3/3/2007 Westrozebeke

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Bericht door uncle sam »

uncle sam schreef:Den deze is zeker van de partij, wil deze boskant wel eens ontdekken :)

Start rond 9u, al wie meewilt is welkom :)
Planning gewijzigd, zal pas starten om 13u30.

Tot seffes ;)
Gebruikersavatar
Spark
Mountainbiker
Berichten: 745
Lid geworden op: vr 26 aug 2005 21:34
Rijdt met: Specialized Epic Comp Carbon 2012 26"
Contacteer:

Bericht door Spark »

Net terug van Westrozebeke, amai der stond een sterk windje op! :evil:
Maar we zijn er toch geraakt.

Toch een dikke proficiat aan de organisatie, jammer dat het weer zo vele bikers zal weghouden van zo'n goed georganiseerde rit!

Cee ya
Gebruikersavatar
andro
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 30 okt 2006 14:46
Rijdt met: varkentje

honden

Bericht door andro »

was lasteg en veel wind :-? en er zat een hond achter ike
Gebruikersavatar
Spark
Mountainbiker
Berichten: 745
Lid geworden op: vr 26 aug 2005 21:34
Rijdt met: Specialized Epic Comp Carbon 2012 26"
Contacteer:

Re: honden

Bericht door Spark »

andro schreef:was lasteg en veel wind :-? en er zat een hond achter ike
Ja ne kleine zwarte met langere haren.

Heeft ook achter mij gezeten, maar heb hem dan losgereden met een kleine tempoversnelling !
Gebruikersavatar
Lichterveldenaere
Mountainbiker
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 12 feb 2005 20:49
Rijdt met: xtme

Bericht door Lichterveldenaere »

Door omstandigheden pas deze middag kunnen rijden en dan maar voor Westrozebeke gekozen ipv Koksijde. Zo gelukkig wel gespaard gebleven van de hardste rukwinden, een geluk bij een ongeluk zullen we maar zeggen.

Ik kan me vergissen maar het leek me dat we dit jaar veel stroken in omgekeerde volgorde aandeden dan vorig jaar. Het zwakkere gedeelte van deze tocht zat in het begin. Ietsje meer baan, maar wel meer golvend met in het midden een intermezzo in de Keuneleute die er wel bijzonder vettig bij lag. Er was toen wel nog redelijk wat (tegen)wind, maar halfweg de tocht begon die te luwen (gelukkig maar, absoluut geen windfanaat!)

Na de eerste, overigens zeer goed verzorgde bevoorrading =D> ging het offroadgehalte plots omhoog. Er volgde een aaneenschakeling van dreven, de een al wat zwaarder dan de ander, maar gezien de regen van de voorbije dagen lagen ze er nog verrassend goed berijdbaar bij (alvast veel beter dan de voorbije weekends). Ik rij hier niet zoveel en ik was dan ook aangenaam verrast door dit continue aanbod van offroadstroken. Daarna ging het richting bos van Houthulst, leuk en zelfs beter berijdbaar dan anders tijdens wintertochten. Na de tweede bevoorrading aldaar was er opnieuw wat minder offroad, maar de tocht bleef goed, met nog een korte doortocht door een of ander bosje.

Tijdens de tocht vaak voor de plassen gekozen om door te rijden met natte voeten tot gevolg, maar liever dat dan sukkelen op die kleine moeilijk berijdbare stroken in het midden van de dreven. Wel een keer bedrogen bij het verlaten van het bos van Houthulst. Tot aan mijn knieën in het water! #-o Gezien de wat korte afstand nog eens op snelheid proberen te rijden en maar drie keer gepasseerd :bounce: . Op het laatst probeerden er me nog twee jonge gasten voorbij te steken, maar mezelf overtroffen en er nog een effort uitgehaald. (dat misplaatst mannelijk eergevoel hé :oops: )

Verder goede organisatie, bepijling OK net als bevoorrading, douches en bikewash. Dus zeker een volwaardige vervanger voor mijn geplande trip naar Koksijde en als er volgende keer geen overlapping is op de kalender, graag terug.
triple XXXL
Mountainbiker
Berichten: 150
Lid geworden op: do 24 aug 2006 21:05
Rijdt met: Be one

Re: honden

Bericht door triple XXXL »

Spark schreef:
andro schreef:was lasteg en veel wind :-? en er zat een hond achter ike
Ja ne kleine zwarte met langere haren.

Heeft ook achter mij gezeten, maar heb hem dan losgereden met een kleine tempoversnelling !
den andro niet sprong van zijn fiets en liep weg.(VOORREM TOE EN OVER STUUR) =D> =D> =D> =D>
Aranesp en ik hebben ons twee minuten moeten zetten om te lachen.
10/10 VOOR de snelheid sprong.
10/10 VOOR originaliteit sprong.
0.5/10 VOOR het trotseren van de hond.

PS HIHI DIT WAS GEEN KLEINE HOND MAAR EEN ZWARTE LABRADOR blijven zo afstappen Andro
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Bericht door uncle sam »

Ook terug van deze mooie tocht:
+ veel offroad
+ verrassend berijdbaar parcours volgens de vele regen
+ goeie bikewash
+ lekkere boterham
+ verzorgde douches en toiletten
+ goeie bevoorradingen en ruim aanbod (zelfs voor mensen die als veruit laatste gestart zijn)
+ vriendelijke bediening!!

- bepijling soms te verwarrend en misplaatst imo
- boom die parcours dwarst :)


De welbekende dreef naast het ontmijningsdestrict heeft me dit jaar niet zo lekker bevallen. Iets te snel willen door een te diepe put gaan gevolgd door enkele misplaatst stenen --> duik in de modderbak (gelukkig zat de zon al uit en droogde mijn kleren snel genoeg), rest van tocht zonder handschoenen gereden.

Enkele foto's na de tocht:

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
andro
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 30 okt 2006 14:46
Rijdt met: varkentje

Re: honden

Bericht door andro »

triple XXXL schreef:
Spark schreef:
andro schreef:was lasteg en veel wind :-? en er zat een hond achter ike
Ja ne kleine zwarte met langere haren.

Heeft ook achter mij gezeten, maar heb hem dan losgereden met een kleine tempoversnelling !
den andro niet sprong van zijn fiets en liep weg.(VOORREM TOE EN OVER STUUR) =D> =D> =D> =D>
Aranesp en ik hebben ons twee minuten moeten zetten om te lachen.
10/10 VOOR de snelheid sprong.
10/10 VOOR originaliteit sprong.
0.5/10 VOOR het trotseren van de hond.

PS HIHI DIT WAS GEEN KLEINE HOND MAAR EEN ZWARTE LABRADOR blijven zo afstappen Andro
maar de meen bleef lopen groeten andro
Gebruikersavatar
Sibrecht
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 31 jan 2007 22:50
Rijdt met: is er me eentje

Bericht door Sibrecht »

de TT was fantastisch, maar zwaar.

wie vroeg in de morgen vertrok, voelde zich een eenzame rijder, vooral op de 40 ( eigenlijk 48 km), extra moeilijk werd het door de regen van de voorbije nacht en de strakke wind. bewegwijzering was goed voorzien, volgend jaar ben ik zeker terug van de partij!
Gebruikersavatar
Spark
Mountainbiker
Berichten: 745
Lid geworden op: vr 26 aug 2005 21:34
Rijdt met: Specialized Epic Comp Carbon 2012 26"
Contacteer:

Re: honden

Bericht door Spark »

andro schreef:
triple XXXL schreef:
Spark schreef: Ja ne kleine zwarte met langere haren.

Heeft ook achter mij gezeten, maar heb hem dan losgereden met een kleine tempoversnelling !
den andro niet sprong van zijn fiets en liep weg.(VOORREM TOE EN OVER STUUR) =D> =D> =D> =D>
Aranesp en ik hebben ons twee minuten moeten zetten om te lachen.
10/10 VOOR de snelheid sprong.
10/10 VOOR originaliteit sprong.
0.5/10 VOOR het trotseren van de hond.

PS HIHI DIT WAS GEEN KLEINE HOND MAAR EEN ZWARTE LABRADOR blijven zo afstappen Andro
maar de meen bleef lopen groeten andro
Haha, zeg heeft dien hond dan nog iets gedaan, of had ie zo verschoten van het maneuver, en is em richting nest gespurt?
Plaats reactie