geven,hoor want dit is een goeie organisatie met alles erop en eraan.
Maar dit is een beetje mijn mening (voor zover ze er toe doet)

Hoedanook,ik ben er were bij!!!!
Gebruikersavatar
moonrider
Mountainbiker
Berichten: 697
Lid geworden op: ma 27 mar 2006 20:05

Bericht door moonrider »

Ik hou deze nog in overweging :wink:

Greets
Moonie
Gebruikersavatar
Jan B.
Mountainbiker
Berichten: 293
Lid geworden op: zo 08 aug 2004 20:40
Rijdt met: Merida Matts Lite, XT + Deore
Contacteer:

Bericht door Jan B. »

Waarschijnlijk kom ik ook af om deel te nemen aan deze tocht.

Dit zal afhangen van het openbaar vervoer, of ik op tijd ter plaatse geraak.

Het wordt mijn tweede marathonafstand van het jaar, ik doe dan ook mee aan de 75 km.

Heeft er iemand (van de organisatie) een idee van het aantal hoogtemeters voor de 75 km?
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Bericht door uncle sam »

kom af voor de 50 ;)
Gebruikersavatar
veeteeteetje
Kerstman
Berichten: 2352
Lid geworden op: do 14 jul 2005 07:12

Bericht door veeteeteetje »

Dit lijkt mij ook een ideaal tochtje om het vrouwke ook nog ne keer mee te krijgen op de fiets.
Als die 25 km zo ongeveer het zelfde zijn als vorig jaar dat moet dat zeker haar ding zijn.
Ik ga de 50 "afsnorren".
Gebruikersavatar
Enfant terrible
Mountainbiker
Berichten: 310
Lid geworden op: za 05 feb 2005 22:09
Rijdt met: Lapierre XR 629 2017 / Giant ATX Team

Bericht door Enfant terrible »

Jan B. schreef: Heeft er iemand (van de organisatie) een idee van het aantal hoogtemeters voor de 75 km?
Volgens NGI :
25 Km = 126 Hm, 50Km = 434 Hm, dus 75Km = 560Hm
veeteeteetje schreef: Dit lijkt mij ook een ideaal tochtje om het vrouwke ook nog ne keer mee te krijgen op de fiets.
Als die 25 km zo ongeveer het zelfde zijn als vorig jaar dat moet dat zeker haar ding zijn.
Moet ze zeker doen. De 25Km is quasi hetzelfde als vorig jaar maar dan in omgekeerde richting. Mijn waiveken deed die vorig jaar ook met een vriendin en de zoontjes van (toen) 9. Dit jaar terug.
De foto's van vorig jaar zijn hier http://www.kwb-heule-watermolen.be nog te bezichtigen.
Gebruikersavatar
Ziggy
Mountainbiker
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 08 okt 2004 18:08
Rijdt met: Specialized Epic FSR Comp

Bericht door Ziggy »

Da's nu al 3 jaar dak beloof aan mijne collega Enfant Terrible om af te komen ... Ik hoop dat er van deze keer niks tussen komt.
Aan de derde bevoorrading ook Enfant terrible ontmoet (al kan ik mij hem wel niet meer voorstellen)
http://www.kwb-heule-watermolen.be/voor ... C_1951.JPG

't Is de propersten van de 2 ... 8)
Gebruikersavatar
.::Andy::.
Mountainbiker
Berichten: 819
Lid geworden op: vr 21 jul 2006 20:23
Rijdt met: Custom Cube Reaction 2007
Contacteer:

Bericht door .::Andy::. »

en ook ik zal hier aanwezig zijn
Plaats reactie