25/02/07 Beernem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
gert9920
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 18 dec 2006 01:43
Rijdt met: CUBE LTD

Bericht door gert9920 »

Inderdaad, prachtige rit en goede organisatie. Afspuitplaats mag wel iets beter. Heb nog een Nokia gevonden in de cafetaria (in een doorschijnend plastic zakje met wat kleingeld) : afgegeven aan de heer die aan de bonnetjes zat. Hopelijk komt hij nog terecht.
Gebruikersavatar
boesten
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 17 sep 2006 12:31
Rijdt met: nen zwarten

Bericht door boesten »

De 35 km gedaan , op sommige stukken heel zwaar maar ik heb er ten volle van genoten. =D>

Je mag me volgend jaar terug verwachten :wink:
Gebruikersavatar
frawiwi
Mountainbiker
Berichten: 600
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 01:38
Rijdt met: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer
Contacteer:

Bericht door frawiwi »

Musti schreef:ook voor de eerste keer gereden in beernem, moest dringend eens wat km's doen dus de 55 gedaan (waarbij ik er bijna 60 had). De organisatie was zeer goed: parking, uitpijling, bevoorradingen, afspuitinstallatie. Het parcours... wel, wat moet ik er van zeggen. Ik geloof dat er idd veel uit de regio is gehaald en dat er in sterke mate geprobeerd is om het off-road gehalte stevig te houden. Maar voor mij was de opeenvolging van ploeteren aan 4 per uur op bijna onberijdbare weiden een beetje overdreven, ondanks het feit dat ik wat ploeteren en moddertechniek eigenlijk wel apprecieer. Ik rij niet zoveel in west-vlaanderen en deze tocht deed mij weer ten volle beseffen waarom: omdat er jammer genoeg zeer weinig te beleven is. Het beeld dat hier op het forum was gecreeërd kwam voor mij toch niet echt overeen met wat we daar kregen. Ik heb er natuurlijk geen idee van hoe het parcours er bij ligt als het weken droog geweest is, dat kan iets helemaal anders geven. Conclusie voor mij: goede organisatie, maar ik denk dat ik de volgende keer de voorkeur geef aan de tocht aan de andere kant van gent.
Had je zaterdag in dikkebus gereden dan was t minder ploeterwerk, heuvels, natuur,mooie zichten,... Ik dacht dat ze hier eerlijke antwoorden hadden gegeven, inderdaad bij regenweer is t ploeteren, waar niet, als je weet wat er de laatste tijd allemaal uit de lucht kwam.Kies er eens een tocht uit in het heuvelland da s mijn tip voor je, w vl is meer dan beernem, waarmee ik beernen niet wil afbreken hoor, prachtige streek ook, goed georganiseerde tochten, maar voor echte bikefun moet je in heuvelland zijn
Gebruikersavatar
Steven H
Mountainbiker
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 12 jun 2006 16:12
Rijdt met: Endorphin VP4-SL + Endorphin SpeedIII-SL

Bericht door Steven H »

Gisteren met de auto naar Beernem afgezakt en er 2x de 55km gereden :drunk: Vertrokken om 9:30, was terug aan de afspuitplaats om 15:05.

Als je de tocht opdeelt in 4 delen krijg je ongeveer het volgende overzicht :

Deel 1 : 500mtr om warm te draaien en dan dadelijk zwaar en dikke zware modder en zo bleef tot aan km 12-13.
Deel 2 : Zeer vlot bereidebare paden en wegen. hoge snelheden waren hier eenvoudig te halen
Deel 3 : matig tot zwaar. het pad langs de vaart liep vlot maar was niet licht door de aftand en de zuigende ondergrond. ook de voorliggende stukken zompige weide hielpen de zuurtegraad in de benen goed e hoogte in.
Deel 4 : Weer enkele zeer zware stukken om de "coupe-de-grace" te geven aan de benen. Bij mijn eerste doortocht zag ik de meesten op de baan rechtdoor rijden richting finish bij de afslag richting veldwegen (en ze lagen er ook niet licht bij.)

Aan de bevoorradingen ben ik nooit gestopt dus kan ik geen oordeel over vellen.
De bepijling was uitstekend.
De "technische zone" in het bos was leuk, alleen spijtig dat er zoveel volk was dat er vlot rijden kwasie onmogelijk was.

De eerste ronde van 58.2km heb ik afgehaspeld aan 22.8 gem, de 2de toch was heel wat minder met 21.2. Uiteindelijk aan de finish gekomen met 118.5km met op de teller in 5:30':48". Tijdens de eerste ronde heel veel volk gezien en relatief goed weer (droog), bij het opdraaien naar de 2de ronde begon het te regenen, pech natuurlijk, en heb tijdens de volledige 2de ronde geen andere fietsende mens meer gezien.

Al bij al me goed geamuzeerd ondanks het zware parkoers en de toch niet ideale weersomstandigheden. bij mooi weer en drogere ondergrond lijkt me dit een super parkoers, maar met de ondergrond gelijk hij nu is echt zwaar en zompig. Ik heb er nog altijd zware benen van vandaag... #-o
Gebruikersavatar
Gwieto
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 25 apr 2004 14:35
Rijdt met: C'dale F500 (XT)

Bericht door Gwieto »

Ben voor de eerste keer naar Beernem afgezakt.
Wellicht is dat bij droog weer een prachtige tocht (naar de normen van een 'platte TT'). Een beetje jammer van de vele zware stroken door de voorbije regenval. Maar daar kun je als organisatie bitter weinig aan doen.

Wat ik wel een serieus minpunt vond - waar je als organisatie wél iets kunt aan doen - was de ellenlange wachtrij voor de inschrijving. Drie man voor zo'n pak bikers. Het is toch geweten hoeveel bikers naar deze tocht komen, dus kun je dat voorzien.

Zelf was ik blijkbaar niet zo goed wakker, want ik wou de lange afstand rijden, maar miste de tweede afslag. Daardoor stond ik na een goeie 30 km al weer aan de start. Niet getreurd: nog maar eens hetzelfde parcours gedaan. Zo kwam ik toch aan 60 km. Eigen schuld, dikke bult, want bij de tweede doortocht zag ik dat de splitsing nochtans goed aangeduid was.

Alles in acht genomen heb ik toch nog een leuke tocht (x2) gefietst.
Gebruikersavatar
roy
Mountainbiker
Berichten: 1373
Lid geworden op: wo 29 sep 2004 18:20
Rijdt met: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC
Contacteer:

Bericht door roy »

Zondag ook afgezakt met drie poggio's naar beernem.

Na 500 meter lag ik al over de kop! Wiels zat plotseling in da bossig stukje tot boven de naaf in een plas die ik neit zo die verwacht had :-D

De rest van da tocht was zwaar enkele keer moeten afstappen omdat rijden onmogelijk was.
Twee collegas hebben voor de tweede bevoorading hun weg in gekort kheb dan maar de rest vant parkoer gedaan in tempotje :P
Nog heel veel lijken opgeraapt tegen het einde veel mensen zater er echt door. Noh een die begon te koersen achter me maar hij heeft zich dan vast gereden in de laaste modderstrook :-) tevreden over de tocht.
Maar elk wekend zou ik niet zo willen ploeteren materiaal ziet er wel ferm van af!
Wat moeten wachten aan afspuitplaats maarja er waren veel slangen en veel volk dus me niet geregerd eraan twas zondag en dan hebbek tijd :wink: In tegenstelling tot de bullebak die wat voor me stond die grof begon te doen tegen die mens die de slang voor hem wilde verplaatsen zodat er meer ruimte was. :-?
Al bij al is alles meegevallen had wel wat meer bos verwacht!

grtz poggio roy
Plaats reactie