Laatste tijd veel gestolen fietsen?

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Merriejane
Mountainbiker
Berichten: 54
Lid geworden op: di 07 nov 2006 12:34
Rijdt met: Merida

Bericht door Merriejane »

Als je de vitessen op het zwaarste zet, dan moet je zelf ook wel terug zo vertrekken. Of zit ik verkeerd?
Gebruikersavatar
Lieferschein
Mountainbiker
Berichten: 723
Lid geworden op: zo 04 jun 2006 15:02
Rijdt met: Canyon (geblutst) , streetracer
Contacteer:

diefstal

Bericht door Lieferschein »

Dat klopt :-D
Tenzij je terplaatse uw achterwiel opheft en zo kleiner schakeld. Maar dat is dan ook weer een stom zicht.
Maar volgens mij is dat probleem van die diefstallen echt welmeer iets van het platte landsgedeelte(oost- en westvlaanderen enzo)
Of niet?
Gebruikersavatar
Kubus
Mountainbiker
Berichten: 149
Lid geworden op: ma 27 jun 2005 11:38
Rijdt met: Specialized Epic 2008 + Cube ltd1 mudbike

Bericht door Kubus »

Beginnerke schreef:Als je de vitessen op het zwaarste zet, dan moet je zelf ook wel terug zo vertrekken. Of zit ik verkeerd?
Jaja, maar beter hard stoempen dan niet meer moeten stoempen.

Kubus
Gebruikersavatar
Merriejane
Mountainbiker
Berichten: 54
Lid geworden op: di 07 nov 2006 12:34
Rijdt met: Merida

Bericht door Merriejane »

Kubus schreef:
Beginnerke schreef:Als je de vitessen op het zwaarste zet, dan moet je zelf ook wel terug zo vertrekken. Of zit ik verkeerd?
Jaja, maar beter hard stoempen dan niet meer moeten stoempen.

Kubus
Daar hebt ge ook weer wel een punt.
Gebruikersavatar
frawiwi
Mountainbiker
Berichten: 600
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 01:38
Rijdt met: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer
Contacteer:

Bericht door frawiwi »

:cry: ik ben nog nooit op een tt een fietsbewaking tegengekomen, , rij ik dan steeds de verkeerde tochten? met een nummerke is t ideaal, 0,50€ a 1€ is voor deze service zeker niet te duur. Nog geen reacties van een inrichter gekregen. Dieven kunnen perfect met een prutsfietske komen en hem inruilen tegen een sjieke bike he, t zal hen wordt wezen om deze dan achter te laten.Een goed slot in de rugzak is zeker geen overbodige luxe, denk niet t gebeurt mij of hier niet. Ik kan mijn fiets samen met mijn fietsrek kwijt in mijn monovolumewagen, maar niet iedereen heeft er een
Gebruikersavatar
bert bibber
Mountainbiker
Berichten: 714
Lid geworden op: ma 04 dec 2006 20:29
Rijdt met: Giant Cadex, TREK 8500 ( mod 2007 )

Bericht door bert bibber »

ik denk dat de dief gewoon komt mee rijden met een oude bike
en tijdens de bevroorading springt die gewoon op ne nieuwe met de dezelfde klik pedalen.
en laat zijn oude rommel achter !! :evil: :evil:
ik heb dit al gehoord dat dit gebeurt.
groeten bert
Gebruikersavatar
devil biker
Mountainbiker
Berichten: 2500
Lid geworden op: do 18 mei 2006 19:44
Rijdt met: cube ltd team , trek top fuel 8 2010
Contacteer:

Bericht door devil biker »

ben op elke tt al een fietsbewaking tegengekomen :-D
kijk op voorand ook of het aanwezig zodat ik weet of ik voorzorgen moet nemen of niet.
Handige Harry
Mountainbiker
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 08 okt 2006 12:58
Rijdt met: mountainbike

Bericht door Handige Harry »

kubus dat is een zéér goede tip!!
ik of mijn broer blijft altijd bij onze fietsen!! als er ene het waagt mijne bike te stelen dan klop ik hem zonder pardon neer!
Gebruikersavatar
MArkuz
Mountainbiker
Berichten: 110
Lid geworden op: zo 09 apr 2006 16:00
Rijdt met: Gent

Bericht door MArkuz »

Ik heb zelf al twee mtb's gestolen gehad in Antwerpen. Met pijn in het hart, alletwee heb ik die volledig zelf ik elkaar gestoken -toen was ik een jaar of 16-
Van alletwee heb ik aangifte gedaan bij de politie, chance, want men tweede mtb heb ik ongeveer een jaar later teruggevonden ! Overgeschilderd en met andere pedalen. Toen heb ik de politie gebeld en dankzij mijn aangifte heb ik kunnen bewijzen dat dat mijn fiets was !
Vriendelijke flikken hebben mij de fiets terugeggeven met slot en al der nog rond #-o Dan stond ik daar op dat bureau met twee fietsen, één op slot waar ik de sleutel niet van had :roll: soit,

Nu presteer ik het weer om met weer een iets duurdere mtb in Gent te overleven, met één regel: Ik laat mijn fiets niet achter waar ik nog maar de minste twijfel heb of het veilig zou kunnen zijn of niet !

De gouden regel op zo een toertocht lijkt mij: laat uw fiets niet alleen !

Mvg Mark
Gebruikersavatar
MArkuz
Mountainbiker
Berichten: 110
Lid geworden op: zo 09 apr 2006 16:00
Rijdt met: Gent

Bericht door MArkuz »

By the way, stel dat er op zo een toertocht iemand naast mij staat die juist merkt dat zen fiest is gepikt, dan zal ik even helpen met rond te kijken of ik em nergens tegenkom !

Het is mij een kleine moeite om te vragen hoe die fiets eruit zien en ff naar de parking te fietsen om te zien of ik daar nergens zulke fiets zie staan... Da doe ik voor die gedupeerde gratis !! Alleen verwacht ik van hem hetzelfde als mijn fiets gestolen wordt !

MArk
Plaats reactie