18/03/2007 : Thumeries (Fr.)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
jocca
Kerstman
Berichten: 1351
Lid geworden op: wo 07 dec 2005 10:43
Rijdt met: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander
Contacteer:

Bericht door jocca »

voila si, ik ben just aangekomen ...

man man man, compleet verkeerd gereden in het naar huis gaan, kzat nondedju tegen mons :drunk: :-?

in het naar ginder rijden vindt ik altijd sebiet mijn weg, maar in het naar huis komen rij ik altijd verkeerd.

Vlug bikkelen en fiets kuisen en dan het relaas van de tocht.
Gebruikersavatar
Moustache
Kerstman
Berichten: 2448
Lid geworden op: vr 16 dec 2005 20:30
Rijdt met: ne vuilen en soms ne properen
Contacteer:

Bericht door Moustache »

veeteeteetje schreef:Over enkele ogenblikken een leuk verhaalke (anekdote) dat menig forumbiker zal boeien. :wink:
Mijne velo en ik zijn al weer opgeblonken. Ik heb zelfs al de knoopjes uit mijne moustache gekamd...

Allez....:bounce: :bounce: :bounce: Kom veeteeteetje, vertel het ons. :bounce: :bounce: :bounce:
Gebruikersavatar
Moustache
Kerstman
Berichten: 2448
Lid geworden op: vr 16 dec 2005 20:30
Rijdt met: ne vuilen en soms ne properen
Contacteer:

Bericht door Moustache »

Zeg, je moet eens op Mappy of op Viamichelin op zoiets, de kaart van Thumeries opvragen. Je zal daar een beetje bos rond het stadje ten noorden en ten zuiden zien verschijnen.

Maar als je dan zo'n 25-30 km naar rechts gaat kom je daar "Foret Domaniales" tegen van hier tot ginder. Ik schat een slordige 75 kilometer breed en 50 kilometer hoog.

We zullen de gemeentes in die streek eens moeten opvolgen, dan vinden we nog wel zo'n mooie ritten...
Gebruikersavatar
jodelaietie
Mountainbiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: di 02 mei 2006 19:06
Rijdt met: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Bericht door jodelaietie »

En mannen, is er nog iemand met de vélo van de tombola naar huis gekomen ? In ieder geval bedankt voor de mooie rit en de dunne soepape.
Indien er nog grensoversteken volgen , laat maar weten.
Toch straf , spijs en drank à volonté in dat cinemazaalke. Franse gezelligheid bestaat in ieder geval.
Laatst gewijzigd door jodelaietie op zo 18 mar 2007 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sliekske
Mountainbiker
Berichten: 1981
Lid geworden op: wo 19 apr 2006 16:42
Rijdt met: Scott Scale 900 RC

Bericht door sliekske »

Kheb zo'n flauw vermoeden dat Vtt een verhaaltje heeft over ons peepeetje :bounce:
Van deze morgen was ik het niet zeker, mo op de terugweg hebben ze me duidelijk liggen had :drunk: 5 per uur te snel en boem :evil:
Voor de volgende keer vraag ik een taxi
Gebruikersavatar
Moustache
Kerstman
Berichten: 2448
Lid geworden op: vr 16 dec 2005 20:30
Rijdt met: ne vuilen en soms ne properen
Contacteer:

Bericht door Moustache »

slijkcrosserke schreef:Kheb zo'n flauw vermoeden dat Vtt een verhaaltje heeft over ons peepeetje :bounce:
Van deze morgen was ik het niet zeker, mo op de terugweg hebben ze me duidelijk liggen had :drunk: 5 per uur te snel en boem :evil:
Voor de volgende keer vraag ik een taxi
Verdorie toch... ik had nog gezegd waar die cameras stonden. #-o #-o #-o

:roll: Is het omdat niemand een fotootje van je had genomen op de bike? :roll:
Gebruikersavatar
lok 36000
Mountainbiker
Berichten: 516
Lid geworden op: di 30 nov 2004 20:55
Rijdt met: MARTELLY hardtail, deore LX, PASSION carbon vork

Bericht door lok 36000 »

voila we zijn hier ook weer. De dochters opgehaald, bike helemaal gekuist en versnellingskabels en omhulsels vervangen(schakelt terug als nieuw) en mezelf ook op douche getrakteerd. Eten dat was niet meer nodig na gratis spijs en drank, je zou je haast schamen om kritiek te spuiien om de minpunten (parcours natuurlijk niet) die er toch wel waren.
We hebben blijkbaar ook geluk gehad met het weer want hier heeft het bij wijlen water gegoten.
En nu wachten op de belevenisen van PP'tje; zou hij verdwaald zijn geweest in dat vogelbos?
Gebruikersavatar
veeteeteetje
Kerstman
Berichten: 2352
Lid geworden op: do 14 jul 2005 07:12

Bericht door veeteeteetje »

Ja,we zijn der hier mee zulle!!!!! :bounce: :bounce:

We gaan voor één keer de omgekeerde wereld ne keer toepassen en beginnen met den apres,straks geven we dan nog ne keer onze mening over de tt en het parcours zelf.

Deze morgen samen met pepeetje in Thumeries geland.Toen ik nog wat zat te wachten op de rest van de forummers tot iedereen startklaar was,kon pepeetje natuurlijk niet wachten en ging hij alvast alleen op pad (een kwartierke vroeger startte hij dan ons)

Ik maak nu even een sprongetje

Toen de tt ten einde was en ik terug aan de camionette kwam,was er noch ne velo,noch pepeetje te bespeuren.Ik had al een vermoeden dat hij misreden was.Uiteindelijk de apres ingedoken met alle mede-forummers en toen die besloten naar huis te gaan,was pepeetje nog steeds niet terug.Uiteindelijk vanop de parking met mijn gsm gebeld en ik heb mijne gps mogen instellen om hem terug te vinden om hem op te pikken .Gelukkig dat mijn gps voor gans europa telt of ik had hem zeker nooit meer terug gevonden.

Hij bleek dus in het stadje Carvin te zitten(Naast Oignies) op volgens mijn gps 11,3 km van de inschrijvingsplaats.Ik er in volle vaart naar toe.
Waar die zat en waar die allemaal gereden heeft,weet alleen hij maar hij had begod al 70(!!!) kilometer op zijn teller en was hij al 4 uur op pad.
Ook had hij 3 bevoorradingen gehad en de eerste en de derde waren op dezelfde plaats zei hij. #-o #-o #-o
Toen hij het echt niet meer wist heeft hij aan iemand de weg gevraagd : maar zegt hij "die fransen begrijpen dat niet".(Is normaal als je de weg vraagt in het nederlands zeker :wink: #-o #-o ).

Hoedanook er zijn er die veel last hebben met hun schoonmoeder,wel ik niet.Ik heb er meer met mijn schoonvader. :-D :-D

Volgende keer hang ik hem een kaartje rond zijn nek met daarop zijn naam,adres,en de plaats van de tt alsook de inschrijvingsplaats op)
(Hij is nog slechter dan een kleuterke)

Uiteindelijk is alles toch goed gekomen en heeft hij voor de eerste keer in zijn leven een tt gedaan zonder aprés.Was te zien toen we bij mij thuis kwamen want hij heeft onmiddellijk 2 leffes in zijn oren "gedjakt".

Allez,zo dadelijk nog even mijn mening van het parcours en op naar de volgende zou ik zeggen.
We zijn alvast weer een belevenis rijker. :wink:
Gebruikersavatar
Traxer
Kerstman
Berichten: 1450
Lid geworden op: vr 17 dec 2004 14:14
Rijdt met: wielke vanvoor, wielke vanachter
Contacteer:

Bericht door Traxer »

Allez, k'ben tevreden dat ons 'kleuterke' weer terecht is. #-o
Even vlug de volledige ploeg van de organisatie feliciteren en bedanken voor deze heerlijke dag. =D> =D> =D> Het enthousiasme en de liefde voor de bike zijn ongeloofelijk. :bounce: Een eerste keer, en meteen goed raak. Natuurlijk kan het altijd beter en natuurlijk zijn er (beginners) foutjes. Maar voor 3 euro krijg je toch wel heel wat: een warm energie drankje voor de start, een 'franse' uitpijling die best te doen is eens je er de zuiderse logica van snapt :wink: , 2 prima (neen, geen 3 #-o ) bevoorradingen, bij aankomst een drankje, uiensoep, stokbrood en een prijs!!! Jawadde.
En dan heb je natuurlijk ook nog het parcours. Man, man, man, om van te dromen. Het biken gaat hier echt terug naar zijn oorsprong. Door het bos is ook DOOR het bos. Het stuk na de eerste controle... het bos in en er terug uitkomen bij de 2 de controle. =D> =D> =D>
Zoals Jocca zei: hier wil ik ieder weekend 100km voor rijden. Zeker terug volgend jaar.
A l'année prochaine!

(persoonlijke) puntjes:
aangepast aan de franse gemoedelijke sfeer
:wink:

Organisatie: 7/10
Bevoorradingen: 8/10
Bepijling: 7/10 (voor elk wat wils...)
Parcours: 9/10
Technische passages: 7/10
Moeilijkheidsgraad: 7/10
Fungehalte: 9/10
Gebruikersavatar
veeteeteetje
Kerstman
Berichten: 2352
Lid geworden op: do 14 jul 2005 07:12

Bericht door veeteeteetje »

Ja,we zijn hier ook nog eens met onze mening :

Eerst en vooral zij die er niet bij waren hebben duidelijk weer wat gemist.
Noteer deze zeker in je agenda voor volgend jaar want hij is echt het overwegen waard.Ik weet zeker dat we vandaag de mooiste en beste tt hebben gedaan die we konden doen.

We zullen maar beginnen met het parcours : weer heeeeeeeeeeeeeel veel off-road (schat toch een 85%).Er was er ietsje minder dan in Allennes,maar geen (franse)haan die daar naar kraaide.
Blijkbaar woont er in thumeries wel nen asfaltlegger (John Beton) die hier en daar toch een strookje asfalt heeft voorzien.Het parcours lag er heel goed berijdbaar bij (Op 1 of 2 strookjes waar we echt van de fiets moesten.)De off-road bestond voornamelijk uit bos en het waren echt heel mooie stukken : klimmetjes,afdalingskes,technische stukjes,singletracks,dwarsboomkes.............het was een mooie variatie en mix van dit alles.(Van de drie franse tochten in nord de calais die ik tot nu toe gereden hebben schat ik deze veel hoger in dan Gondecourt en quasi op gelijke hoogte van Allennes-les marais).

Ook weer veel afgelachen voor,tijdens als na de rit met de meute enthousiaste forumbikers.De fun en het plezier zat er duidelijk were in!!!!

Wat we wel moeten vermelden en ik niet de benaming als minpunten wil geven maar eerder als een raad voor volgend jaar is : dat er geen douches waren en dat de bepijling echt,maar dan ook echt op zijn frans was.Op zo'n tt kun je geen hoge snelheid halen want het is constant zoeken naar het pijltje die op de grond gespoten werd.Her en daar wat getwijfeld en moeten zoeken alsook een klein lusje aan de splitsing gemist zodat we geen 45 km hadden aan de meet,maar 40.Geen nood we hebben dan maar het dichtsbijzijnde bosje nog enkele keren doorgereden zodat ons tellerke toch aan een kleine 45 km kwam.

En wat gezegd van diene apres : ze zouden het in Belgie moeten doen,ze zouden onmiddellijk failliet zijn als organisatie.
Je betaalt gewoon 3 euro inschrijving,je krijgt vooraf een warm energiedrankje en achteraf uiensoep,stokbrood en drank were a volonté.
Toen ik voor de tweede keer naar den toog ging gevraagd hoeveel ik moet betalen was het antwoord : "Rien,toute est gratuit".
Op de koop toe was er dan ook nog een tombola waar ge vast en zeker prijs had.

Tot slot kan ik nog zeggen dat er voor de eerste keer 185 deelnemers waren (hoeveel belgen er waren weet ik niet,schat toch minstens 20 )

en is nog maar eens bewezen dat tt's in "la douce france" gewoonweg de max zijn.Voor wie van veel off-road houdt zoals ik,dan moet ge zeker voor de franse tt's kiezen.Volgend jaar wil ik daar zeker terug naar toe gaan als er hier echt geen alternatieven zijn.

TIP voor de steenbakkers : deze moeten jullie echt eens meepikken.
Ik weet zeker dat hij qua parcours tot de betere tt's zal behoren van alle tt's dat jullie in Frankrijk al gereden hebben.

Graag,nee,heeeeeeeel graag tot de volgende ginder.
Plaats reactie