25/02/07 oelegem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
WieltjesZuiger
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: za 17 feb 2007 12:13
Rijdt met: gary fisher ziggurat

Bericht door WieltjesZuiger »

flyboy schreef:Het parcours zal sterk gelijken op Schilde binnen een week en Halle-Zoersel van een paar weken terug. Ik weet uit ondervinding dat deze mannen de vettigste stukskes langs antitankkanaal en achter fort van oelegem niet mijden. Dus plak uw vier maal vier banden er al maar op als het weer zo blijft. Uiteraard geen hoogtemeters maar wel een hoog offroad-gehalte en bijwijlen 'stoempen of verzuipen'.
het parcours zal toch wel verschillend zijn met schilde en halle-zoersel. de organistatie van oelegem heeft wel het nadeel dat ze zo laat op de kalender staan en dat de toertochten van schilde en halle het parcours van oelegem soms overnemen.
Gebruikersavatar
flyboy
Mountainbiker
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 02:00

Bericht door flyboy »

dtie88 schreef:
flyboy schreef:Het parcours zal sterk gelijken op Schilde binnen een week en Halle-Zoersel van een paar weken terug. Ik weet uit ondervinding dat deze mannen de vettigste stukskes langs antitankkanaal en achter fort van oelegem niet mijden. Dus plak uw vier maal vier banden er al maar op als het weer zo blijft. Uiteraard geen hoogtemeters maar wel een hoog offroad-gehalte en bijwijlen 'stoempen of verzuipen'.
het parcours zal toch wel verschillend zijn met schilde en halle-zoersel. de organistatie van oelegem heeft wel het nadeel dat ze zo laat op de kalender staan en dat de toertochten van schilde en halle het parcours van oelegem soms overnemen.
Ik zie niet in van welke andere paden je nog gebruik kan maken, Schilde en Halle halen mijns inziens al quasi het maximale uit de omgeving. En dat kan niet anders door het nodige asfalt te gebruiken. Dus ik verschiet wel van die 90/10-verhouding. Maar ik ben wel benieuwd waar die stukken liggen. Tussen de autostrade en de antitankgracht misschien, het vrieselhof ...? Of mogen zij soms over privé-grond?
TITTYMAN
Mountainbiker
Berichten: 743
Lid geworden op: zo 24 okt 2004 19:27

Bericht door TITTYMAN »

Normaal vertrekken ze richting Massenhoven en Zandhoven en doen daar wat bossen aan links en rechts van de verbindingsweg Oelegem - Zandhoven. Buiten dat zak je als ik mij niet vergis af richting Viersel om zo achter Halle terug richting Oelegem te komen.

Het is toch wel degelijk verschillend van Zoersel hoor, en er komen een paar leuke stukjes in zoals een stuk waar ze altijd met de 4x4 rijden. :wink:
WieltjesZuiger
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: za 17 feb 2007 12:13
Rijdt met: gary fisher ziggurat

Bericht door WieltjesZuiger »

flyboy schreef:
dtie88 schreef:
flyboy schreef:Het parcours zal sterk gelijken op Schilde binnen een week en Halle-Zoersel van een paar weken terug. Ik weet uit ondervinding dat deze mannen de vettigste stukskes langs antitankkanaal en achter fort van oelegem niet mijden. Dus plak uw vier maal vier banden er al maar op als het weer zo blijft. Uiteraard geen hoogtemeters maar wel een hoog offroad-gehalte en bijwijlen 'stoempen of verzuipen'.
het parcours zal toch wel verschillend zijn met schilde en halle-zoersel. de organistatie van oelegem heeft wel het nadeel dat ze zo laat op de kalender staan en dat de toertochten van schilde en halle het parcours van oelegem soms overnemen.
Ik zie niet in van welke andere paden je nog gebruik kan maken, Schilde en Halle halen mijns inziens al quasi het maximale uit de omgeving. En dat kan niet anders door het nodige asfalt te gebruiken. Dus ik verschiet wel van die 90/10-verhouding. Maar ik ben wel benieuwd waar die stukken liggen. Tussen de autostrade en de antitankgracht misschien, het vrieselhof ...? Of mogen zij soms over privé-grond?

tussen de autostrade is geen optie, daar ken ik mijn weg ook en dat is niet te berijden met 500 man.
een deeltje privegrond zal wel lukken, maar deze toertocht kwam vorig jaar echt heel weinig op de baan uit!
Gebruikersavatar
pacobike
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: do 20 okt 2005 22:35
Rijdt met: Minerva Outback ALU7500 full LX - Merida TFS 900 Magura - Ridley Ignite

Bericht door pacobike »

wij komen uit de regio Gent afgezakt omdat inderdaad deze toertocht vorig jaar heel weinig asfalt had, in tegenstelling tot de tochten in onze regio ... in oost-vlaanderen (behoudens Ronde van het Waasland) is het meestal slechts 60% offroad, als je als oost-vlaming een paar keer in de Antwerpse kempen hebt gereden, dan weet je de voordelen zo op te noemen: goede organisaties, prachtige omlopen met tot 90% offroad, veel singletracks, veel bos, weinig échte moddertoestanden (nat wel natuurlijk, maar wat een verschil met Oost-&West Vlaanderen, daar is het soms echt baggeren en ploegen ... leuk voor een keer, dat wel)

allez, ons zie je zeker zondag in Oelegem !

Succes met de organisatie !
TITTYMAN
Mountainbiker
Berichten: 743
Lid geworden op: zo 24 okt 2004 19:27

Bericht door TITTYMAN »

Idd, ik geef Oelegem toch ook ieder jaar door aan verschillende kennissen als een niet te missen tt-ke. Cya Sunday, zeker weten :wink:
Gebruikersavatar
flyboy
Mountainbiker
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 02:00

Bericht door flyboy »

Verdoemme, kword hier weeral serieus opgegeild ... Till sunday mannen! :wink:
WieltjesZuiger
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: za 17 feb 2007 12:13
Rijdt met: gary fisher ziggurat

Bericht door WieltjesZuiger »

en het weer zal hopelijk ook goed worden
Gebruikersavatar
flyboy
Mountainbiker
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 02:00

Bericht door flyboy »

TITTYMAN schreef: Het is toch wel degelijk verschillend van Zoersel hoor, en er komen een paar leuke stukjes in zoals een stuk waar ze altijd met de 4x4 rijden. :wink:

Bedoel je nu het pad vlak achter het fort van Oelegem, dat er omheen kronkelt?

Dat heb ik al jaaaren niet meer in ne tt weten steken ...
WieltjesZuiger
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: za 17 feb 2007 12:13
Rijdt met: gary fisher ziggurat

Bericht door WieltjesZuiger »

het zou wel eens kunnen dat ze daardoor rijden, er is een nieuwe weg door dat bos dat een beetje minder vettig ligt. ik woon namelijk niet ver daarvandaan. ik hoop dat ze mij dit jaar nog eens een nieuw stukje kunne laten zien, zoals vorige jaren :)
Plaats reactie