25/02/07 MOL-WEZEL - 16de Wezelse MTB-tocht (Fiets Promo)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
pier
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 30 apr 2006 20:31

Bericht door pier »

Biker_01 schreef:Inderdaad een prachtige tocht, de parking had inderdaad korter bij de tent gemogen.

Hebben de 70 km gereden de laatste 10 km was het zwaar met al die modder aan mijn fiets en mezelf.

Voor Dirk en Dave jullie hebben wel een mooie tocht gemist. Danny was weer top. Joeri heeft me ook aangenaam verast.

Mijn ketting kwam steed mee omhoog met al die modder. Maar dit is dan weer normaal niet enkel de persoon op de fiets ziet af bij zulk weer.

Een MTB tochtje die er mag wezen.
Je was zelf ook niet zo slecht vandaag he Edje!!!
vliegende biker
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: za 10 feb 2007 10:37
Rijdt met: Minerva en Ridley

Bericht door vliegende biker »

Ja Jagg,

Omstreeks 12.15 uur toen ik je vrouwtje alleen zag zitten, dacht ik dat je met je kater in de modder was blijven zitten.
Ik kan niet begrijpen dat je op het laatst den trappist hebt overgeslagen, da's de beste remedie om van da beestje af te komen.

Van't Vliegend Wiel waren we ook niet op volle getalsterkte, met zo'n 6 personen waren we.
Volgend weekend starten de ritten op de baan en dan zal het aantal op veldtoertochten ook minder zijn. Zo'n 5 à 15 man.

Groetjes, tot we er nog eens ene kunnen drinken,
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Bericht door lowie »

nog een woordje van de organisatie :
De bakken en sloten water die tussen 3 en 5 uit de hemel neerdaalden konden jullie toch niet weerhouden om met zijn 1861-en in de modder te komen ploeteren; 't is zo eens wat anders - ik kan me in de verste verte niet herinneren dat het er hier zo nat bijlag. Als ze er hierboven over beslissen, waar staan we dan met onze droogste mtb-ondergrond. Alvast bedankt voor die nog onverhoopt talrijke opkomst. Voor de 250 à 300 moedigen van de lange afstanden was het niet zomaar een oefentochtje, maar een zware marathon.
Voor ons was het ook weer een beetje nieuw, door de verhuis naar een andere locatie, en de punten van kritiek zullen we zeker meenemen.
De volgorde van het vollopen van de parkings was vantevoren uitgekiend, maar idd niet zo gelukkig uitgevallen.
De problemen met de stroom waren vervelend, ondanks het feit dat er constant aan gewerkt werd. Dit was zeker geen kinderziekte, maar een ongelukkig toeval voor de eerste tent-editie van de mtb-tocht (al 20 jaar ervaring met andere tent-evenementen, en dit nog nooit meegemaakt).
De problemen met de afspuitstand waren daar ook grotendeels het gevolg van (dompelpompen die voor watertoevoer zorgden waren ook afhankelijk van de stroomgroep - nadien opgelost door het bijhalen van extra stroomaggregaat).
Ik vermoed dat dit zowat de belangrijkste pijnpunten waren. Toch denk ik dat de 132 gedreven medewerkers ervoor gezorgd hebben dat we jullie een mooie bike-dag hebben kunnen voorschotelen (Het doet dan ook een beetje pijn in een email te moeten lezen dat we ons succes alleen te danken hebben aan frieten en Tongerlo).
Hopelijk zien we jullie volgend jaar terug maar dan op de ons zo vertrouwde DROGE zandgrond !
Bedankt,
Lowie
Gebruikersavatar
MTBart7
Mountainbiker
Berichten: 96
Lid geworden op: vr 01 jul 2005 14:39
Rijdt met: Granville PULSE Team

Bericht door MTBart7 »

(Het doet dan ook een beetje pijn in een email te moeten lezen dat we ons succes alleen te danken hebben aan frieten en Tongerlo).
Hopelijk zien we jullie volgend jaar terug maar dan op de ons zo vertrouwde DROGE zandgrond !
Bedankt,
Lowie[/quote]


Ik zal er zijn!Twas echt tof en die frieten...cool! 8)
Succes krijg je niet met een pakske frut zenne,dat bouwden jullie de voorbije jaren op! :wink:
Merci!
Kagge
Mountainbiker
Berichten: 173
Lid geworden op: di 18 apr 2006 22:16
Rijdt met: Merida Team issue 26

Bericht door Kagge »

Ach als men enkel als succes kan aanbrengen dat de gratis friet hiervoor zorgt zitten ze er serieus naast. Deze TT is mijn inziens gewoon een referentie kwa organisatie en alles wat met bevoorrading te maken heeft.
Ik heb nog niet gezien dat er op veel plaatsen pijlen staan voor de bikers met pech.
En met betrekking tot het weer , nu jan dat hebben we niet in de hand en dat is juist zo leuk eraan, daarbij als we de docu van All Gore mogen geloven gaan we in de toekomst enkel dit soort weer krijgen.

Des al niet te min een voormiddag fietsplezier gehad die de verplaatsing meer dan waar was.

Bedankt en tot volgend jaar.
Kagge
Mountainbiker
Berichten: 173
Lid geworden op: di 18 apr 2006 22:16
Rijdt met: Merida Team issue 26

Bericht door Kagge »

Zijn er foto's te bekijken van deze tocht?
Willy D
Mountainbiker
Berichten: 1586
Lid geworden op: di 07 okt 2003 15:41

Bericht door Willy D »

lowie schreef:Ik vermoed dat dit zowat de belangrijkste pijnpunten waren. Toch denk ik dat de 132 gedreven medewerkers ervoor gezorgd hebben dat we jullie een mooie bike-dag hebben kunnen voorschotelen (Het doet dan ook een beetje pijn in een email te moeten lezen dat we ons succes alleen te danken hebben aan frieten en Tongerlo).
Hopelijk zien we jullie volgend jaar terug maar dan op de ons zo vertrouwde DROGE zandgrond !
Bedankt,
Lowie
ik heb een ferme bike-ochtend gehad en dit door
1/ ondanks de modder, een ferm parcours
2/ een degelijke organisatie.

halveer je bevoorading, gene friet en tongerlo en ik sta daar nog aan start.

Ooit las ik ergens dat het succes van ardennes trophy bij de rijsttaartjes ligt :wink:
Gebruikersavatar
Peter G
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: di 24 aug 2004 12:10

Bericht door Peter G »

lowie schreef:Hopelijk zien we jullie volgend jaar terug maar dan op de ons zo vertrouwde DROGE zandgrond !
Bedankt,
Lowie
Zonder tegenslag, daar mag je op rekenen ... Als Gentenaar was ik al om 5u30 uit de veren om vanaf 8u te genieten van 70km subliem fietsplezier ... Het geploeter en inspiratieloos parkoers van de toertocht in mijn streek daags ervoor, was meteen vergeten ...

Eigenlijk toch wel schitterend als je bekijkt hoe berijdbaar het parkoers er nog bijlag na die zondvloed. De opeenvolging van singletracks en percentage offroad is voor mij ongekend in Belgie, tenzij je naar de Ardennen trekt, maar dan moet je daar ook al de betere organisaties gaan opzoeken.

't was geleden sinds de Roc d'Azur van oktober dat ik me nog eens amuzeerde op de MTB, awel, in Mol terug de kick gevonden ... Yes, hiervoor kom ik graag wat vroeger uit mijn bed. Zelfs zonder alle extra omkadering (die trouwens ook voor mij onuitgegeven is), kom ik terug, een parkoers waar je zelfs zonder klimmetjes een behoorlijk MTB gevoel krijgt ... waaauw ...
Gebruikersavatar
fladderke
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: za 18 nov 2006 23:02
Rijdt met: wit met shimano-groep

Bericht door fladderke »

Van alle kritiek nie veel aantrekken, voortdoen zoals ge bezig zijt en verbeteren wat ge denkt te moeten wijzigen. Mij ziet ge volgende editie zekers terug.
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Bericht door lowie »

een beetje off-topic misschien, maar aan alle deelnemers aan de lange afstanden wou ik toch nog even de marathons aanbevelen van drie bevriende organisatoren (Francis Dethier, Roland Schauss en Pieter Vuylsteke), die trouwens alledrie aanwezig waren : de Cimes de Waimes op 17 mei in Waimes ( www.les-cimes-de-waimes.be ), de Raid des Hautes Fagnes in Malmédy op 17 juni ( www.rdhf.be ) en de Hagelandse Chrono in Langdorp op 9 juni ( www.hagelandsechrono.be ) - zij behoren tot het mooiste wat België te bieden heeft en zelfs ver daarbuiten.

Voor de mensen die nu overschakelen op de racefietsen organiseren de mee-inrichtende Wezel Drivers hun 2de Tom Boonen Classic op 31 maart in Balen ( http://www.wezeldrivers.be/wdTBClassic.htm )
Plaats reactie