Forumoverzicht Bikemogelijkheden Toertochten 18/02/2007 Neeroeteren

18/02/2007 Neeroeteren

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Bericht zo 18 feb 2007 13:03
BeeMWeke Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Epic Expert 07 / Specialized Allez 05 / + een ouwe Rockhopper om met de kids rond te rijden
Net terug van de 48 km. in Neeroeteren. Schitterende tocht, 21.56 km/h gemiddeld en nog reserve aan het einde. jammer dat de bevoorrading zo laat kwam, ik begon al te wanhopen, verder prima bepijling, mooi parcours, zo goed als geen asfalt en wat mij betreft altijd juist op tijd om het tempo terug wat op te krikken.

Met mijn nieuwe Specialized-trui die ik van mijn schatje gekregen heb voor Valentijn heb ik Specialleke moeiteloos achtergelaten, afspraak was volgende week opnieuw met Leffe te eindigen maar ik was vergeten dat mijn wederhelft moet werken, dus we zullen nog een week langer geduld moeten oefenen, sorry maat !

Bericht zo 18 feb 2007 15:05
Ramboke Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Ridley Tiger, Giant
ik moet toch eerlijk zeggen dat, voor mij persoonlijk, de tocht wat tegenviel. Bijna geen klimmekes, enkel hier en daar wat vals plat en (veel te) veel veldwegen... Ideaal dus voor de mtbkers die willen vlammen, maar daarvoor mtb ik eerlijk gezegd niet... Nee, ik had er zeker meer van verwacht, zeker als ge weet dat die omgeving heel wat meers te bieden heeft dan we vandaag voor de wielen geschoteld kregen, er liggen genoeg leuke hellingskes maar die had men jammergenoeg links laten liggen vandaag.

Spijtig, maja volgende keer beter zeker...

Bericht zo 18 feb 2007 15:55
ridley86 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Rockmachine Xc elite team eleven

ik had ook meer hellingkjes verwacht. Toch was het een mooie tocht. Ook voor mij mocht de bevoorrading wat vroeger komen.
Al bij al geen spijt dat ik 170 km heb moeten rijden. 22.4 gemiddeld. Door 3 chainsucks op het laatste wat geminderd.

Bericht zo 18 feb 2007 16:23
Byorka Mountainbiker

Ik vond het een aardige tocht. Beetje klimmen en dalen en weer eens een andere omgeving dan ik hier in NL gewend ben.
48 km in precies 2 uur tijd. Ik heb het lekker naar mijn zin gehad. Natuurlijk geen bekenden gezien maar dat had ik ook niet verwacht.

Ik heb gezien dat er foto's gemaakt zijn, waar kan ik die terugvinden?

Bericht zo 18 feb 2007 16:33
leikepej Mountainbiker

Mijn bike: Focus Black Forest 29R 1.0 20-G
Ramboke schreef:
ik moet toch eerlijk zeggen dat, voor mij persoonlijk, de tocht wat tegenviel. Bijna geen klimmekes, enkel hier en daar wat vals plat en (veel te) veel veldwegen... Ideaal dus voor de mtbkers die willen vlammen, maar daarvoor mtb ik eerlijk gezegd niet... Nee, ik had er zeker meer van verwacht, zeker als ge weet dat die omgeving heel wat meers te bieden heeft dan we vandaag voor de wielen geschoteld kregen, er liggen genoeg leuke hellingskes maar die had men jammergenoeg links laten liggen vandaag.

Spijtig, maja volgende keer beter zeker...

Ramboke we mogen niet van de route zoals ze door alle istanties zijn goedgekeurd afwijken. Anders zouden wij veel meer hellingen en andere paden kiezen , maar dat is voor alle organisaties zo. :oops:
Hopelijk zien we je nog terug want de deelnemers waren zeer tevreden. :-D :-D

Bericht zo 18 feb 2007 16:41
leikepej Mountainbiker

Mijn bike: Focus Black Forest 29R 1.0 20-G
[quote="Byorka"]Ik vond het een aardige tocht. Beetje klimmen en dalen en weer eens een andere omgeving dan ik hier in NL gewend ben.
48 km in precies 2 uur tijd. Ik heb het lekker naar mijn zin gehad. Natuurlijk geen bekenden gezien maar dat had ik ook niet verwacht.

Ik heb gezien dat er foto's gemaakt zijn, waar kan ik die terugvinden?quote]
http://www.dewringers.be/ is ons emailadres.De foto's zullen binnen kort te zien zijn :lol: :-D

Bericht zo 18 feb 2007 17:02
ridgeback Mountainbiker

Mijn bike: Cube LTD
Tocht was dik in orde en ook zeer goede organisatie.
Enig minpuntje was toch wel de late bevoorrading,mischien volgend jaar op de 48 km twee bevoorradingen...

Maar de zes(jawel 6) afspuitstanden maakten dit allemaal weer goed.

Alleen heb je op tochten zoals deze van die idioten die constant willen vlammen en dan voor alles en iedereen in rijden,en voorbij willen waar geen plaats is,net alsof ze een wereldkampioenschap aan t rijden zijn.
En als het dan eventjes "vals plat" was stonden ze bijna stil.

Bericht zo 18 feb 2007 17:13
Magura Mountainbiker

Mijn bike: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand

Heel de week ziek geweest. Maar tegen het weekend ging het beter. Tijd dus om eens wat verder te rijden. Neeroeteren doet mij vooral een belletje rinkelen van de Oeterdalmarathon in augustus, die toch wel garant staat voor een zalig parcours en heel wat hoogtemeters. Eens zien of dit vandaag ook was:

- Parcours: Eerst de 48 km gereden (49 km). Al vrij vlug viel de splitsing. Het eerste deel was schitterend. Weinig asfalt, en constant op en af. Yeah, hiervoor rij ik naar hier. Maar vanaf de kleinere afstanden erbij kwamen verwaterde het geheel: slechts hier en daar wat omhoog. Spijtig, maar het asfaltgehalte was ver te zoeken en we bleven constant in het bos. Ook na de bevoorrading (na 30 km) bleef dit zo. Tot de laatste kilometers, waar op technische stukken de grannyring werd aangesproken.
Nadien nog de 32 km gebold (34 km). Daar viel dus, behalve het laatste deel, weinig hoogtemeters te rapen, rekening houdend met de mogelijkheden van de omgeving.

-Afpijling: Goed. Voldoende pijltjes + kalk (!). Splitsingen werden goed aangegeven, nadien een bevestiging van de gekozen afstand. Bij technische stroken kon je kiezen tussen “moeilijk” of “makkelijk”.

- Bevoorrading: goede soep, Aquarius, verschillende koeken, energierepen en zelfs pillekes ( :roll: #-o ), geen fruit.
Bij de 2e passage waren er nog enkel koeken, bij ons pa enkel drinken.

- De rest: Duidelijke overzichtskaart bij de start, parcours in sectienummers ingedeeld met telkens een noodnummer op het bord, afspuitstand aanwezig, douches OK, bewaakte fietsenstalling (overdekt en afgesloten).

- Besluit: Het was verre van slecht, maar een ****-tocht, zoals aangegeven op de kalender van Fietspromo, dat was misschien wat overmoedig. Hoewel we constant in het bos zaten en nagenoeg altijd offroad bleven was het spijtig dat er niet meer klimmekes in het parcours zaten (die hier zeker talrijk aanwezig zijn in de streek, zie maar naar andere TT’s/marathons in de buurt).
En, de griep is zeker nog niet uit m’n lijf, maar ik ben blij dat het marathonitis-virus stilaan de overmacht begint te krijgen (ook op vrijdag en zaterdag nen toer gebold).

Bericht zo 18 feb 2007 17:49
Fons Moors Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine
Byorka schreef:
Ik vond het een aardige tocht. Beetje klimmen en dalen en weer eens een andere omgeving dan ik hier in NL gewend ben.

Ik heb gezien dat er foto's gemaakt zijn, waar kan ik die terugvinden?

Er staan 106 fotokes op mijn hp.
De film die ik maakte zal straks of morgen op het net staan.
Afbeelding

Bericht zo 18 feb 2007 18:16
Flip FSR Mountainbiker

Die in da blauw frakske hierboven heeft ook niet veel nachtrust gehad geloof ik :roll: Of zou dat van die "pillekes" zijn? :lol:

't Was een fijn tochtje, goede bevoorrading en zeker 10% van de deelnemers reed zonder helm, COOL =D> #-o
Eentje net voor ons die dan ook eens merkte dat dikke takken harder zijn dan lege hoofden, waarvan akte 8)

Wij hebben ons in ieder geval kostelijk geamuseerd, volgend jaar weer.

Oh ja, heeft er iemand de track gelogd? Ikke GPS vergeten :oops:

VorigeVolgende

Keer terug naar Toertochten