Forumoverzicht Bikemogelijkheden Toertochten 25/02/2007 ESSEN-WILDERT

25/02/2007 ESSEN-WILDERT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht zo 25 feb 2007 15:10
luke Mountainbiker

Mijn bike: Specialized Stumpjumper FSR
Ik vond hem ni goe en ook ni slecht.
M.a.w een beetje tussenin.
Pluspunten waren de seingevers op de gevaarlijke oversteken,
de bevoorrading was ook O.K en de bepijling was ook dik in orde.
Het parcours vond ik minder dan de andere tochten die ik al in Essen gereden heb.
Naar mijn mening veel te veel verharde wegen en te weinig bos.
Jammer, maar het zonneke dat er soms doorkwam maakte veel goed :wink:

Bericht zo 25 feb 2007 19:01
les alpes Mountainbiker

Bevoorrading en seingevers waren dik ok. Maar het parcours zelf. Ik kwam voor de 40 maar ik heb toch maar de 30 (en 25km op de teller) genomen, omdat het asfalt mij dik tegen begon te steken. Zeker meer dan 50% asfalt.

Bericht zo 25 feb 2007 20:50
lasorbike Mountainbiker

Mijn bike: trek 6500XT
ik had veel meer bos verwacht ,de toer viel mij zeer tegen heb de 40 gedaan ,,teveel baan en boerenwegge met veel slijk ,, zoveel bossen en niets of te weinig van gezien :cry: :cry:

Bericht ma 26 feb 2007 12:02
Emtiebie Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Lapierre Pro Race 729 en Liteville 301 XXL 29'er

Ik vond de tocht zeker niet slecht.

Er zal wellicht wat meer in bepaalde bossen kunnen worden rondgedraaid, maar de verplaatsingen van het ene bos naar het andere hebben ook iets. Dat daar dan al eens enkele kilometers asfalt tussen zaten in de Kalmthoutse heide, vind ik geen probleem. Velen zullen die hebben kunnen gebruiken om terug op krachten te komen en ondertussen links en rechts prachtige stukjes natuur te aanschouwen.

Overigens, op de 40 km was er zeker geen 50% asfalt. En een dosis asfalt was, gezien de klimatologische omstandigheden (hier en daar slurpende ondergrond, flinke plassen), een welkome afwisseling, niet op zijn minst voor met schijfremmen uitgeruste fietsen.

Wat meer afspuitinfrastructuur zou wel een goed idee zijn.

Bericht ma 26 feb 2007 12:16
d'n Zeeuw Mountainbiker

Mijn bike: Steffini frame met Deore LX
Ik ben het helemaal met emtibie eens. In mijn beleving was er zeker geen 50% asfalt. Meer in de range van 25%. Daarnaast vond ik dit voor deze omgeving een afwisselende tocht. Meestal fiets je hier alleen in het bos, maar bij deze tocht reed je zowel in het bos en tussen de weiden en akkers. Gezien het hoge gehalte zuigmodder in het 1e stuk, was het zeker niet verkeerd om wat herstelmomenten op de weg te hebben. Ik vond deze tocht zeer de moeite waard.

Vorige

Keer terug naar Toertochten