24/02/07 MERELBEKE

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
MilkSjeik
Mountainbiker
Berichten: 268
Lid geworden op: di 30 aug 2005 21:26
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Bericht door MilkSjeik »

Ik vond het een zeer mooi parcour, het enige jammere vond ik dat de bevoorrading zo snel viel. Verder heb ik niet zoveel op te merken. Inderdaad even wat baan in het begin, maar het was niet overdreven.
Wel iets trager dan zwiebertje, gemiddeld net geen 17km/u en 2u40 minuutjes op de vélo. Eerste 15km geraakte mijn diesel weer niet gestart, de overige 30 ging mijn collega voor geen meter meer vooruit :-) Uiteindelijk al bij al een rustig maar plezant ritje! Hopelijk tot volgend jaar Merelbeke!
Gebruikersavatar
frederic007
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: za 05 aug 2006 13:57
Rijdt met: trek 6500s

Bericht door frederic007 »

Kheb mij rustig gehouden vandaag en gekozen voor de 35km , dan kan ik morgen in waregem buzze geven.

Ik heb nu al enkele tochtjes gereden in de rand van gent , wondelgem , ledeberg , blaarmeersen, en ik moet zeggen dat deze er met kop en schouders bovenuit steekt , ik kende de baantjes in de eerste helft wel al allemaal vanbuiten , maar kheb veel ontdekt in het tweede deel. vettige stroken , diepe putten , stampen voor dood , zo heb ik ze graag.

Een goede organisatie , goed uitgepijld , goede bevoorrading , bikewash voortreffelijk ,

Tot volgend jaar.
Gebruikersavatar
rombaft
Mountainbiker
Berichten: 1118
Lid geworden op: do 17 aug 2006 19:02
Rijdt met: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Bericht door rombaft »

toch een mooie rit, er is echt alles uit de kant van zevergem gehaald wat erin zat, in semmerzake konden er hier en daar nog mooie stukjes bijgelast worden maar da's muggeziften. Bevoorrading was vroeg maar heel erg uitgebreid en voldoende van alles.

uitpijling heel goed.

naar het einde toe (toen ik al een half uur in koude regen aan et fietsen was) heb ik besloten om een shirtcut te nemen naar huis en zo maar 40km op de teller.
Gebruikersavatar
bieste
Mountainbiker
Berichten: 613
Lid geworden op: za 07 dec 2002 10:56
Rijdt met: BULLS Coperhead 3 27.5"

Bericht door bieste »

zwiebertje schreef: Ben 2 u 15' onder de baan geweest(incl.bev.)en toch flink doorgereden!? #-o
Ik had de indruk dat het precies iets langer was dan 45 km?
Wij hadden bijna 48km op de teller op 2u13 en hadden ook de indruk dat we goed doorvlamden. Slechts door 2 man voorbijgestoken, ex-prof Peter van Impe en zenne maat. Hadden ook 227 hm, maar da's slechts de helft van vorige week in Herzele. Ook de wind speelde ons vandaag parten, in het doorgaan haalden we op sommige stroken nauwelijks 15km/u. We hadden wel het geluk vroeg te starten en reden geregeld in het zonnetje. Net toen we aankwamen begon het te regenen.
Gebruikersavatar
zone30
Mountainbiker
Berichten: 80
Lid geworden op: vr 19 nov 2004 23:13
Rijdt met: Trek 6700 2004

Bericht door zone30 »

mooie rit, wel veel asfalt, maar met de wind en de zware stukken viel het nog mee, goede organisatie, uitpijling, bevoorrading en lekkere pannekoek achteraf, 80km op de teller met HT, enkel regen gehad tijdens het naar huis rijden, nog een vervelend 'blan'-rijderken tegengekomen, de sh..-vinger mocht achterwege blijven.
Gebruikersavatar
polarbear
Mountainbiker
Berichten: 356
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 11:44
Rijdt met: Scott Scale 910 & 20 + Specialized Stumpjumper M4
Contacteer:

Bericht door polarbear »

Ik vond er dan weer niets aan wat betreft het eerste deel. Wel in de nm (13h55) gestart en wellicht hadden "de laatstarters" vandaag ongelijk: alles kapotgereden en een paar goei buien op onze kop ! Wat een verschil met Herzele vorige week. Gelukkig was er het kwalitatievere tweede deel om de funfactor nog wat goed te maken.

Eerste deel: 3/10 (asfalt, biljartvlak en modder verzamelen (*)) = duidelijk de verkeerde kant van de Schelde
Tweede deel: 8/10

(*) Fwiw, de eerste offroad strook -langs het water- doorbrak (in de nm) alle "records" wat betreft plak-klei-modder-gehalte :-%
Laatst gewijzigd door polarbear op ma 26 feb 2007 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rombaft
Mountainbiker
Berichten: 1118
Lid geworden op: do 17 aug 2006 19:02
Rijdt met: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Bericht door rombaft »

zone30 schreef:mooie rit, wel veel asfalt, maar met de wind en de zware stukken viel het nog mee, goede organisatie, uitpijling, bevoorrading en lekkere pannekoek achteraf, 80km op de teller met HT, enkel regen gehad tijdens het naar huis rijden, nog een vervelend 'blan'-rijderken tegengekomen, de sh..-vinger mocht achterwege blijven.
was ik nog vergeten, maar die wind was idd nie normaal, die stond hele stukken pal op de kop !!!
jimi
Mountainbiker
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 03 jul 2006 10:09
Rijdt met: cannondale f29

Bericht door jimi »

tja,wat zou je willen?mega-beklimmingen in die streek zijn niet aanwezig
ik heb wel lol gehad,sommige groepen waren net wandelclubs.....ik heb geen medelijden met mensen die niet weten waarvoor een modderband dient é seg;e, al die klagers over 'geen grip' onderweg.kunt mss es proberen met slicks????????????
voor de uitpijlers,prima job,goed gedaan mannen
morris
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: do 03 aug 2006 21:33
Rijdt met: Canyon

Bericht door morris »

via http://www.gryson.eu/fietsen/20070224%2 ... 6%20km.gpx kan je een bestand downloaden om de 36 km te vizualizeren in Google Earth:

Klik op de link, en bewaar het geopende bestand als .gpx file, nadien te openen via Google Earth
Gebruikersavatar
petanker
Mountainbiker
Berichten: 77
Lid geworden op: wo 02 aug 2006 20:05
Rijdt met: santos 4.29 met rohloff-naaf en riemaandrijving

Bericht door petanker »

Ik was er vroeg, kon de wagen dus dicht parkeren, maar mocht nog niet starten om 8u10 hoewel het zonnetje al scheen. Even gedacht om zonder inschrijven te starten, maar dan toch maar gewacht. Na een vlotte inschrijving op weg voor veel weg in plaats van veld. Kon in het eerste deel net in de wielen van drie Ter Beke fietsers blijven hangen tot aan de bevoorrading, die verzorgd en uitstekend was. De bepijling volgen was geen probleem, goed zichtbaar(oranje pijltjes met een nederlandse vlag als pijlpunt :P :P ). Na de bevoorrading was er iets meer off-road, en ook de wind bleef ons plagen, met zelfs een afdaling waar men hard moest trappen om beneden te geraken. In de laatste kms het tempo nog gevoelig trachten op te drijven, wat met de wind meestal in rug ook wel lukte. Na aankomst in de hal een pannekoek genuttigd, met dank aan het waarschijnlijk oudste lid van de wielerclub uit Steenhuize voor de babbel alvorens hij nog eventjes ging wandelen. Mijn eerste uitstap buiten de provinciegrenzen (westlaming) was geslaagd te noemen.
Plaats reactie