25/02/07 Lennik - 7e Prinsbike

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
mtb arno
Pro
Berichten: 3349
Lid geworden op: di 29 aug 2006 12:39

Bericht door mtb arno »

parcours lag er inderdaad wel vettig bij, gelukkig zijn we redelijk vroeg vertrokken, ik heb mij weer eens kunnen uitleven in die modderstroken :bounce:

organisatie was ok, we zijn wel 1 keer misgereden ergens in de buurt van het kasteel van gaasbeek, en we zijn zo nog een man of5 tegengekomen die verkeerd gereden waren.

op de bikewasch wel opmerkelijk veel deraileurpatbreuken gezien.
Gebruikersavatar
Joekke26
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: wo 26 jul 2006 20:53

Bericht door Joekke26 »

Nieuwe ervaringen meegemaakt, zelf door te vallen in een prikkeldraad onder spanning, goed voor een 5 tal schokskes :lol: daarna nog een paar bij het 'uit de prikkeldraad halen van mijn fietske' .
Gasten in beken zien vallen en op de 50 km zelfs nen biker bijna volledig kopje onder toen hij de stromende beek een fractie teveel naar links wou oversteken, ... hij zat er tot zijn middel in vast en kreeg toen net kramp, ai ai ai ... helpende hand trok hem eruit, bleek dat hij ook nog ne rol prikkeldraad rond zijn been had hangen, gelukkig zonder teveel schrammen.

Schoon maar zwaar toereke, en ik vond dat de beekskes en prikkeldraad op sommige plaatsen net iets te dicht stond :-)
Geen Leffe verdiend, gestrand op 17.9 :oops: 't zat er ni in vandaag.
madrista666
Mountainbiker
Berichten: 3297
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 13:33
Rijdt met: On One 45650B, YT Tues 2.0, Liteville 301

Bericht door madrista666 »

supergoed geamuseerd!!! t was plezant, en redelijk zwaar ( kaliber TT lot ), paar plezante "technische stukjes", véééél klimmen en véél modder, maar das MTB'en hé!!!overal goed doorgekomen, behalven dienen 1ste technische klim, denk ni dat daar iemand bovengeraakt is anders chapeau =D> =D> =D>

wel zonde dat die mannen daar in levensvreugd een parcours uitstippelen en dat bijna niemand deze deed!!! tenminste als wij er aan het rijden waren, toen maar 2 man het parcours zien nemen, t was nogthans plezant mannen/vrouwen

bepijling was in orde en ik peins ni dat er iemand 20km gemiddeld heeft? anders moet da nen meirhaegen geweest zijn :lol:

Volgend jaar terug zene
Gebruikersavatar
Bofort
Mountainbiker
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:17
Rijdt met: Corratec Superbow & Rider Invader

Bericht door Bofort »

Wat een verschil met vorig jaar. Toen lag het parcours en bevroren en dus beenhard bij. Niets aan te doen... In totaal 42 km getrapt met een gemiddelde van 14.4

Idd goed idee om deze tocht eens 's zomers te organiseren.
JORBIN
Mountainbiker
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 09 feb 2004 16:19

Bericht door JORBIN »

Aan alle 604 ingeschreven bikers, bedankt om niettegenstaande dit ...-weer, toch naar Lennik te zijn afgezakt.
Het verwondert mij dat de meeste reacties hier nog zo positief zijn. Waarschijnlijk wordt er op dit forum enkel door “echt doorwinterde” bikers van gedachten gewisseld en niet door de doorsnee rijders en kunnen jullie al iets meer verdragen.
Persoonlijk vind ik dat we als organisatie te kort geschoten zijn ivm de berijdbaarheid van het parcours. Veel te veel mensen, hebben veel te veel moeten afstappen en ploeteren, en ik wil mij langs deze weg bij iedereen hiervoor verontschuldigen. We hadden korter op da bal moeten spelen en er de ergste stukken uitknippen.
Als er een volgende wintereditie komt, dan mag dit niet meer gebeuren! Het is effectief een prachtig parcours, maar niet in deze omstandigheden.
Misschien moeten we er toch een zomertoer van maken?

Allemaal nog veel plezier op de bike en voor degene die zelf organiseren, veel succes op jullie tochten!


Bart De Luyck
Sportfunctionaris Lennik
Lucky22
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: do 24 aug 2006 13:08
Rijdt met: veel te goed voor mijn benen (cannondale, gary fisher, Sandman)

Bericht door Lucky22 »

@Jorbin

Persoonlijk hadden of maken wij geen problemen omtrent de "vettige" situatie van het parkours.
Wij hebben onderweg inderdaad wel wat medebikers hierover horen klagen en voornamelijk eerder vanwege het feit dat op de site zou gestaan hebben dat het parkours perfect berijdbaar zou, blijkbaar stootte voornamelijk deze "verkeerde" info hun tegen de borst. Heb aan deze mensen wel proberen duidelijk te maken dat waarschijnlijk de situatie op zeer korte termijn (lees 's nachts) verergert is waardoor het onmogelijk is voor een organisatie om hierop nog in te spelen.


Ik denk niet dat je dit mag zien als een tekortschieten van de organisatie : dit is werkelijk een geval van overmacht : ik ben er zeker van dat het parkours zaterdags tijdens het uitpijlen nog redelijk berijdbaar was maar dat de situatie 's nachts serieus verergert is en het lijkt me dan onmogelijk om hier 's morgens nog vlug drastische aanpassingen uit te voeren.
Ik denk dat jullie zeker niet gefaald hebben als organisatie want alle punten welke jullie wel in de hand hebben waren zeker in orde (bv. bevoorrading top dat dit binnen in een Kantine was om even terug op te warmen). We leven helaas in België met de kans op soms ....weer.

De organisatoren van de laatste toertochten zijn helaas niet gespaard gebleven dat laatste weken : weken terug was de situatie redelijk identiek te Heverlee. Niets aan te doen...

Een zomertocht van jullie parkoers zou inderdaad zeer leuk zijn, maar dan zou ik geen weddenschappen afsluiten met gemiddeldes van km/u :wink:
jimi
Mountainbiker
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 03 jul 2006 10:09
Rijdt met: cannondale f29

Bericht door jimi »

Lucky22 schreef:@Jorbin





Een zomertocht van jullie parkoers zou inderdaad zeer leuk zijn, maar dan zou ik geen weddenschappen afsluiten met gemiddeldes van km/u :wink:
tutututut
in de zomer rijden we 'makkelijk'20,zet de trappisten al maar klaar daar
en inderdaad,wie komt in de modder rijden moet niet te veel klagen en zagen,mtb is nu eenmaal een 'vuile' sport
dikke pluim voor de organisatie
madrista666
Mountainbiker
Berichten: 3297
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 13:33
Rijdt met: On One 45650B, YT Tues 2.0, Liteville 301

Bericht door madrista666 »

Persoonlijk vind ik dat we als organisatie te kort geschoten zijn ivm de berijdbaarheid van het parcours. Veel te veel mensen, hebben veel te veel moeten afstappen en ploeteren, en ik wil mij langs deze weg bij iedereen hiervoor verontschuldigen. We hadden korter op da bal moeten spelen en er de ergste stukken uitknippen.
Als er een volgende wintereditie komt, dan mag dit niet meer gebeuren! Het is effectief een prachtig parcours, maar niet in deze omstandigheden.
Misschien moeten we er toch een zomertoer van maken?

Niet doen, als jullie dit doen stellen jullie de mtb'er teleur hoor!!!! voor de "echte" mtb'er was dit een schitterend parcours, heb me echt goed geamuseerd hoor. Heb overal kunnen rijden, behalve de 1ste technische klim niet boven geraakt, maar vond dit niet erg hoor
Het is ook een MTB toch en geen wielertocht hé!!! Houden die toch, modder hoort bij het mtb'en hé [-o< [-o< [-o<
Gebruikersavatar
Schoupabiker
Mountainbiker
Berichten: 316
Lid geworden op: zo 07 jan 2007 00:24
Rijdt met: Klein Pulse Pro en Cannondale Scalpel 68, Cannondale Rize en Cannondale Scalpel SE - MSC Zion Tandem

de laatste ...

Bericht door Schoupabiker »

Dames, Mannen,

Ik was denk ik de laatste die de 49 heeft afgelegd. Ik stond aan de bikewash toen iedereen als huiswaarts keerde of gekeerd was.

ik was thuis met de bike vertrokken, ik dacht, mij gaan ze niet hebben met parkeerproblemen ..
Na een paar km van de 49-tocht .. naast de beek dacht ik ook miljaar wie heeft dat parkoers hier getekend. Eén duidelijk spoor waar iedereen (net naast de beek inschoof). Ik had dan nog enkele kms solo gereden, tot ik er eentje vloekend tegen kwam die ook aan het "zwemmen" was op een meer technisch stuk. Ne keer in de buurt van Eizeringen was er nog volk op "de baan". Ah ja blijkbaar kwamen die van de ander tochten er ook voorbij. Ik kon daar bijna overal rijden (goei bandjes), maar heb er veel zien voet aan de grond zetten. De bevoorrading was tip top. De daarop volgende splising 25-35-49 ... daar is er niet veel volk meer doorgereden naar de 49 en dus solo voor de rest tot 4 km voor het eind ... een ZWARTRIJDER! Maar hij vond onze exploten maar niks. :evil:

Zoals de meesten hebben aangehaald prachtig parkoers, zeer goed afgepijld, goed georganiseerd ... maar da weer !!!
Bij het naar huis rijden, na de bike wash, was ik ook een rillend strootje ... amai, Brrr.

Perfect tochtje voor de zomer :wink:

PS Ik vermoed dat er niet teveel gratis gedronken is (gem 20 ... vergeet het!)
pvandebe
Mountainbiker
Berichten: 2400
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 21:18
Rijdt met: Vanalles

Bericht door pvandebe »

MADRISTA666 schreef:
Persoonlijk vind ik dat we als organisatie te kort geschoten zijn ivm de berijdbaarheid van het parcours. Veel te veel mensen, hebben veel te veel moeten afstappen en ploeteren, en ik wil mij langs deze weg bij iedereen hiervoor verontschuldigen. We hadden korter op da bal moeten spelen en er de ergste stukken uitknippen.
Als er een volgende wintereditie komt, dan mag dit niet meer gebeuren! Het is effectief een prachtig parcours, maar niet in deze omstandigheden.
Misschien moeten we er toch een zomertoer van maken?

Niet doen, als jullie dit doen stellen jullie de mtb'er teleur hoor!!!! voor de "echte" mtb'er was dit een schitterend parcours, heb me echt goed geamuseerd hoor. Heb overal kunnen rijden, behalve de 1ste technische klim niet boven geraakt, maar vond dit niet erg hoor
Het is ook een MTB toch en geen wielertocht hé!!! Houden die toch, modder hoort bij het mtb'en hé [-o< [-o< [-o<
Troost je Madrista, ze kunnen er dan het eerste stuk dat ze er nu uitgelaten hebben terug ingooien. 't Komt eigenlijk zelden voor dat daar geen lange modderstrook beschikbaar is, 't moet dat al eerst een hittegof van een week zijn geweest.....
Plaats reactie